ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تلفن سیاه

سینمای وحشت همیشه طرفدار دارد. به لطف این طرفداران، سالی نیست که چندین اثر وحشتناک و دلهره‌آور راهی سالن‌های سینما نشود. با این حال انصافاً باید گفت ساختن فیلم ترسناک، کار چندان ساده‌ای نیست. این سبک باید در کنار داستانی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور، هنرپیشه‌های درجه‌یکی داشته باشد تا بتواند ترسی زیرپوستی را به مخاطب منتقل کند. یکی از این آثار که اخیراً روانه سالن‌های سینما شده و طرفداران زیادی پیدا کرده، فیلم تلفن سیاه است. این فیلم کارگردانی سرشناس دارد و یکی از آثار مطرح سینمای دلهره در ۲۰۲۲ شناخته می‌شود. از آنجایی که مطمئن هستیم بسیاری از مخاطبان ما به فیلم‌های ترسناک علاقه دارند، در ادامه نگاهی کوتاه به فیلم تلفن سیاه میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم تلفن سیاه را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم تلفن سیاه

امکان ندارد اهل کتاب‌ داستان‌های ترسناک باشید و نام استیون کینگ به گوشتان نخورده باشد. این نویسنده سرشناس آمریکایی در سبک پسارستاخیزی، وحشت و خیال‌پردازی داستان‌های بسیار مهیجی می‌نویسد. بسیاری از این داستان‌ها به اندازه‌ای معروف شدند که نسخه‌ای سینمایی از آن‌ها ساخته شده است. برای نمونه می‌توان به آثار مطرحی مانند درخشش، رستگاری در شاوشنک، مسیر سبز، مه، آن و کَری اشاره کرد. جالب است بدانید استیون کینگ، پسر نویسنده‌ای دارد با نام جو هیل. جو هیل برای اینکه زیر سایه پدرش قرار نگیرد، نام خانوادگی‌اش را تغییر داده است. جو هیل توانست با نگارش داستان‌های ترسناک ثابت کند که فرزند خلف استیون کینگ بوده است. فیلم تلفن سیاه که امروز قصد معرفی آن را دارید، از داستانی کوتاه با همین نام اقتباس شده است. به این ترتیب می‌توان گفت به لحاظ داستان خاطرتان جمع باشد که فیلم تلفن سیاه، ماحصل تلاش یکی از بهترین نویسنده‌های سبک ترسناکِ حال حاضر است.

فیلم تلفن سیاه، ماجرای قاتلی مرموز را روایت می‌کند. این قاتل علاقه خاصی به ربودن پسربچه‌ها دارد. روایت اصلی فیلم تلفن سیاه به ماجرای ربودن پسر نوجوانی با نام فینی (Finney) مربوط می‌شود. این پسر توسط قاتلی که به وی اشاره کردیم، ربوده می‌شود. این قاتل، فینی را در زیرزمینی ترسناک نگه داری می‌کند. در این زیرزمین، تلفنی قرار دارد. این تلفن که به رنگ سیاه است، هر از گاهی زنگ می‌زند. فیلم تلفن سیاه، همانند دیگر آثار جو هیل، داستانی هیجان‌انگیز و ترسناک دارد که به این راحتی‌‌ها مخاطب را رها نمی‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم تلفن سیاه

گل سرسبد هنرپیشه‌‌های فیلم تلفن سیاه، اتان هاوک است. این هنرپیشه که اولین بار برای بازی در فیلم معروف انجمن شاعران مرده به شهرت رسید، نقش‌آفرینی چشمگیری در فیلم تلفن سیاه دارد. سی رابرت کارگیل، فیلمنامه تلفن سیاه را بر اساس داستان کوتاهی از جو هیل به رشته تحریر درآورده است. اسکات دریکسون،‌ سکان کارگردانی فیلم تلفن سیاه را در اختیار گرفته است. از این کارگردان تاکنون فیلم‌های بسیار مطرحی مانند دکتر استرِنج را دیده‌ایم. به لطف هنرپیشه‌‌ها و کارگردانِ فیلم تلفن سیاه، می‌توان گفت که این اثر به یکی از فیلم‌های جذابِ ۲۰۲۲ در سبک وحشت تبدیل خواهد شد.

در مجموع باید گفت اگر از تماشای فیلم‌های دلهره‌آور لذت می‌برید و دلتان برای فیلمی با داستانی پیچیده و هیجان‌انگیز تنگ‌شده، فیلم تلفن سیاه همان اثری است که دنبال آن می‌گردید. بدون شک این فیلم برای طرفداران جو هیل نیز جذاب و تماشایی خواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی