ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جاده بهشت

جولیت بینوش را با فیلم‌های سه‌گانه سفید، آبی و قرمز شناختیم. این هنرپیشه فرانسوی جایگاه ویژه‌ای در دل ایرانی‌ها دارد. برای اثبات ادعا کافی است نگاهی به فیلم کپی برابر اصل ساخت کارگردان فقید ایرانی، عباس کیارستمی بیندازید. جولیت بینوش که این روزها گرد پیری روی چهره‌اش نشسته، هنوز هم پرکار و زیباست. به تازگی فیلم جدیدی از بینوش با نام جاده بهشت (Paradise Highway) روانه سالن‌های سینما شده است. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم در کنار جولیت بینوش، هنرپیشه‌های ترازاول دیگری هم دارد که معروف‌ترین آ‌ن‌ها مورگان فریمن است. از آنجایی که مطمئن هستیم جولیت بینوش هواداران بی‌شماری در بین مخاطبان ما دارد، اکران فیلم جاده بهشت را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم جاده بهشت میندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم جاده بهشت از چه قرار است؟

فیلم جاده بهشت نگاهی متفاوت و هیجان‌انگیز به پدیده شوم قاچاق انسان دارد. جولیت بینوش در این فیلم نقش راننده تریلی کهنه‌کار با نام سَلی را ایفا می‌کند. برادر سَلی دچار گرفتاری‌های پیچیده‌ای است که برای حل این مشکلات دست به دامن سَلی می‌شود تا کاری غیرقانونی را انجام دهد. برادر سَلی از خواهرش درخواست می‌کند تا دختری با نام لیلا را غیرقانونی با تریلی به مکانی خاص برساند. سَلی که به‌رغم اینکه می‌داند کار خطرناکی را در پیش دارد، درخواست برادرش را قبول می‌کند. ماجرای فیلم جاده بهشت زمانی هیجان‌انگیز می‌شود که مامور اف‌.‌بی.‌آی به دنبال سَلی میفتد. در این بین ماجراهای هیجان‌انگیز و غیرقابل‌پیش‌بینی برای سَلی و لیلا رخ می‌دهد تا داستان این فیلم به روایتی نفس‌گیر تبدیل شود. مامور اف.‌بی‌.‌آی از یک طرف در تلاش است تا سَلی و لیلا را از دست تبهکاران تجات دهد و از طرف دیگر عزمش را جزم کرده تا قاچاقچیان انسان را دستگیر کرده و تحویل قانون دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم جاده بهشت

همان‌گونه که اشاره کردیم، جولیت بینوش، نقش اول فیلم جاده بهشت را بر عهده دارد. وی هنرنمایی متفاوتی را در فیلم جاده بهشت ایفا کرده و نقش‌آفرینی چشم‌گیری را از این هنرپیشه فرانسوی شاهد هستیم. مورگان فریمن، دیگر هنرپیشه سرشناسی است که در فیلم جاده بهشت هنرنمایی می‌کند. فرانک گریلو، هنرپیشه‌ای که عموماً نقش‌های خلاف را بر عهده دارد نیز از دیگر هنرپیشه‌های فیلم جاده بهشت به حساب می‌آید. اگر سریال فراز از زندان را دیده‌ باشید، حتماً‌ به خاطر دارید که این هنرپیشه نقش‌‌‌آفرینی چشمگیری در این سریال از خود به جای گذاشت. سکان کارگردانی فیلم جاده بهشت در دستهای آنا گوتو (Anna Gutto) قرار دارد. از این کارگردان تاکنون اثر بلند سینمایی درست‌و‌درمانی ندیده‌ایم. با این حال انتظار می‌رود آنا گوتو برای فیلم جاده بهشت چیزی کم نگذاشته باشد و با اثری تماشایی روبه‌رو باشیم.

در مجموع باید گفت مطمئن هستیم طرفداران جولیت بینوش، تماشای اثری جدید و متفاوت از این هنرپیشه مطرح را به فال نیک خواهند گرفت. با توجه به داستان هیجان‌انگیز و نفس‌گیر فیلم جاده بهشت، تماشای این اثر را به علاقه‌مندان فیلم‌های ماجراجویانه و پرمخاطره نیز پیشنهاد می‌کنیم.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی