ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بی‌نهایت

تا چند وقت پیش صحنه‌های پر زدوخورد حرف اول را در فیلم‌های اکشن می‌زد؛ اما از آنجایی که در همیشه روی یک‌پارچه نمی‌چرخد، صحنه‌های پرخرج و زدوخوردهای مهیج را در بیشتر فیلم‌های اکشن می‌بینیم. اینجاست که سینماگران باید برای فروش آثار اکشن خود سراغ داستان‌های جدید و مهیجی می‌روند.

فیلم بی‌نهایت (Infinite)، یکی از این آثار است که با بازی مارک والبرگ (Mark Robert Michael Wahlberg)، روانه سالن‌های سینما شد. اگر تبلیغ‌های فیلم بی‌نهایت را دیده باشید حتماً درجریان قرار گرفته‌اید که با اثری پرزدوخورد روبه‌رو هستیم. این اثر به لحاظ داستان نیز روایتی متفاوت را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

از آنجایی که مدتی است اکشنی جانانه را ندیده‌ایم، فیلم بی‌نهایت را فرصتی می‌دانیم تا با هم ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است. در ادامه نیز با هم نگاهی به نظر منتقدان طرازاول هالیوود درباره این فیلم می‌اندازیم.

داستان فیلم بی‌نهایت از چه قرار است

در داستان‌ فیلم بی‌نهایت از تفکر تناسخ الهام گرفته شده است. اگر به این تفکر علاقه داشته باشید، حتماً درجریان هستید که معتقدان به تناسخ بر این باور هستند که پس از مرگ، انسان دوباره در کالبد جدیدی متولد می‌شود.

با این حساب انسان هرگز نمی‌میرد و از جسمی به جسم دیگر منتقل می‌شود. داستان فیلم بی‌نهایت در دنیایی روایت می‌شود که افراد آن به دو دسته اصلی آدم‌حسابی‌ها و پوچ‌گرایان تقسیم شده است.

پوچ‌گرایان بر بی‌معنایی دنیا تأکید دارند و می‌خواهند با نابودی زمین به این بی‌معنایی خاتمه دهند. با این حساب می‌توان داستان فیلم بی‌نهایت را روایتی دانست که بحرانی تمام‌عیار را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، مارک والبرگ در نقش بزن‌بهادری قوی‌پیکر ظاهر می‌شود که در گروه آدم‌حسابی‌های داستان قرار دارد. این بزن‌بهادرِ خوش‌تیپ، یکه‌و‌تنها برای نجات دنیا آستین بالا می‌زند.

صحنه‌های آغازین فیلم بی‌نهایت با اکشنی پرزدوخورد شروع می‌شود که مو بر تن تماشاگران سیخ می‌کند. این صحنه‌ها در ادامه داستان روند کندتری پیدا می‌کند، اما باز هم انصافاً باید اعتراف کرد با اثری پرهیجان‌ روبه‌رو هستیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم بی‌نهایت

همان‌گونه که اشاره کردیم، مارک والبرگ، نقش اول داستان را بر عهده دارد. در کنار این هنرپیشه خوش‌تیپ،‌ چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor)، دیلن اوبرایان (Dylan O’Brien) و سوفی کوکسون ایفای نقش کرده‌اند.

کارگردانی فیلم بی‌نهایت به آنتوان فوکوآ (Antoine Fuqua)، واگذار شده است. این کارگردان سابقه ساخت فیلم‌های اکشن مطرحی مانند المپیوس سقوط کرده است، تیرانداز، ایکولایزر ۲ و هفت دلاور را در کارنامه‌اش دارد.

جالب است بدانید به رغم سابقه درخشان آنتوان فوکوآ در ساخت فیلم‌های اکشن، گفته می‌شود فیلم بی‌نهایت نسبت به دیگر آثار این کارگردان، اکشنی جانانه را پیش روی مخاطب قرار نمی‌دهد. منتقدان بر این باور هستند که صحنه‌های آغازین این فیلم با هیجان شروع می‌شود؛ اما هر چقدر که جلوتر می‌رویم، فیلم بی‌نهایت روند کندتری را در پیش می‌گیرد.

اکنون که با هم نگاهی به داستان و هنرپیشه‌های فیلم بی‌نهایت انداختیم، زمان مناسبی است تا با هم ببینیم منتقدان برجسته هالیوود چه امتیازهایی برای جدیدترین اثر مارک والبرگ در نظر گرفته‌اند.

لیندسی باهر از آسوشِیتِدپرس

امتیاز ۲ از ۴

منتقد آسوشیتیدپرس، فیلم بی‌نهایت را اثری بزرگ اما توخالی می‌داند که صحنه‌های پرزدوخورد خوب ولی اتفاقی دارد. به نظر لیندسی باهر، فیلم بی‌نهایت به یک بار تماشا می‌ارزد و اثری است که می‌توان آن را با فیلم‌های اکشن معمولی تابستانی مقایسه کرد.

این منتقد برجسته در کمال تعجب به پایان‌بندی داستان فیلم بی‌نهایت اشاره می‌کند و بر این باور است به رغم اینکه پایان‌بندی فیلم از عزم سازندگان برای ساخت نسخه بعدی حکایت می‌کند، این فیلم پتانسیل لازم برای ساخت نسخه‌های بعدی را ندارد.

رکسانا حدادی از پالیگون

امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

جان اندرسون شایستگی‌های کارگردان فیلم بی‌نهایت را زیر سؤال نمی‌برد. این منتقد برجسته معتقد است فیلمنامه بی‌نهایت به اندازه‌ای اشکال دارد که هیچ کارگردانی قادر نیست نسخه‌ای جذاب و مخاطب‌پسند از این فیلم بسازد.

منتقد وال استریت‌ژورنال، اسطوره‌شناسی، و ساخت دنیای این فیلم را کاملاً بی‌معنا می‌داند و معتقد است با اثری روبه‌رو هستیم که فیلمنامه‌ای بسیار ضعیف دارد.

مایکل فیلیپس از شیکاگو تریبیون

امتیاز ۱.۵ از ۴

منتقد شیکاگو تریبیون فیلم بی‌نهایت را اثری می‌داند که قبل از به اوج رسیدن، از حرکت باز می‌ایستد و لذت تماشای صحنه‌های مهیج را برای تماشاگر تمام نمی‌کند.

تای بوُور از بوستون گلاب

امتیاز ۱.۵ از ۴

منتقد بوستون گلاب فیلم بی‌نهایت را اثری می‌داند که کارگردان روال مشخصی برای روایت داستان آن در نظر ندارد. به همین دلیل تای بوور معتقد است صحنه‌های این فیلم به درستی و پشت‌سر هم قرار نمی‌گیرد و تماشاگر احساس می‌کند که میان صحنه‌های فیلم پرش وجود دارد.
تای بوُور، فیلم بی‌نهایت را به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر آثار این کارگردان نمی‌داند.

کریستی پوچکو از آی‌.‌جی‌.‌اِن

امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

منتقد آی‌.‌جی‌.‌ان، فیلم بی‌نهایت را اثری می‌داند که حتی نتوانسته کلیشه‌های رایج فیلم‌های اکشن را رعایت کند. کریستی پوچکو، جهان داستان فیلم را سست و متزلزل می‌داند و معتقد است این اثر به لحاظ مفهومی حرف چندانی برای گفتن ندارد.

دِویکا گیریش از نیو‌یورک تایمز

امتیاز ۳۰ از ۱۰۰

منتقد نیویورک تایمز، فیلم بی‌نهایت را اثری می‌داند که داستان آن به خوبی از فلسفه شرق الهام نگرفته است. این منتقد برجسته در کنار داستان ضعیف، نقش‌آفرینی هنرپیشه‌های فیلم بی‌نهایت را نیز مصنوعی و بی‌روح می‌داند.

آلیسون ویلمور از والچِر

امتیاز ۱۰ از ۱۰۰

منتقد برجسته والچِر، فیلم بی‌نهایت را افسانه‌ای غمگین از صنعت سینمای هالیوود می‌داند.

مالی فِری‌مَن از اسکرین رَنت

امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

فری‌مَن، فیلم بی‌نهایت را اثر سرگرم‌کننده قلمداد می‌کند که داستان نسبتاًً خوبی دارد. به گفته منتقد اسکرین رنت، سکه فیلم بی‌نهایت روی دیگری نیز دارد و دنیای این فیلم آن‌چنان که باید و شاید پرداخته نشده و این شرایط داستان فیلم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

درمجموع باید گفت فیلم بی‌نهایت به لحاظ صحنه‌های پرزدوخورد یکی از آثار هیجان‌انگیز ۲۰۲۱ است. این فیلم ممکن است داستان چندان جذابی نداشته باشد، اما مارک والبرگ تا دل‌تان بخواهد دمار از روزگار شخصیت‌های منفی داستان در می‌آورد تا با اثری روبه‌رو باشیم که ارزش یک بار تماشا را دارد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی