ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم شکارچیان روح پس از زندگی

اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های شکارچیان روح (Ghost Busters) در سال ۱۹۸۴ اکران شد. این فیلم که خمیرمایه‌ای کمدی داشت و به دنیای ارواح می‌پرداخت، توانست به سرعت جای خود را در دل هواداران فیلم‌های خنده‌دار باز کند. به همین دلیل سلاطین هالیوود موفقیت شکارچیان روح را به فال نیک گرفتند تا نسخه‌های دیگری از این فیلم راهی سالن‌های سینما شود. در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد اکران جدیدترین نسخه این مجموعه فیلم‌ها هستیم. این فیلم شکارچیان روح: پس از زندگی (Ghost Busters: AfterLife) نام دارد. همان‌گونه که طرفداران انتظار داشتند، در نسخه جدید با داستانی بامزه روبه‌رو هستیم که ماجراهای فوق‌طبیعی را به دستمایه‌ای برای شوخی‌و‌خنده تبدیل کرده است. اکران شکارچیان روح: پس از زندگی، بهانه‌ای شد تا با هم ببینیم داستان این فیلم از چه قرار است و کدام هنرپیشه‌های سرشناس در آن هنرنمایی کرده‌‌اند.

داستان فیلم شکارچیان روح: پس از زندگی

در این فیلم شاهد روایت داستانی جدید از زندگی مادری مجرد و ۲ فرزندش هستیم. مادر این داستان به همراه فرزندانش از خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند بیرون رانده می‌شوند. به همین دلیل چاره‌ای پیدا نمی‌کنند به غیر از اینکه به مزرعه‌ای دورافتاده و متروک مهاجرت کنند. در این مزرعه اتفاق‌های عجیب‌و‌غریبی رخ می‌دهد و شخصیت‌های داستان با پدیده‌های فراطبیعی روبه‌رو می‌شوند. اینجاست که فرزندان این مادر به رابطه پدربزرگشان با شکارچیان ارواح پی می‌برند. به دنبال این اطلاعات، شخصیت‌های اول داستان با استفاده از میراثی که پدربزرگشان برای آن‌ها به جای گذاشته، چاره‌های برای حل معمای اتفاق‌های عجیب‌و‌غریب داستان بر می‌دارند و با رویارویی با ارواح، ماجراهای بامزه‌ و هیجان‌انگیزی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم شکارچیان روح: پس از زندگی

در نسخه اول فیلم شکارچیان روح، هنرپیشه‌های سرشناسی مانند بیل مری، آکروید، ارنی هادسون، سیگورنی ویور و رمیس حضور داشتند. با این حال رایمس در سال ۲۰۱۴ چهره در نقاب خاک کشید تا گروه اصلی هنرپیشه‌های این مجموعه از هم پاشیده شود. به همین دلیل در نسخه جدید شکارچیان روح: پس از زندگی، شاهد حضور هنرپیشه‌های جدیدی هستیم. در این فیلم مک‌کنا گریس، نقش فیبی را بر عهده دارد. فین ولفهارد در نقش تروی ظاهر شده و کری کان، نقش کلی را ایفا می‌کند. پل راد، دیگر هنرپیشه‌ای است که نقش‌آفرینی آقای گروبرسون را در این اثر از وی شاهد هستیم. لوگان کیم و سلست اوکانر دیگر هنرپیشه‌های شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ به حساب می‌آیند. ناگفته نماند بیل موری، هنرپیشه نسخه اول شکارچیان روح، در سومین نسخه این اثر نیز حضور دارد. در کنار این هنرپیشه‌های طرازاول، دن آیکروید، دیگر هنرپیشه‌ای است که نقش‌آفرینی وی را در فیلم شکارچیان روح: پس از زندگی مشاهده می‌کنیم.

جیسون رایتمن، کارگردان و نویسنده سرشناس هالیوودی در مقام کارگردان این فیلم هنرنمایی می‌کند. پیش از این آثار درخشانی از رایتمن مانند رقیب پیشتاز، تالی، مردان، زنان و کودکان، روز کارگر و بزرگسال جوان را دیده‌ایم. با نگاهی به سابقه کارگردانی جیسون رایتمن، می‌توان از کیفیت فیلم شکارچیان روح: پس از زندگی خاطر‌جمع شد. جالب است بدانید نگارش فیلمنامه این اثر بر عهده جیسون رایتمن و گیل کنان بود. این فیلمنامه از طرحی توسط دن اکروید و هارولد رامیس اقتباس شده است. منتقدانی که شکارچیان روح: پس از زندگی را دیده‌اند، بر این باور هستند که این اثر کارگردانی درخشانی دارد. این منتقدان نقش‌آفرینی هنرپیشه‌های این فیلم را ستوده‌اند و بر این باور هستند که موسیقی فیلم، حالتی نوستالژیک برای مخاطبان دوآتشه مجموعه فیلم‌های شکارچیان روح: پس از زندگی ایجاد می‌کند.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم شکارچیان روح: پس از زندگی به تمامی طرفداران این مجموعه فیلم‌ها توصیه می‌شود. حتی اگر قسمت‌های قبلی شکارچیان روح را ندیده‌اید، باز هم مطمئن هستیم تماشای نسخه سوم از این مجموعه فیلم‌ها، غنچه لبخند را روی لب‌های شما شکوفا خواهد کرد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی