ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بره جدیدترین اثر نومی راپاس

طرفداران فیلم‌های ترسناک به خوبی می‌دانند هر چقدر که به هالووین نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد آثار ترسناک بیشتری هستیم. به همین منظور فیلم بره (Lamb)، جدیدترین اثر نومی راپاس (Noomi Rapace)، راهی سالن‌های سینما شده است. این فیلم ممکن است نامی لطیف داشته باشد، اما گفته می‌شود داستان بسیار ترسناکی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. فیلم بره نظر مثبت سخت‌گیرترین منتقدان هالیوود را بدست آورد. به همین دلیل نیز این اثر به فیلمی تبدیل شده که طرفداران آثار ترسناک نباید آن را از دست بدهند. با این حساب از آنجایی که هالووین را در پیش رو داریم، خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم بره بیندازیم و ببینیم چه عواملی در ساخت این اثر ترسناک حضور داشته‌اند.

داستان فیلم بره از چه قرار است؟

فیلم بره، اثری ساکت و کم‌هنرپیشه است. در این فیلم شاهد روایت داستان زوجی بدون فرزند هستیم که در دهکده‌ای دورافتاده زندگی می‌کنند. این زوج که بچه‌ای ندارند، روزگار خود را در تنهایی می‌گذرانند و به دامداری زندگی روستایی عادت کرده‌اند. در این بین بره‌ای مرموز را در طویله گوسفندان پیدا می‌کنند. از آنجایی که این زوج، فرزندی ندارند. مادر داستان با اقدامی عجیب،‌ بره‌ای که پیدا کرده را به فرزندی می‌گیرد. این زوج بره را به خانه‌شان می‌برند و همانند نوزادی کوچک، از او نگهداری می‌کنند. در این بین بره‌ مرموزی که به ناگاه سر از زندگی این زوج درآورده، توسط نیروهای ترسناکی به این دنیا آورده شده است. نیروهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، تصمیم می‌گیرند تا بره را به دنیای خودشان باز گردانند. اینجاست که فیلم روایتی ترسناک پیدا می‌‌کند و لحظه‌های دلهره‌آوری پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم بره

فیلم بره، اثری است که توسط کشورهای ایسلند، لهستان و سوئد سرمایه‌گذاری شده است. به همین دلیل نیز فهرست بلندوبالایی از هنرمندان اروپایی در این فیلم حضور دارند. نقش اول فیلم بره به نومی راپاس، هنرپیشه زیباروی سوئدی واگذار شده است. انصافاً هم باید گفت راپاس برای این فیلم چیزی کم نگذاشته و با اثری روبه‌رو هستیم که حتی برای لحظه‌ای تماشاگر را به حال خودش رها نمی‌کند. در کنار راپاس، هنرپیشه‌های دیگری مانند سنیر گوناسون، بیورن هلینور هارالدسون، اینگوار سیگوردسون و استر بی‌بی در فیلم بره هنرنمایی کرده‌اند. راپاس نگارش فیلمنامه بره به والدیمار جوهانسون سپرده شده است. جالب است بدانید جوهانسون سکان کارگردانی این فیلم را نیز در دست دارد. ناگفته نماند جوهانسون نامی ناآشنا برای طرفداران سینمای اروپاست و تاکنون اثر درخشانی از این کارگردان تازه‌کار، اما جویای نام ندیده‌ایم. با این حال گفته می‌شود والدیمار جوهانسون به لحاظ هنری برای این فیلم چیزی کم نگذاشته است. فیلم بره در روزهای آغازین اکران توانست نظر مثبت بسیاری از منتقدین هالیوود را به خود جلب کند.

در پایان به این نکته اشاره کنیم که والدیمار جوهانسون به‌عنوان کارگردان بره، معتقد است این فیلم ترسناک نیست. با این حساب تماشاگرانی که این اثر را دیده‌اند، نظر دیگری دارند و این فیلم را در گروه آثار ترسناک ۲۰۲۱ قرار می‌دهند. در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های ترسناک هستید، بدون شک فیلم بره انتخاب مناسبی برای تماشا در آخر هفته است. حضور نومی راپاس در این فیلم نیز بهانه‌ای برای تماشای این اثر توسط علاقه‌مندان این هنرپیشه زیباروست.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی