ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جادوگرها

به احتمال زیاد با شنیدن نام این فیلم به این فکر افتاده‌اید که با فیلمی ترسناک طرف هستید، اما اگر تبلیغات «جادوگرها» (The Witches)، را ببینید در جریان قرار می‌گیرید که این فیلم نه تنها ترسناک نیست، بلکه فانتزی درامی سیاه است که ماجرای جالبی را روایت می‌کند. از آنجایی که فیلم‌های کمتری در سبک فانتزی درام ساخته می‌شود، «جادوگرها» در میان آثار اخیر هالیوود اهمیت و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و اگر به این سبک علاقه‌ داشته باشید مطمئن هستیم که از تماشای «جادوگرها» لذت می‌برید. حضور هنرپیشه‌های تراز اولی مانند «ان هتوی» (Anne Hathaway) زیبارو نیز جذابیت «جادوگرها» را دوچندان کرده است. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه به معرفی کوتاهی از «جادوگرها» اشاره کنیم و با هم ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است.

داستان فیلم جادوگرها

این فیلم اقتباسی است از کتابی با همین‌ نام نوشته «روُلد دال» (Roald Dahl)، که در سال ۱۹۸۳ منتشر شد و سروصدای زیادی به پا کرد. پس از مدتی از انتشار این کتاب، در سال ۱۹۹۰ شاهد ساخت اولین اقتباس سینمایی از آن بودیم و جذابیت داستان «جادوگرها» باعث شد تا یک‌بار دیگر در سال ۲۰۲۰ شاهد اقتباس سینمایی جدیدی از این کتاب باشیم.

ماجرای «جادوگرها» در آلابامای آمریکا و در سال ۱۹۶۸ اتفاق می‌افتد، در آن زمان پسرکی یتیم به همراه مادربزرگش در هتلی مشغول کار و زندگی است و روزگار می‌گذراند تا اینکه در این هتل با گروهی از جادوگران بدجنس روبرو می‌شود و یکی از این جادوگرها، پسرک داستان ما را به موش تبدیل می‌کند. پسرک که اکنون موش شده متوجه می‌شود که این جادوگران قصد دارند تمام بچه‌ها را به موش تبدیل کنند. در نتیجه به همراه مادر بزرگش و دو کودک دیگر که آنها هم به موش تبدیل شده‌اند، به این فکر می‌افتند تا جلوی این جادوگرها را بگیرند و جادوگر اعظم این گروه را به سزای کارش برسانند.

فیلم «جادوگرها» داستانی کودکانی دارد، اما روایت این داستان به اندازه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده است که بزرگ‌ترها نیز محو ماجراهای داستان می‌شوند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم جادوگرها

نقش جادوگر اعظم در این فیلم به «ان هتوی» واگذار شده و از آنجا که تاکنون اثری از این هنرپیشه چیره‌دست در نقش جادوگر و فیلم‌های فانتزی ندیده‌ایم، با نقش‌آفرینی متفاوتی طرف هستیم که جذابیت‌های این فیلم را بیشتر کرده است. «اکتاویا اسپنسر» (Octavia Spencer)، نقش مادربزرگ بامزه و مهربان این داستان را ایفا می‌کند و هنرنمایی او در ایجاد صحنه‌های بامزه و خنده‌دار در فیلم «جادوگرها» دیدنی و خاطره‌انگیز است. «استنلی توچی» (Stanley Tucci)، دیگر هنرپیشه خوش‌تیپ هالیوودی است که در «جادوگرها» شاهد حضور وی هستیم و «کریس‌ راک» (Chris rock)، هنرپیشه خوش‌صدایی که آثار بامزه‌ای را تاکنون از وی دیده‌ایم، صداپیشگی یکی از موش‌ها را بر عهده گرفته است. «جاشیر کادیم برونو» (Jazhir Kadeem Bruno)، نیز نقش اول داستان که همان پسر بچه یتیم است را در این فیلم ایفا می‌کند و «رابرت زمکیس» (Robert Zemeckis)، کارگردان فیلم «جادوگرها» است و به همراه «گی‌یرمو دل تورو» (Guillermo del Toro) کارگردان مشهور هالیوود و دارنده جایزه اسکار، نگارش فیلمنامه «جادوگرها» را نیز انجام داده است.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال فیلمی بامزه و خاص می‌گردید که در این روزها حال و هوایی عوض کنید، بدون شک تماشای فیلم «جادوگرها» برای شما و دیگر اعضای خانواده خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی