ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بمب شل

اگر تبلیغ‌ های بمب ‌شل (Bombshell) را دیده باشید که مطمئن هستیم دیده ‌اید، به‌ خوبی در جریان هستید که از فیلمی با هنرپیشه‌‌ های سرشناس صحبت می ‌کنیم که به لحاظ داستان نیز روایتی واقعی و مستند از فساد رسانه ‌های الایات متحده آمریکا را به تصویر می  کشد. بمب ‌شل که با نام «خبر غیرمنتظره» هم در ایران شناخته می ‌شود، به لحاظ بازیگری به اثری درخشان تبدیل شده است و گریم این فیلم نیز به گونه‌ ای است که امکان دارد هنرپیشه‌های سرشناس آن را در اولین نگاه تشخیص ندهید. تمامی این موارد دست‌ به ‌دست هم داده اند تا در ادامه نگاهی به بمب ‌شل بیاندازیم و ببینیم داستان این فیلم از چه قرار است.

داستان و اطلاعات جالبی که از فیلم بمب ‌شل باید بدانید

ماجرای بمب ‌شل به رسوایی اخلاقی اخیری مربوط می‌ شود که در شبکه فاکس ‌نیوز رخ داده است و سروصدای زیادی را در چن دسال اخیر در خصوص این رسوایی اخلاقی شاهد بودیم. ماجرا از این قرار است که از جانب کارمندان فاکس ‌نیوز به «راجر آیلز» (Roger Ailes)، یکی از غول‌های رسانه ‌ای دنیا و رئیس سابق فاکس ‌نیوز، اتهام ‌هایی برای سوء‌رفتار از کارمندان زن این شبکه وارد می ‌شود. زنی با نام «مگین کِلی»، (Megyn Kelly)، یکی از خبرنگاران شبکه فاکس ‌نیوز که سابقه وکالت را نیز در کارنامه ‌اش دارد، «راجر آیلز» را به سو‌ء‌رفتار اخلاقی متهم می ‌کند. کاملاً مشخص است که اتهامی در این ابعاد به یکی از بزرگترین چهره‌های رسانه‌ای دنیا، اتهامی ساده و پیش‌پا افتاده نیست و «مگین کلی» برای اثابت ادعایش از چندین زن دیگر نیز کمک می ‌گیرد.

ایفای نقش «مگین کلی» در بمب ‌شل، به عهده «شارلیز ترون»، (Charlize Theron)، هنرپیشه سرشناس واگذار شده است و در این فیلم «شارلیز ترون» گریمی بسیار متفاوت دارد. این گریم به اندازه ‌ای متفاوت است که در اولین نگاه قادر به تشخیص چهره «شارلیز ترون» نخواهید بود. فیلم بمب ‌شل به لحاظ هنرپیشه چیزی کم و کسر ندارد و در کنار «شارلیز ترون»، شاهد حضور «نیکول‌ کیدمن» (Nicole Kidman) و «مارگو رابی» (Margot Robbie)، نیز هستیم. برای شما از گریم متفاوت «شارلیز ترون» گفتیم، اما جالب است بدانید «نیکول کیدمن» نیز گریم بسیار متفاوتی نسبت به دیگر فیلم‌هایش دارد و چهره این هنرپیشه استرالیایی در بمب ‌شل دستخوش تغییرات زیادی شده است.

عوامل ساخت فیلم بمب ‌شل

در کنار هنرپیشه‌های تراز اولی که به آن ها اشاره کردیم، در فیلم بمب ‌شل، «نازنین بنیادی»، هنرپیشه بریتانیایی ایرانی، «آلیس آیو» (Alice Eve)، «مالکوم مک‌داول» (Malcolm McDowell) و «جان لیسگو» (John Lithgow) نیز حضور دارند. کارگردانی این فیلم را «جی روچ» (Jay Roach) بر عهده گرفته است. «جی روچ» چیزی حدود ۲۰ فیلم بلند را کارگردانی کرده است و آثار اکشن، کمدی و درام در کارنامه این کارگردان سرشناس به چشم می‌خورد. فیلمنامه بمب ‌شل را «چارلز راندولف» (Charles Randolph) نوشته است. از آنجایی که با اثری طرف هستیم که گفته می ‌شود بر اساس واقعیت ساخته شده است، بدون شک تماشای این فیلم انتخاب خوبی برای طرفداران فیلم ‌های مستند خواهد بود. حضور چهره‌ های سرشناسی مانند «نیکول‌ کیدمن»، «مارگو رابی» و «شارلیز ترون» نیز این فیلم را به انتخاب خوبی برای طرفداران این هنرپیشه‌های سرشناس تبدیل کرده است. با این حساب باید دید فیلم بمب‌ شل تا چه اندازه توانسته است جانب حق و واقعیت را در روایت داستانی جنجال ‌بر‌انگیز نگه دارد و استقبال دنیای رسانه از این فیلم به چه صورت خواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی