ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم زنان کوچک

داستان «زنان کوچک» (Little Women) برای اهالی سینما و خوره‌های کتاب کاملاً شناخته شده است و حتی اگر اهل کتاب و سینما نباشید باز هم به احتمال زیاد نسخه کارتونی که از صدا و‌سیما پخش ‌شده ‌است را دیده‌اید و دخترهای شیطان و بامزه این داستان را به ‌خاطر دارید. این داستان به‌ اندازه‌ای جذاب است که به ‌رغم اینکه بیش از یک قرن از آن می‌گذرد اما هنوز هم طرفداران زیادی دارد و سلاطین هالیوود به ‌فکر افتاده‌اند تا نسخه‌ای جدید از «زنان کوچک» را برای اکران در سال ۲۰۱۹ آماده ‌کنند. به ‌همین دلیل خالی از لطف نیست اگر با هم در ادامه ببینیم در «زنان کوچک»، محصول ۲۰۱۹ با چه فیلمی سروکار داریم.

ماجرای زنان کوچک از چه قرار است؟

فیلم «زنان کوچک» همانند بسیاری از آثار مطرح هالیوودی از کتابی با همین نام نوشته «لوییزا می‌ آلکوت» ( Louisa May Alcott) اقتباس شده است و در کنار نسخه ۲۰۱۹ این فیلم، در سال ۱۹۹۴ نیز اقتباسی سینمایی از این کتاب با هنرنمایی چهره‌های سرشناس آن زمان مانند «ویونا ریدر» (Wionna Ryder) و «کریستن دانست» (Kristen Dunst) شاهد بودیم.

جالب است بدانید «لوییزا می آلکوت» داستان «زنان کوچک» را براساس خاطرات واقعی و تجربه‌های شخصی‌اش در جوانی و نوجوانی نوشته است و داستان فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم روایتگر زندگی چهار خواهر با نام‌های «مگی» (Meg March) با بازی «اما واتسون» (Emma Watson)، «جو» (Jo)، با بازی «سورشا رونان» (saoirse Una Ronan)، «ایمی» (Amy) با بازی «فلورنس پیو» (Florence Pugh) و «بِث» (‌Beth)، با بازی «الیزا اسکنلن» (Eliza Scanlen) است. پدر این خواهرها به دلیل شرکت در جنگ در کنار اعضای خانواده نیست و خواهرهای داستان «زنان کوچک» مشکلات و سختی‌های زندگی خود را باید یکه ‌و ‌تنها و بدون حمایت پدر پشت ‌سر بگذارند.

در این داستان «مگی» به‌عنوان خواهر بزرگ‌تر نقش هدایت خواهرهای کوچک‌تر را برعهده دارد و «جو» خواهر بسیار شیطان و بازیگوشی است که همیشه دست ‌گل به آب می‌دهد. «جو» سودای نویسندگی در سر دارد و شخصیت او در داستان درواقع نمایان‌گر زندگی واقعی نویسنده است. «بث» نیز دختری آرام و سربه ‌زیر است که علاقه زیادی به ساز و آواز دارد و «ایمی» به‌عنوان کوچک‌ترین دختر خانواده، علاقه ‌دارد تا هرچه سریع‌تر بزرگ ‌شود. این چهار خواهر توسط مادرشان که در فیلم او را با نام «خانم مارچ» با بازی «لورا درن» (Laura Elizabeth Dern) می‌شناسیم، بزرگ‌ می‌شوند و عمه بداخلاق و سخت‌گیری با نام «عمه مارچ» با بازی «مریل استریپ» دارند که برای حل مشکلات مالی از او کمک می‌گیرند.

عوامل ساخت زنان کوچک

کارگردانی نسخه سینمایی «زنان کوچک» بر عهده «گرتا گرویگ» (Greta Celeste Gerwig) است که پیش از این فیلم خوش‌ساخت «لیدی برد» (Lady Bird) را از او دیده بودیم. فیلمنامه این فیلم را نیز «گرتا گرویگ» انجام داده و از آنجایی که «لیدی برد» جوایز زیادی از آن خود کرد، انتظار می‌رود در نسخه جدید «زنان کوچک» نیز با فیلمی طرف باشیم که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این فیلم قرار است در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ اکران شود و امیدواریم خاطره‌های خوشی که با داستان «زنان کوچک» داشتیم یک‌بار دیگر با این فیلم زنده شود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی