ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴

«پرنسس دایانا» (Princess Diannna)، «زن شگفت‌انگیزِ» دنیای کتاب‌های کمیک در سال ۲۰۲۰ یک‌بار دیگر با فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴»، (Wonder Woman 1984)، راهی پرده نقره‌ای شده تا با داستانی تازه از هنرنمایی‌های این شخصیت محبوب دنیای ابرقهرمان‌ها طرف باشیم. اگر به فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه داشته باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که «زن‌ شگفت‌انگیز»، شخصیتی بسیار محبوب در کتاب‌های کمیک است و تاکنون اقتباس‌های سینمایی مختلفی را از این شخصیت شاهد بوده‌ایم. یکی از این اقتباس‌ها به همین چند سال پیش باز می‌گردد و در سال ۲۰۱۷، «گَل گَدوت» لباس «زن شگفت‌انگیز» را بر تن کرد و داستانی جدید و هیجان‌انگیز از این شخصیت ابرقهرمانی را به تصویر کشید. این فیلم طرفداران زیادی پیدا کرد و در سال ۲۰۲۰ با نسخه دوم مجموعه جدید فیلم‌های «زن شگفت‌انگیز» روبرو هستیم. از آنجایی که این فیلم یکی از آثار مهم ۲۰۲۰ در سینمای ابرقهرمانی به‌حساب می‌‌آید و طرفداران زیادی دارد، در ادامه با هم نگاهی به معرفی کوتاهی از «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» خواهیم داشت.

داستان زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴

همان‌گونه که از نام فیلم «زن‌ شگفت‌انگیز ۱۹۸۴»، پیداست، داستان این فیلم در سال ۱۹۸۴ می‌گذرد. در آن زمان «پرنسس دایانا» به‌عنوان مردم‌شناس مشغول کار است و همزمان به کمک به انسان‌ها به‌عنوان «زن شگفت‌انگیز» ادامه می‌دهد. در همین بین یکی از همکارانش با نام «باربارا آن مینِروا» ( Barbara Ann Minerva)، که به لقب «چیتا» (Cheetah)، نیز شناخته می‌شود، از درِ حسودی با «پرنسس دایانا» برخورد می‌کند و در گروه دشمن‌های قسم‌خورده «زن‌ شگفت‌انگیز» قرار می‌گیرد.

دشمنی میان «زن شگفت‌انگیز» و «چیتا» بالا می‌گیرد و این شخصیت ابرقهرمان با مشکلات دیگری نیز روبرو می‌شود و حوادث هیجان‌انگیزی در این فیلم یکی‌‌پس‌از دیگری رخ می‌دهد. از طرف دیگر «استیو تِروِر» ( Steve Trevor)، معشوقه «زن‌ شگفت‌انگیز» نیز برای کمک به محبوب خود آستین بالا می‌زند. همان‌گونه که از فیلم‌های ابرقهرمانی انتظار داریم، اتفاق‌های پیش‌بینی نشده و صحنه‌های پرزدوخورد چاشنی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» است و باید گفت این فیلم دنباله‌ای موفق برای «زن شگفت‌انگیز» محصول ۲۰۱۷ به‌حساب می‌آید.

هنرپیشه‌ها و عوامل زن شگفت‌‌انگیز ۱۹۸۴

بدون هیچ شک‌و‌تردیدی «گل‌ گدوت» گل‌سرسبد هنرپیشه‌های « زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» است و پاشنه آشیل این فیلم به‌حساب می‌‌آید. «کریس پاین» (Chris Pine)، هنرپیشه خوش‌آتیه و بلندوبالای هالیوودی نیز همانند نسخه قبل، در این فیلم در نقش معشوقه و کمک‌دست «زن شگفت‌انگیز» حاضر شده است. نقش «چیتا» نیز به «کریستِن ویگ» (Christen Wiig)، واگذار شده و «پِدرو پاسکال» دیگر هنرپیشه «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» است.

از دیگر چهرها‌ی این فیلم ابرقهرمانی می‌توان به «هانس زیمِر» (Hans Zimmer)، آهنگساز افسانه‌ای اشاره کرد. سکان کارگردانی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در دست‌های «پَتی جنکینز» (Patty Jenkins)، قرار دارد و از آنجایی که کارگردانی نسخه قبل «زن‌ شگفت‌انگیز» به «جنکینز» واگذار شده بود، انتظار می‌رود نسخه جدید این فیلم نیز چیزی کم‌و‌کسر نداشته باشد. از طرف دیگر «جنکینز» در نگارش فیلمنامه این اثر دست دارد تا با فیلمی با داستانی منسجم و جذاب روبرو با‌شیم.

درمجموع اگر از طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» را از دست ندهید. از طرف دیگر مطمئنیم این فیلم برای هواداران «گل گدوت» نیز خالی از لطف نیست.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی