ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ریکاردوس بودن

فیلم‌های زندگینامه‌ای طرفدارانی خاص دارند. به همین دلیل سلاطین هالیوود زندگینامه‌هایی را انتخاب می‌کنند که جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشید. فیلم ریکاردوس بودن (Being Ricardos)، یکی از جدیدترین فیلم‌های زندگینامه‌ای است که داستانی از ستاره‌های سینمای چندین دهه پیش را روایت می‌‌کند. این فیلم به لحاظ هنرپیشه، کارگردان و عوامل ساخت چیزی کم‌‌وکسر ندارد. این شرایط باعث شده تا فیلم ریکاردوس بودن در مدت کوتاهی که از اکران آن می‌گذرد به یکی از فیلمهای زندگینامه‌ای محبوبِ ۲۰۲۱ شناخته شود. از آنجایی که نیکول کیدمن و خاویر باردم در این فیلم حضور دارند، ریکاردوس بودن به لحاظ هنرپیشه نیز طرفداران را راضی نگه می‌‌دارد. با این حساب اکران جدیدترین اثر نیکول کیدمن را به فال نیک می‌گیریم تا با هم ببینیم داستان فیلم ریکاردوس بودن از چه قرار است. در انتها نیز نگاهی به عوامل ساخت فیلم ریکاردوس بودن میندازیم.

داستان فیلم ریکاردوس بودن

در زمان‌های نه چندان دور، هالیوود رنگ و بوی دیگری داشت. در دهه ۵۰ میلادی، مجموعه تلویزیونی با نام عاشقتم لوسی، در تلویزیون‌‌های آمریکا به نمایش گذاشته شد. این مجموعه تلویزیونی به سرعت توانست جای خود را در دل سریال‌بین‌ها پیدا کند. عاشتم لوسی چیزی حدود ۶ سال پیاپی در فصل‌های مختلف به نمایش گذاشته شد. در این سریال لوسی بال، یکی از هنرپیشه‌‌های زیباروی آن زمان هالیوود هنرنمایی می‌‌کرد. نقش مقابل لوسی بال به دزی آرناز، جوان خوش‌تیپ هالیوود واگذار شده بود. در طول ساخت سریال عاشقتم لوسی، رابطه‌ای میان لوسی بال و دزی آرناز شکل می‌گیرد. ماجرای فیلم ریکاردوس بودن به رابطه میان لوسی بال و دزی آرناز می‌پردازد. در کنار رابطه‌ میان دزی آرناز و لوسی بال، فیلم ریکاردوس بودن جنبه‌های مختلف تولید و نمایش سریال در سال‌های قدیم هالیوود را با مخاطبان در میان می‌گذارد.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم ریکاردوس بودن

بدون شک نیکول کیدمن، گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم ریکاردوس بودن است. این هنرپیشه که همانند قالی کرمان هر چقدر سنش بالاتر می‌رود، زیباتر می‌شود، در فیلم ریکاردوس بودن گریمی بسیار سنگین دارد. این گریم باعث شده تا چهره نیکول کیدمن کاملاً‌ تغییر کند و شباهت چشمگیری به لوسی بال داشته باشد. از هنرنمایی نیکول کیدمن در نقش لوسی بال که بگذریم، به بازی درخشان خاویر باردم در نقش آرناز می‌رسیم. این هنرپیشه طرازاول نیز برای فیلم ریکاردوس بودن چیزی کم نگذاشته است. منتقدان سخت‌گیر بازی درخشان نیکول کیدمن و خاویر باردم را در فیلم ریکاردوس بودن ستوده‌اند. فیلم ریکاردوس بودن به لحاظ فهرست هنرپیشه‌های درجه‌یک چیزی کم‌وکسر ندارد. جی.‌کی.‌سیمونز، نینا آریاندا، تونی هیل، عالیه شوکت، جک لیسی و کلارک گرگ از دیگر هنرپیشه‌های طرازاول فیلم ریکاردوس بودن به حساب می‌آیند. آرون سورکین، فیلمنامه‌نویسی که برای نگارش فیلمنامه فیلم شبکه اجتماعی جایزه اسکار گرفت، نگارش فیلمنامه ریکاردوس بودن را بر عهده دارد. این فیلمنامه‌نویس طرازاول سکان کارگردانی فیلم ریکاردوس بودن را نیز در اختیار دارد. به همین دلیل می‌توان گفت فیلم ریکاردوس بودن به لحاظ فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت چیزی کم و کسر ندارد. منتقدانی که ریکاردو بودن را دیده‌اند، این اثر را در گروه فیلم‌های زندگینامه‌ای درخشان در چند سال اخیر می‌دانند.

در مجموع باید گفت اهل فیلم‌های زندگینامه‌ای هستید و به هالیوود دهه ۵۰ میلادی علاقه دارید، بدون شک فیلم ریکاردو بودن شما را راضی نگه خواهد داشت. تماشای این فیلم به علاقه‌مندان نیکول کیدمن نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی