ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم رهایش کن

وقتی اسم فیلم «رهایش کن» (Let Him Go) به گوش‌مان می‌خورد یاد فیلم‌های عاشقانه می‌افتیم. اما در نسخه ۲۰۲۰ این فیلم با اثری مهیج و حادثه‌ای طرف هستیم که نه تنها داستان جذاب و پیچیده‌ای دارد، بلکه حضور هنرپیشه‌های ترازاول در این فیلم نویدی از اثری باارزش می‌دهد. از طرف دیگر انصافاً باید اعتراف کرد مدتی است فیلم‌های مهیج در هالیوود کم‌رنگ‌تر شده‌اند. امروز قصد داریم به معرفی کوتاهی از این فیلم بپردازیم و به داستان و هنرپیشه‌های «رهایش کن» اشاره کنیم.

داستان فیلم رهایش کن از چه قرار است

«لَری واتسون» (Larry Watson)، نویسنده نام‌آشنای آمریکایی است که از سال ۱۹۹۳ تاکنون مشغول داستان نویسی است و انصافاً هم باید اعتراف کرد رمان‌های هیجان‌انگیز و جذابی می‌نویسد. یکی از این رمان‌‌ها «رهایش کن» (Let Him Go)، نام دارد که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و داستان پرکشش و محبوبیت این رمان، بزرگان هالیوود را بر آن داشت تا در سال ۲۰۲۰ اقتباس سینمایی از این رمان روانه سینما کنند.

در این فیلم «جورج بلک‌لِج» (George Blackledge) به عنوان افسر بازنشسته‌ای که دوران بازنشستگی خود را سپری می‌کند مشغول زندگی ساده و معمولی است. اما دست روزگار نقشه‌‌های تلخی پیش‌روی این افسر بازنشسته قرار می‌دهد و پسر «جورج بلک‌لج» از دنیا می‌رود.

بدنبال مرگ پسر «جورج بلک‌لج»، این افسر بازنشسته به فکر سرپرستی تنها نوه‌‌ای که از پسرش باقی‌مانده می‌افتد. به همین دلیل به همراه همسرش «مارگارت بلک‌لج» (Margaret Blackledge)، راهی مکان زندگی نوه‌اش می‌شود. اما خانواده‌ای که از نوه «بلک‌لج» نگهداری می‌کنند، حاضر به تحویل وی نمی‌شوند و مشاجره‌ای هیجان‌انگیز و خون‌آلود میان «جورج بلک‌لج» و همسرش و این خانواده در می‌گیرد. اینجا است که «بلک‌لج» به لطف مهارت‌هایی که در ارتش آموخته به هرقیمتی که شده به فکر نجات نوه‌اش میافتد و صحنه‌‌های هیجان‌انگیز و نفس‌گیری در فیلم «رهایش کن» به تصویر کشیده می‌شود.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم رهایش کن

همان‌گونه که اشاره کردیم این فیلم از رمانی پرفروش اقتباس شده و به لحاظ داستان با اثر پرمخاطبی طرف هستیم. خوشبختانه «رهایش کن» به لحاظ هنرپیشه و عوامل ساخت نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد و «کوین کاستنر» (Kevin Costner)، هنرپیشه دارنده جایزه اسکار در نقش «جورج بلک‌لج» در این فیلم حاضر شده است. نقش همسر این افسر بازنشسته به «دایان لِین» (Diane Lane) دیگر هنرپیشه ترازاول هالیوودی واگذار شده و «لِسلی من‌وایل» (Lesley Manville) و «جفری داناوان» (Jeffrey Donovan )، دیگر هنرپیشه‌های سرشناس «رهایش کن» به حساب می‌آیند.

کارگردانی و نگارش این فیلم را «توماس بِزوکا» (Thomas Bezucha) بر عهده دارد و با توجه به اینکه «بزوکا» یدطولایی در ساخت فیلم‌های کمدی دارد و اثر هیجان‌انگیزی را در کارنامه وی شاهد نیستیم، اما کارگردان ۵۶ ساله به خوبی از عهده ساخت‌و‌پرداخت فیلم «رهایش کن» بر‌آمده است.

در مجموع از آنجایی که مدت زیادی است خبری از «کوین کاستنر» در هالیوود نیست، بدون شک جدیدترین هنرنمایی این هنرپیشه پرطرفدار در «رهایش کن» برای طرفداران «کاستنر» خالی از لطف نخواهد بود. از طرف دیگر حتی اگر طرفدار «کوین کاستنر» نیستید، با توجه به جذابیت داستان این فیلم، پیشنهاد می‌کنیم تماشای «رهایش کن» را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه نمایید.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی