ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جومانجی: مرحله بعدی

«جومانجی» (Jumanji)، نامی بسیار آشنا برای طرفداران سینما است و اگر سن و سالی از شما گذشته باشد به احتمال زیاد خاطره‌های خوشی با اولین نسخه از «جومانجی» دارید. سال‌ها بعد دومین نسخه از «جومانجی» نیز اکران شد و فروش چشمگیری داشت تا راه برای ساخت سومین نسخه از این مجموعه فیلم‌ باز شود. این فیلم با نام «جومانجی: مرحله بعدی» (Jumanji The Next Level)، اکران خواهد شد و از آنجایی که با تاریخ نمایش آن فاصله ای نداریم، در ادامه تمام اطلاعاتی که از «جومانجی: مرحله بعدی» می‌ دانیم را با شما طرفداران فیلم‌های «جومانجی» درمیان خواهیم گذاشت.

چرا باید جومانجی: مرحله بعدی را تماشا کنیم

از فیلمی ریشه‌دار برای شما صحبت می‌کنیم که اولین قسمت آن از کتابی با همین نام در سال ۱۹۹۵ اقتباس شده است. اولین نسخه جومانجی سبکی فانتزی و ماجراجویانه دارد و داستان آن با پیدا کردن یک جعبه بازی توسط دختر و پسری کوچک آغاز می‌شود. این جعبه بازی، یک جعبه معمولی نبود و قابلیتی جادویی داشت که بازیکن را به داخل جعبه می‌فرستاد و در دنیایی عجیب و پر از ماجراجویی قرار می‌داد. «کریستین دانست» (Kirsten Caroline Dunst) هنرپیشه امروز هالیوود که زمان ساخت اولین نسخه از «جومانجی»، نوجوان بود در این فیلم بازی می‌کرد و «رابین‌ ویلیامز» (Robin McLaurin Williams)، نیز دیگر هنرپیشه برجسته این فیلم بود. داستان جذاب و هیجان‌انگیز، بازی‌ مثال‌زدنی «رابین ویلیامز» و جلوه‌های ویژه این فیلم باعث شد تا اولین نسخه از «جومانجی» با هزینه ساخت ۶۵ میلیون‌دلار، چیزی بیشتر از ۲۶۲ میلیو‌ن‌ دلار فروش کند.

دومین نسخه از «جومانجی» نیز در سال ۲۰۱۷ با نام «جومانجی: به جنگل خوش‌ آمدید» ( Jumanji: Welcome to the Jungle) اکران شد. در این فیلم «دواین جانسون»، (Dwayne Johnson) و «جک بلَک» (Jack Black) و «کارن گیلان» (Karen Gillan) و «کوین هارت» (Kevin Hart) به عنوان هنرپیشه‌های شاخص شرکت کردند و داستانی همانند اولین نسخه از «جومانجی» را در «جومانجی: به جنگل خوش آمدید»، شاهد بودیم. همان‌گونه که اشاره شد، موفقیت این دو نسخه از «جومانجی» راه را برای ساخت «جومانجی: مرحله بعدی» مهیا کرد.

در سومین نسخه از «جومانجی» همان هنرپیشه‌های نسخه دوم این فیلم حضور دارند و اگر خاطرتان باشد در پایان نسخه دوم، جعبه بازی جادویی نابود شد. اما از قرار معلوم تمام قسمت‌های جعبه نابود نشده بود و با تعمیر جعبه بازی جادویی، بازیکنان دوباره به دنیای «جومانجی» فرا خوانده می‌شوند تا شاهد ماجراجویی‌های شخصیت‌های بامزه و ماجراجوی فیلم‌های «جومانجی» در سومین نسخه از آن باشیم.

عوامل ساخت جومانجی: مرحله بعدی

در کنار «دواین جانسون» و «جک بلک» که به حضور آنها در سومین نسخه از «جومانجی»، اشاره کردیم، در «جومانجی: مرحله بعدی»،‌ هنرپیشه‌ شاخص دیگری همانند «دَنی دِویتو» (Danny DeVito) ایفای نقش می کند.

کارگردان نسخه دوم و سوم «جومانجی» بر عهده «جِیک کاسدان» (Jake Kasdan) واگذار شده است و با توجه به یک ‌دست بودن هنرپیشه‌های نسخه دوم و سوم و همچنین گروه کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم‌ها می ‌توان گفت با فیلمی طرف هستیم که اگر نسخه دوم آن را دیده‌اید و از آن راضی هستید، بدون شک «جومانجی: مرحله بعدی»، نیز شما را راضی نگه خواهد داشت.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی