ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تراژدی مکبث

هالیوود سالانه فیلم‌های بیشماری راهی سالن‌های سینما می‌کند. کاملاً‌ پیداست در میان فهرست‌ بلندوبالای فیلم‌های هالیوودی، تمامی این آثار خوب از آب در نمی‌آیند. این سکه روی دیگری هم دارد و فیلم‌های انگشت‌شماری را در میان فهرست آثار منتشرشده هالیوودی می‌بینیم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. فیلم تراژدی مکبث (The Tragedy of Macbeth)، یکی از همین فیلم‌هاست. این فیلم در کنار بازیگران معروفی مانند دنزل واشنگتون، کارگردان خوشنامی هم دارد. از آنجایی که از کنار فیلم تراژدی مکبث به‌راحتی نمی‌توان گذشت، در ادامه با هم نگاهی به این فیلم میندازیم تا ببینیم داستان تراژدی مکبث از چه قرار است و چه هنرپیشه‌‌های سرشناسی در این فیلم حضور دارند.

داستان فیلم تراژدی مکبث

امکان ندارد اهل ادبیات باشید و نام مکبث به گوش شما نخورده باشد. مکبث، یکی از آثار جاودانه ویلیام شکسپیر است که تاکنون اقتباس‌های بیشماری را از این اثر شاهد بوده‌ایم. در میان تمامی این اقتباس ها، فیلم‌ مکبث محصول سال ۲۰۰۳، یکی از شناخته‌ترین اقتباس‌ها از این اثر به حساب می‌آید. با این حال جاودانگی آثار شکسپیر باعث‌شده تا نوشته‌های وی همیشه طرفدار داشته باشد. به همین دلیل داستان فیلم تراژدی مکبث، اقتباسی جدید از نمایشنامه معروف مکبث است. بر اساس نمایشنامه شکسپیر، مکبث، دلاوری قدرتمند اسکاتلند است که سودای پادشاهی اسکاتلند را در سر دارد.. مکبث در راه بازگشت از نبرد با سپاهیان نروژ، با سه زن جادوگر روبه‌رو می‌شود. این زنان به وی وعده پادشاهی اسکاتلند را می‌دهند. مکبث که با شنیدن پیشگویی‌ها، بیشتر از همیشه به پادشاهی فکر می‌کند، نقشه‌هایی می‌کشد تا قدرت را زودتر در اختیار بگیرد. در این بین، همسر مکبث نیز زنی جاه‌طلب است که اصرار دارد زمینه دستیابی شوهرش به تاج پادشاهی را هر چه سریعتر مهیا کند. داستان فیلم تراژدی مکبث نسبت به نسخه اصلی این اثر تغییراتی را شاهد بوده است. با این حال روند داستان به روایت اصلی مکبث پایبند است و شاهد اقتباسی نسبتاً وفادار از نمایشنامه مکبث هستیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم تراژدی مکبث

نام برادران کوئن برای علاقه‌مندان سینما کاملاً‌ شناخته شده‌ است. سکان کارگردانی فیلم تراژدی مکبث در دست‌های جوئل کوئن قرار دارد. اگر با برادران کوئن آشنا باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که این برادرهای هنرمند،‌رسم دارند فیلم‌ها را در کنار یکدیگر کارگردانی کنند. با این حال فیلم تراژدی مکبث، فقط توسط کوئل کوئن کارگردانی شده است. از این لحاظ می‌توان این فیلم را به نقطه آغازی برای ساخت آثار بیشتری از کوئن‌ها دانست. جوئل کوئن در کنار کارگردانی، نگارش فیلمنامه این اثر را هم انجام داده است. در این فیلم نام هنرپیشه‌های سرشناسی مانند دنزل واشنگتون به چشم می‌خورد. فرانسیس مک‌دورمند در نقش مقابل دنزل واشنگتن حضور دارد. کوری هاوکینز، برندن گیلسون، هری ملینگ، برتی کارول،‌کاترین هانتر، موزز اینگرام و رالف اینسون از دیگر هنرپیشه‌های سرشناس فیلم تراژدی مکبث به حساب می‌آیند.

در مجموع باید گفت با توجه به سابقه‌ای که از برادران کوئن داریم، فیلم تراژدی مکبث قطعاً طرفداران آثار کلاسیک را ناامید نخواهد کرد. از طرف دیگر با توجه به امتیازهای روبه‌بالای منتقدین سخت‌گیر هالیوودی، می‌توان گفت که فیلم تراژدی مکبث به لحاظ هنری نیز به اثری ماندگار در میان اقتباس‌های آثار شکسپیر تبدیل خواهد شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی