ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تیک‌ تیک بوم

اندرو گارفیلد از آن دسته ستاره‌های هالیوود است که به‌رغم سن کم، فیلم‌های درخشانی از وی دیده‌ایم. به همین دلیل اکران فیلم جدید این هنرپیشه را نمی‌توان نادیده گرفت. این فیلم تیک‌ تیک بوم (Tick Tick Boom)، نام دارد و در گروه آثار درام موزیکال قرار می‌گیرد. فیلم تیک تیک بوم در کنار هنرپیشه‌‌های خوشنامی مانند اندرود گارفیلد، چهره‌های سرشناس دیگری نیز دارد. به لحاظ داستان نیز با اثری روبه‌رو هستیم که ماجراهای جالبی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. از آنجایی که تجربه نشان داده اندرو گارفیلد در فیلم بدی بازی می‌کند، اکران فیلم تیک تیک بوم را به فال نیک گرفتیم تا با هم ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است. در ادامه نیز با هم به هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت تیک تیک بوم اشاره می‌کنیم.

داستان فیلم تیک تیک بوم

استیون لوینسون (Steven Levenson)، شخصیتی شناخته‌شده در دنیای هالیوود به حساب می‌آید. این هنرمند پرآوازه به رغم سن کم، زندگی پرفرازونشیبی را تجربه کرده و پله‌های هالیوود را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته است. این زندگی پرفرازوفرود دستمایه‌ای شد به رغم سن کم، تجربه‌ای ارزشمند در هالیوود داشته باشد. لوینسون این تجربه را برای نگارش فیلمنامه تیک تیک بوم به خدمت گرفته است. در این فیلم، داستان هنرمند جوانی را می‌بینیم که یدطولایی در ساخت موسیقی برای تئاتر دارد. همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید، نقش این هنرمند جوان بر عهده اندرو گارفیلد واگذار شده است. هنرمندی که از وی صحبت می‌کنیم به تازگی ۳۰ ساله شده است. عبور از مرز ۳۰‌سالگی باعث شده تا این هنرمند دچار بحران‌های روحی شود. از طرف دیگر این هنرمند رویاهای بزرگی در سر دارد. با این حال از آنجایی که با گذشت زمان به رویاهایش دست پیدا نکرده، افسرده و نگران است. در این بین رفاقت‌ها و عشق‌هایی نیز بر سر راه شخصیت اول داستان قرار می‌گیرد تا فیلم تیک تیک بوم، به اثری جذاب برای علاقه‌مندان فیلم‌های درام تبدیل شود.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم تیک تیک بوم

همان‌گونه که اشاره کردیم، اندرو گارفیلد، ستاره‌ای اول فیلم تیک تیک بوم است. استیون لوانسون نیز نگارش فیلمنامه این اثر را بر عهده داشته است. لوانسون این فیلمنامه را از داستانی نوشته جاناتان لارسون اقتباس کرده است. جالب اینجاست لارسون در کنار داستان این فیلم، موسیقی تیک تیک بوم را هم بر عهده دارد. در کنار اندرو گارفیلد، چهره‌های سرشناس دیگری مانند الکساندرا شیپ، ونسا هاجنز، جودیت لایت و بردلی وایتفورد حضور دارند. سکان کارگردانی فیلم تیک تیک بوم در دستان لین منوئل میرندا قرار گرفته است. طرفداران فیلم‌های هالیوودی میرندا را با آثاری مانند بازگشت مری پاپینز و زندگی عجیب تیموتی گرین می‌شناسند. این هنرپیشه ۴۱ ساله، تاکنون در مقام کارگردان یک فیلم بلند سینمایی قرار نگرفته بود. به همین دلیل کارگردانی فیلم تیک تیک توسط منوئل میرندا، اولین تجربه کارگردانی این هنرمند به حساب می‌آید. با این حال با توجه به نقدهای مثبتی که از فیلم تیک تیک بوم منتشر شده، می‌توان گفت لین منوئل میرندا به‌خوبی توانسته از عهده کارگردانی و روایت داستان فیلم تیک تیک بوم برآید.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران اندرو گارفیلد هستید، حتماً‌ تماشای فیلم تیک تیک بوم را به برنامه آخر هرهفته خود اضافه کنید. از طرف دیگر علاقه‌مندان فیلم‌های درام نیز بدون شک از تماشای فیلم تیک تیک بوم لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی