ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم دادگاه شیکاگو هفت

اتفاق‌‌های زیادی در دهه ۱۹۶۰ میلادی در آمریکا رخ داد که یکی از جنجالی‌ترین این اتفاقات، رویدادی بود مربوط به «گروه شیکاگو هفت». این رویداد به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که تاکنون اقتباس‌های مختلفی از آن را شاهد بوده‌‌ایم و در سال ۲۰۲۰ نیز «آرون سورکین» (Aaron Sorkin)، کارگردان نام‌آور آمریکایی که یدطولایی در ساخت فیلم‌های تاریخی دارد، اقتباسی سینمایی با نام «دادگاه شیکاگو هفت» (The Trial of the Chicago 7)، را روانه پرده نقره‌ای کرد. این فیلم نقدهای مثبتی را به دنبال داشته و از قرار معلوم با اقتباس سینمایی جذاب و قابل‌اعتمادی طرف هستیم. به همین منظور خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی کوتاه به معرفی فیلم «دادگاه شیکاگو هفت» داشته باشیم.

داستان فیلم دادگاه شیکاگو هفت

جنگ ویتنام آثار شوم خود را برای همیشه در تاریخ باقی گذاشت و این رویداد تلخ بازتاب وسیعی در فرهنگ و زندگی روزمره مردمان آمریکا داشت. به همین منظور از ابتدای این نبرد شاهد اعتراض‌های وسیعی در کشورهای مختلف و به‌خصوص آمریکا بودیم. در همین راستا هفت نفر در قالب گروهی با نام «شیکاگو هفت» اعتراض‌های گسترده‌ای را در مخالفت با جنگ در شیگاکو ترتیب دادند و همان‌گونه که انتظار دارید، دولت آن زمان آمریکا، این هفت نفر را به دادگاه کشاند و محاکمه کرد. این دادگاه‌ها حاشیه‌های زیادی به‌دنبال داشت و فیلم «دادگاه شیکاگو هفت» به شکل‌گیری این گروه و برگزاری دادگاه اشاره می‌کند.

«آرون سورکین» کارگردانی و نگارش فیلمنامه «دادگاه شیکاگو هفت» را بر عهده دارد و از آنجایی که آثار درخشانی مانند «شبکه اجتماعی» (Social Network)، «مانی‌بال» (Money Ball) و «استیو جابز» (Steve Jobs)، در کارنامه «سورکین» به چشم می‌خورد، و فیلم «دادگاه شیکاگو هفت» نیز فیلمی جذاب در میان آثاری با موضوع جنگ ویتنام می باشد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم دادگاه شیکاگو هفت

به جرأت می‌توان گفت یکی دیگر از نقاط قوت فیلم «شیکاگو هفت»، فهرست درخشان هنرپیشه‌های این فیلم است. در این زمینه می‌توان به «ساشا بارون کوهن» (Sacha Noam Baron Cohen)، کمدین نام آشنا اشاره کرد. در کنار «بارون کوهن»، «ادی ردمین» (Eddie Redmayne)، بازیگر جوان و نام‌آشنایی که جایزه اسکار و گلدن‌گلوب را در کارنامه‌اش دارد نیز به چشم می‌خورد. «جوزف گوردون لویت» (Joseph Leonard Gordon-Levitt) و «مایکل کیتون» (Michael Keaton) دیگر هنرپیشه‌های سرشناس «دادگاه شیکاگو هفت» شناخته می‌شوند.

همان‌گونه که اشاره کردیم کارگردانی و نگارش فیلمنامه این فیلم را «آرون سورکین» بر عهده دارد و حضور این چهره‌های درخشان در فیلم «دادگاه شیکاگو هفت» باعث شده تا با اثر خوش‌ساختی طرف باشیم که از نمایی جدید به اعتراض‌های مردم آمریکا به سیاست‌های جنگ‌طلبانه این کشور در نبرد ویتنام اشاره کرده است.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران فیلم‌های تاریخی مربوط به دهه ۶۰ میلادی هستید، تماشای «دادگاه شیکاگو هفت» را از دست ندهید. از طرف دیگر از آنجایی که بازی متفاوتی را از «ساشا بارون کوهن» و  «ادی ردمین» در این فیلم شاهد هستیم، بدون شک «دادگاه شیکاگو هفت» طرفداران این هنرپیشه‌های ترازاول را راضی نگه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی