ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بلادشات

اگر ‌آمار فیلم‌های پرفروش را دنبال می‌کنید حتماً در جریان هستید که شخصیت‌های ابرقهرمانی بر پرده نقره‌ای حکمرانی می‌کنند و فیلمی ابرقهرمانی را سراغ نداریم که فروش کمی داشته باشد. به همین دلیل هر از گاهی شاهد فیلم ابرقهرمانی هستیم که در کنار داستان‌ هیجان‌انگیز، به لحاظ جلوه‌‌های بصری نیز جذابیت‌های بی‌مانندی دارد. یکی از این فیلم‌ها که علاقه‌مندان فیلم‌های ابرقهرمانی برای تماشای آن لحظه‌شماری می‌کنند، فیلم «بِلادشات» (BloodShot)، با بازی «وین دیزل» (Vin Diesel) است که در ادامه با هم نگاهی کوتاه به داستان این فیلم و عوامل ساخت آن می‌اندازیم.

ماجرای بلادشات از چه قرار است

اگر به داستان‌های کامیک علاقه داشته باشید به احتمال زیاد شخصیت ابرقهرمانی «بلادشات» را می‌شناسید. این شخصیت توسط انتشارات «وَلیانت کمیکز» (Valiant Comics) به دنیای ابرقهرمان‌ها پا گذاشته است. علاقه‌مندان فیلم‌های ابرقهرمانی اولین بار است که با فیلم «بلادشات» چشم‌شان به نسخه‌ای سینمایی از این شخصیت خواهد افتاد. همان‌گونه که اشاره کردیم «وین دیزل»، هنرپیشه بزن‌بهادر مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» نقش شخصیت «بلادشات» را در اقتباس سینمایی این مجموعه کامیک بر عهده خواهد گرفت. ماجرای این فیلم از آنجایی شروع می‌شود که «وین دیزل»، در نقش «ری گریسون» (Ray Garrison)، یکی از افسران ارتش، به همراه همسرش به قتل می‌رسد. اما زندگی «ری گریسون» با قتل وی به پایان نمی‌رسد و گروهی از دانشمندان نخبه با کمک فناوری نانو، «ری گریسون» را به مردی با توانایی‌های فوق‌بشری تبدیل می‌کنند.

«ری گریسون» پس از اینکه با علم و دانش نوین به ماشین کشتار انسان‌ها تبدیل می‌شود، هیچ‌گونه‌ خاطره‌ای از زندگی قبلی‌اش به خاطر نمی‌آورد و همین قضیه باعث می‌شود تا افرادی که توسط آنها به قدرت‌های فوق‌بشری دست پیدا کرده بود، وی را وادار به انجام اهداف خلافکارانه کنند. اما ماجرای «بلادشات»، زمانی هیجان‌ بیشتری پیدا می‌کند که این ابرقهرمان رفته‌رفته خاطره‌اش را باز می‌یابد و متوجه می‌شود که وی و همسرش توسط سازمانی مخوف به قتل رسیده‌اند. به همین دلیل از مرکزی که وی را در آن نگهداری می‌کردند، فرار می‌کند تا از افرادی که برای او دسیسه چیده‌اند انتقام بگیرد. همان‌گونه که از فیلم‌های ابرقهرمانی ترازاول انتظار داریم، ماجرای «بلادشات» پیچش‌‌های داستانی جذابی دارد و با توجه به محبوبیت این شخصیت ابرقهرمان، انتظار داریم نسخه سینمایی «بلادشات» نیز به اثری محبوب در میان طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی تبدیل شود.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت بلادشات

برای شما گفتیم که «وین دیزل»، نقش اول فیلم «بلادشات» را بر عهده دارد، در کنار این هنرپیشه پرطرفدار، «ایزا گنزالس» (Eiza González)، هنرپیشه و خواننده مکزیکی، «سم هیوین» (Sam Heughan) و «توبی کِبل» (Toby Kebbell)، در «بلادشات» هنرنمایی می‌کنند و «جف وادلو» (Jeff Wadlow) به همراه «اریک هیسِرِر» (Eric Heisserer)، نگارش فیلمنامه «بلادشات» را بر عهده دارند. «دیوید اس.‌اف ویلسون» (David S. F. Wilson)، کارگردان تازه‌کار هالیوود کارگردانی اقتباس سینمایی «بلادشات» را بر عهده دارد و با توجه به این نکته که این فیلم، اولین تجربه کارگردانی «دیوید اس.‌اف ویسون» به حساب می‌آید، انتظار داریم این کارگردان برای «بلادشات» سنگ‌تمام بگذارد و با فیلم ابرقهرمانی تمام‌عیاری طرف باشیم.

در مجموع باید گفت با توجه به تبلیغات و اطلاعاتی که از «بلادشات» در اختیار داریم، انتظار می‌رود این فیلم طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی را ناامید نکند، از طرف دیگر علاقه‌مندان «وین دیزل» نیز که مدت‌ها است او را در مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» می‌بینند، با دیدن این هنرپیشه در نقش «بلادشات» لحظه‌های هیجان‌انگیزی را تجربه خواهند کرد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی