ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم زمانی برای مردن نیست

طرفداران جیمز باند از مشاهده این مامور خوش‌تیپ در پرده نقره‌ای سیر نمی‌شوند. به همین دلیل از ۱۹۶۲ تاکنون هر چند سال یک‌بار شاهد نسخه جدیدی از مجموعه فیلم‌های جیمز باند هستیم. فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)، جدیدترین اثر از این مجموعه فیلم‌ها به حساب می‌آید. این فیلم در کنار داستان هیجان‌انگیز و صحنه‌های پرزدوخورد، جذابیت خاص دیگری هم دارد. همان‌گونه که می‌دانید دنیل کریگ، هنرپیشه خوش‌تیپ انگلیسی نقش جیمز باند را در فیلم کازینو رویال بر عهده گرفت. این هنرپیشه حسابی خوش درخشید تا زمینه حضور وی در دیگر فیلم‌های جیمز باند فراهم شود. به همین دلیل فیلم‌های ذره‌ای آرامش، اسکای‌فال، شبح و زمانی برای مردن نیست را با هنرنمایی دنیل کریگ شاهد هستیم. با این حال زمانی برای مردن نیست، آخرین حضور دنیل کریگ در مجموعه فیلم‌های جیمز باند است. با این حساب انتظار می‌رود دنیل کریگ برای آخرین حضور خود در فیلم‌های جیمز باند، سنگ‌تمام بگذارد و اثری شایسته را پیش روی طرفداران قرار دهد. به همین دلیل اکران فیلم زمانی برای مردن نیست را به فال نیک گرفتیم تا با هم ببینم داستان جدیدترین فیلم جیمز باند از چه قرار است.

ماجرای فیلم زمانی برای مردن نیست

جیمز باند پس از انجام ماموریت‌های دشوار، دست از کار کشیده و تعطیلاتی طولانی را سپری می‌کند. با این حال تبهکاران دست از سر وی بر نمی‌دارند و تهدیدی برای جهان ایجاد می‌کنند که فقط جیمز باند می‌تواند از عهده رویارویی با آن برآید. ماجرا از حمله افراد ناشناس به آزمایشگاه مخفی جیمز باند و یارانش در لندن آغاز می‌شود. در این حمله به دنبال خرابی‌های زیاد، تهبکاران یکی از دانشمندان سرشناس ا.‌آی‌.‌۶ را گروگان می‌گیرند. این دانشمند پروژه‌ای مرگبار را طراحی کرده بود. در این پروژه ویروس خطرناک ساخته شده است. تهبکاران می‌خواهند از این ویروس برای کشتن افراد خاصی بهره بگیرند. این ویروس مرگبار درواقع نوعی جنگ‌افزار میکروبی است که به نانوربات‌های کُشنده مجهز شده. در این بین جیمز باند تعطیلات خود را در جامائیکا سپری می‌کند. یکی از مامورین ام.‌آی.‌۶ به جامائیکا می‌رود تا از جیمز باند برای خنثی‌کردن این تهدید بین‌المللی درخواست کمک کند. جیمز باند در ابتدا دست رد به سینه این مامور می‌زند، اما به دنبال اتفاق‌هایی، عزمش را برای نابودی این خطر جهانی جزم می‌کند. از آنجایی که در مجموعه فیلم‌های جیمز باند با داستانی جاسوسی روبه‌رو هستیم، فیلم زمانی برای مردن نیست نیز داستانی پیچیده و هیجان‌انگیز دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم زمانی برای مردن نیست

طبق معمول فیلم‌ها اخیر جیمز باند، دنیل کریگ، گل سرسبد هنرپیشه‌‌های این فیلم است. در کنار این هنرپیشه سرشناس، رامی ملک،‌ بازیگری که همین چند سال پیش جایزه اسکار را از آن خود کرد با ایفای نقش تهبکاری خبیث در زمانی برای مردن نیست حضور دارد. لئا سیدو، بازیگر زیبارویی که فیلم‌های درخشانی را از وی دیده‌ایم نیز در زمانی برای مردن نیست هنرنمایی کرده است. بن ویشاو، نائومی هریس، جفری رایت، کریستف والتس و ریف فاینز از دیگر هنرپیشه‌های طرازاول فیلم زمانی برای مردن نیست به حساب می‌آیند. داستان این اثر را نیل پورویس در کنار رابرت وید و کری فوکوناگا بر پایه رمانی از ایان فلمینگ نگاشته‌اند. هانس زیمر، موسیقیدان نابغه‌ای که آثار گوش‌نوازی از وی شنیده‌ایم نیز موسیقی جدیدترین نسخه جیمز باند را بر عهده گرفته است. این فیلم توسط کری فوکوناگا کارگردانی شده است. با توجه به فهرست بلندوبالای هنرپیشه‌های درجه‌یک و عوامل حرفه‌ای که در فیلم زمانی برای مردن نیست با آن‌ها روبه‌هستیم می‌توان گفت جدیدترین جیمز باند به اثری درخشان در کارنامه دنیل کریگ تبدیل خواهد شد.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران فیلم‌های جیمز باند هستید، حتماً تماشای زمانی برای مردن نیست را به برنامه آخر هفته خود اضافه کنید. حتی اگر تاکنون هیچ‌کدام از این فیلم‌های جیمز باند را ندیده‌اید، به شما قول می‌دهیم تماشای زمانی برای مردن نیست به بهانه‌ای برای مشاهده دیگر فیلم‌های جیمز باند تبدیل شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی