ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم روز پرچم

شان پن، از آن دسته هنرپیشه‌‌‌هایی است که رسم ندارد در فیلم بدی بازی کند. به همین دلیل طرفداران شان پن با خیال راحت می‌توانند آثار این هنرپیشه را به تماشا بنشینند و از آن‌ها لذت ببرند. این فوق‌ستاره در سال ۲۰۲۱ نقش‌آفرینی جذابی در فیلمی جدید از خود به نمایش گذاشت. این فیلم روز پرچم (Flag Day)، نام دارد. فیلم روز پرچم در سبک دلهره‌آور و درام ساخته شده و در کنار اینکه شان پن نقش اول آن را بر عهده دارد، سکان کارگردانی این اثر را نیز در دست گرفته است. به همین دلیل از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم با ما هم‌عقیده‌اید که از کنار آثار شان پن به‌راحتی نمی‌توان گذشت، در ادامه با هم می‌بینیم روز پرچم چه داستانی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. در انتها نیز به عوامل ساخت جدیدترین اثر شان پن اشاره می‌کنیم.

داستان فیلم روز پرچم

داستان این فیلم از کتابی نوشته جنیفر وُگِل اقتباس شده است. در این داستان با سرگذشت دختر و پدری روبه‌رو هستیم که پرده‌های زیادی از زندگی گذشته این پدر برای دخترش برملا می‌شود. ماجرای روز پرچم داستان پدری با نام جان را روایت می‌کند که شخصیتی برجسته دارد و به الگویی از قهرمانی و جوانمردی برای دخترش تبدیل شده است. با این حال سکه زندگی جان روی دیگری هم دارد و این پدر فداکار، یکی از بدنام‌ترین جعل‌‌کننده‌های دنیاست. ماجرای فیلم زمانی جالب می‌شود که دخترِ این پدر در جریان قرار می‌گیرد که پدرش تهبکاری بین‌المللی است. به همین دلیل پدر این داستان که دخترش را از صمیم قلب دوست دارد، به فکر اصلاح ارتباط میان خود و دخترش می‌افتد. داستان فیلم روز پرچم با مطرح‌شدن ماجراهایی پیش‌بینی‌نشده برای جان، خمیرمایه‌ای دلهره‌آور پیدا می‌کند. جالب است بدانید فیلم روز پرچم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده. به همین دلیل با اثری روبه‌رو هستیم که در کنار صحنه‌های درام و پدردختری، واقعیت‌های زیادی از زندگی فردی تبهکار را برملا می‌کند. این شرایط فیلم روز پرچم را به اثری تبدیل کرده که نه‌تنها علاقه‌مندان فیلم‌های درام را راضی می‌کند، بلکه برای طرفداران فیلم‌های دلهره‌آور نیز هیجان‌ خاص خودش را دارد.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم روز پرچم

اول از هر چیز در این فیلم نام شان پن مشاهده می‌شود. همان‌گونه که حتماً‌ می‌دانید شان پن در کنار اینکه هنرپیشه توانمندی است، ید طولایی در کارگردانی هم دارد. آثاری مانند آخرین چهره، به سوی طبیعت وحشی، قول و دونده هندی از هنر کارگردانی شان پن حکایت دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم، شان پن در کنار کارگردانی،‌ نقش‌آفرینی شخصیت اول این داستان را هم بر عهده گرفته است. این نقش‌آفرینی به بهترین شکل‌ ممکن ایفا شده تا این اثر چیزی کم‌و‌کسر نداشته باشد. دیلان پن، بازیگر زیبارو و خوش‌آتیه این روزهای هالیوود در فیلم روز پرچم، نقش دخترِ جان را ایفا می‌کند. جدین رایلی، ادیسون تایمک، چاش برولین، نوربرت لئو باتز، دیل دیکی و ادی مارسن از دیگر هنرپیشه‌های فیلم روز پرچم به حساب می‌آیند. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا فیلم روز پرچم به اثری درخشان در کارنامه شان پن تبدیل شود.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران شان پن هستید، بدون شک فیلم روز پرچم به مذاق شما خوش خواهد آمد. این فیلم به طرفداران آثار درام و خانوادگی نیز پیشنهاد می‌شود. از طرف دیگر از آنجایی که شان پن در این اثر نقش کلاه‌برداری حرفه‌ای را ایفا کرده، تماشای فیلم روز پرچم برای علاقه‌مندان فیلم‌های دلهره‌آور نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی