ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بگذار همه سخن بگویند

بعضی از کارگردان‌ها به اندازه‌ای مهارت دارند که علاقه‌مندان با چشم بسته به آثار آنها اعتماد می‌کنند. «استیون سودربرگ» (Steven Soderbergh)، یکی از همین کارگردان‌ها است که با ساخت فیلم «قاچاق» (Traffic)، استعداد سرشار خود را به تماشاگران و منتقدان ثابت کرد. به همین دلیل خبر اکران جدیدترین اثر «استیون سودربرگ»، «بگذار همه سخن‌ بگویند» (Let Them All Talk)، خبر فرخنده‌ای برای علاقه‌مندان این کارگردان برجسته است. از طرف دیگر در این فیلم هنرپیشه‌های ترازاولی مانند «مریل استریپ» (Meryl Streep) و «کندیس بِرگِن» (Candice Bergen) نیز حضور دارند و ارزش تماشای «بگذار همه سخن بگویند» را دوچندان کرده‌‌اند. جالب است بدانید بیشتر دیالوگ‌های این فیلم بداهه‌سرایی‌های هنرپیشه‌های آن است و فیلم‌برداری «بگذار همه سخن بگویند» در شرایط نورمعمولی و با امکانات بسیار ساده‌ای انجام شده است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا به راحتی از کنار این فیلم گذر نکنیم و در ادامه شما را مهمان معرفی کوتاهی از فیلم «بگذار همه‌ سخن‌ بگویند» نماییم.

داستان فیلم بگذار همه سخن بگویند

ماجرای این فیلم اقتباسی آزاد از داستان کوتاهی از رمانی با همین نام نوشته «دِبورا آیزِنبِرگ» (Deborah Eisenberg)، نویسنده و بازیگر آمریکایی است. در این داستان «مریل استریپ» در نقش زن نویسنده‌ای با نام «آلیس تِیلور» ایفای نقش می‌کند. این زن نویسنده به همراه دو تن از دوستان صمیمی‌اش سوار کشتی مسافرتی می‌شوند. در این مسافرت برادرزاده جوان «آلیس تیلور» نیز وی را همراهی می‌کند. این نویسنده کهنه‌‌کار قصد دارد تا با سفری در دریا و بودن در کنار دوستان نزدیک‌اش راهی برای شادی پیدا کند و با زندگی‌ کنار بیاید. اما از آنجایی که سرنوشت همیشه اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای در آستین دارد، «آلیس تیلور» در این سفر دریایی با اتفاق‌های بامزه‌ای روبرو می‌شود و حادثه‌های جالبی پیش‌روی این نویسنده قرار می‌گیرد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم بگذار همه سخن بگویند

ستاره‌ بی‌چون‌و‌چرای این فیلم «مریل استریپ» افسانه‌ای است. «کندیس برگِن» مدل سابق و هنرپیشه پرطرفدار آمریکایی در نقش یکی از دوستان «آلیس تیلور» حضور دارد و «دایان وِست» (Dianne Wiest) هنرپیشه هفتادودوساله‌ای است که نقش دیگر دوست «آلیس تیلور»‌را در «بگذار همه سخن‌ بگویند» ایفا می‌کند. «لوکاس هجز» (Lucas Hedges) اجرای نقش برادرزاده «آلیس تیلور» را بر عهده گرفته و به این ترتیب می‌توان گفت به لحاظ گروه هنرپیشه‌ها، این فیلم از هنرپیشه‌های ترازاول چیزی کم‌و‌کسر ندارد.

«استیون سودربرگ» که جایزه اسکار را در کارنامه‌اش دارد پشت سکان کارگردانی «بگذار همه سخن بگویند» قرار گرفته و بیشتر گفت‌و‌گوهای این فیلم بداهه‌ سرایی‌های هنرپیشه‌های آن هست. به همین دلیل با اثری متمایز از بیشتر آثار سینمایی طرف هستیم. «سودربرگ» برای کارگردانی این فیلم نیز سخت نگرفته و بیشتر صحنه‌های آن در کشتی «کویین مِری دو» (Queen Mary 2)، با امکانات بسیار معمولی فیلمبرداری شده است. گفته می‌شود «سودربرگ» بیشتر صحنه‌های فیلم را در حالی که با دوربینی در دست، روی صندلی‌چرخ‌دار نشسته، فیلمبرداری کرده است. جالب است بدانید هنرپیشه‌های «بگذار همه سخن بگویند» نیز برای دستمزد در این فیلم دندان تیز نکرده‌اند و «مریل‌ استریپ» به عنوان گران‌ترین بازیگر فیلم، تنها بیست‌و‌پنج سنت دستمزد گرفته است.

در مجموع از آنجایی که از کنار آثار «استیون سودربرگ» به راحتی نمی‌توان گذشت، پیشنهاد می‌کنیم تماشای «بگذار همه سخن بگویند» را به فیلم‌های آخر هفته خود اضافه نمایید. بدون شک این فیلم برای طرفداران «مریل استریپ» نیز خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی