ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بلفاست

هالییود مخاطبان را به تماشای فیلم‌های پرزرق‌وبرق عادت داده است. به همین دلیل فیلم‌های هنری در بین آثار خوش نقش‌و‌نگار هالیوودی گم می‌شود. یکی از این فیلم‌ها که نتوانسته در بین آثار پرخرج هالیوود اسم‌و‌رسمی برای خودش دست‌و‌پا کند، فیلم بلفاست (Belfast)، است. این فیلم را کنت برانا، نویسندگی و کارگردانی کرده است. پیش از این فیلم‌های خوشنامی مانند قتل در قطار سریع‌السیر شرق، آرتمیس فاول، جک رایان: سرباز سایه و فلوت سحرآمیز را از کنت برانا دیده‌ایم. با این حال فیلم بلفاست با تمامی فیلم‌های کنت برانا فرق می‌کند. این فیلم در سبک سیاه‌و‌سفید فیلمبرداری شده و داستانی معمولی، اما جذاب را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. از آنجایی که فیلم بلفاست به رغم هزینه کم، فروش خوبی داشته و توانسته نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند، در ادامه با هم نگاهی به این فیلم میندازیم.

داستان فیلم بلفاست

همان‌گونه که از نام فیلم پیداست، داستان آن در شهر بلفاست روایت می‌شود. ماجرای فیلم بلفاست در بازه زمانی اتفاق میفتد که درگیری‌هایی میان مردمان این منطقه وجود دارد. بلفاست داستان خانواده‌ای چهارنفره را روایت می‌کند که در بلفاست زندگی می‌کنند. این خانواده از ۲ پسر و والدینشان تشکیل شده است. پسر کوچک این خانواده نقش اول فیلم را بر عهده دارد. در ابتدای فیلم عده‌ای به محله‌ای که این خانواده در آن زندگی می‌کنند، حمله‌ور می‌شوند. این افراد با زور ساکنین محله را به ترک خانه‌هایشان وادار می‌کنند. مدتی بعد نیروهای محلی و پلیس محافظت از این محله را بر عهده می‌گیرند. با این حال به رغم درگیری‌هایی که در این محله جریان دارد، اعضای این خانواده زندگیشان را ادامه می‌‌دهند. پدر خانواده گرفتاری‌های مالی زیادی دارد و مجبور است هفته‌‌ها به دور از خانواده در منطقه‌ای دیگر کارگری کند. در این بین پدربزرگ و مادربزرگ دو پسر این خانواده نیز گرفتاری‌های خاص خودشان را دارند. در مجموع می‌توان گفت فیلم بلفاست به بهترین شکل ممکن داستان خانواده‌ای معمولی را در آشوب‌های دهه ۶۰ ایرلند به تصویر کشیده است.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم بلفاست

جود هیل، کیران هایندز، جیمی دورنان و کترینا بلف هنرپیشه‌‌های اصلی فیلم بلفاست را تشکیل می‌دهند. مطمئن هستیم طرفداران سریال بازی تاج و تخت، هنرنمایی کیران هایندز را در این سریال به خاطر دارند. در کنار این هنرپیشه‌های خوشنام، چهره جودی دنچ، بانوی هنرپیشگی بریتانیا نیز می‌درخشد. دنچ، نقش مادربزرگ خانواده را بر عهده دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم، کنت برانا سکان کارگردانی فیلم بلفاست را در اختیار دارد. برانا در کنار کارگردانی، فیلمنامه بلفاست را هم نگاشته است. با توجه به فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم بلفاست می‌توان به تماشای اثری جذاب امیدوار شد.

فیلم بلفاست داستانی معمولی را به انداز‌ه‌ای جذاب روایت می‌کند که مخاطب از ابتدا تا انتهای این اثر محو تماشای آن می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر هوای فیلمی متفاوت به سر شما زده و می‌خواهید داستانی جذاب از زندگی مردمان ایرلند دهه ۶۰ میلادی را ببینید، تماشای بلفاست را به فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. این فیلم برای طرفدرانی که می‌خواهند با سبک‌و‌سیاق مردمان ایرلند آشنا شوند نیز انتخاب مناسبی است.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی