ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم شیطان‌ تمام‌وقت

سوژه‌ای نیست که از دید بزرگان هالیوود مخفی بماند و در کنار سوژه‌‌های پرطرفداری مانند عشق و جنایت، سلاطین هالیوود هرازگاهی به سوژه‌های مهم اما کم‌طرفداری مانند مذهب و فساد می‌پردازند. فیلم «شیطان تمام‌وقت» (The Devil OF All Time)، یکی از همین فیلم‌ها است. این فیلم داستان زندگی افراد مختلفی را روایت می‌کند که باورهای مذهبی عجیب و افراطی دارند. «شیطان تمام‌وقت»‌ به لحاظ داستان مخاطب را با پرسش‌های مختلفی تنها می‌گذارد و از هنرپیشه‌های ترازاولی بهره گرفته است. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به «شیطان تمام‌وقت» داشته باشیم و با داستان و عوامل این فیلم آشنا شویم.

داستان شیطان تمام‌وقت

این فیلم همانند بسیاری از فیلم‌های ترازاول هالیوودی از کتابی با همین نام نوشته «دونالد ری‌پولاک» (Donald Ray Polloc) اقتباس شده و اگر اهل کتابخوانی باشید به احتمال زیاد «ری‌پولاک» را می‌شناسید و به خوبی درجریان هستید که کتاب «شیطان تمام‌وقت» شهرت چشمگیری برای این نویسنده آمریکایی به هم زده است. نسخه سینمایی «شیطان تمام وقت» به لحاظ محتوا تفاوت زیادی با کتاب ندارد و داستان این فیلم زندگی افراد مختلفی را روایت می‌کند که مسیر زندگی آنها پس از اتفاق‌های مختلف و معنادار با یکدیگر متصل می‌شود و داستانی چند بعدی اما یکپارچه را تشکیل می‌دهد.

داستان اصلی این فیلم به بررسی اعتقادات و باورهای افراطی دو شخصیت اشاره می‌کند که یکی از آنها از جنگ بازگشته و برای رهایی از مشکلات روانی ناشی از حضور در جنگی خونبار و وحشتناک به دنبال راه چاره است. شخصیت دیگر افراطی این فیلم نیز خود را برای رسیدن به خدا در زیرزمین زندانی کرده و رفتار دیوانه‌واری را در پیش گرفته است. در کنار این دو شخصیت، داستان‌های شخصیت‌های دیگری نیز در این فیلم روایت می‌شود و باورهای اعتقادی آنها به چالش کشیده می‌شود.جالب اینجاست که نویسنده کتاب این فیلم را با صدای خود روایت می کند.  

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم شیطان تمام‌وقت

خوشبختانه به لحاظ هنرپیشه در این فیلم با فهرستی از هنرپیشه‌‌های ترازاول طرف هستیم که به باورپذیری شخصیت‌های داستان «شیطان تمام‌وقت» کمک زیادی کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به بازی چشمگیر «تام هالند» (Tom Holland)، اشاره کرد. اگر اهل فیلم‌های ابر قهرمانی باشید حتماً به خوبی در جریان هستید که «تام هالند» در فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (SpiderMan Far From Home)، حسابی خوش درخشید. از طرف دیگر «رابرت پتینسون» (Robert Pattinson) نیز که این روزها شاهد ایفای نقش «بتمن» (Batman) است، در «شیطان تمام‌وقت» نقش کشیشی ریاکار را بر عهده دارد.

«آنتونیو کامپوس» (Antonio Campos)، کارگردان جوانی که مدتی پیش فیلم «کریستین» (Christine)، را از او دیدیم، کارگردانی «شیطان تمام‌وقت» را بر عهده دارد و نگارش فیلمنامه این فیلم را به همراه «پائولو کامپوس» (Paolo Campos)، انجام داده است.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های مفهومی و تفکربرانگیز هستید، بدون شک از تماشای «شیطان‌ تمام‌وقت» پشیمان نخواهید شد. از طرف دیگر از آنجایی که بازی متفاوتی را از «تام هالند» و «رابرت پتینسون» در این فیلم شاهد هستیم، بدون شک مشاهده «شیطان تمام‌وقت برای علاقه‌مندان این هنرپیشه‌های ترازاول نیز از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی