ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم طوفان بی‌پایان

طرفداران نائومی واتس به‌خوبی در جریان هستند که این هنرپیشه زیبارو سال ۲۰۲۲ را با جدیت آغاز کرده و در ماه‌های آغازین این سال شاهد اکران فیلم ساعت ناامیدی بودیم. اکنون نیز اثر جدیدی از این هنرپیشه انگلیسی راهی سالن‌های سینما شده است. این فیلم طوفان بی‌پایان (Infinite Storm) نام دارد و اثری ماجراجویانه در سبک بقا است. جدیدترین فیلم نائومی واتس داستانی متفاوت در سبک بقا روایت می‌کند. همان‌گونه که از نام این فیلم پیداست، داستان آن در کوه‌ یخ‌زده‌ای روایت می‌شود که طوفان شدیدی در آن‌ جریان دارد. از آنجایی که فیلم‌هایی در سبک بقا همیشه طرفداران خاص خودش را دارد، اکران جدیدترین اثر نائومی واتس را بهانه‌ای برای بررسی فیلم طوفان بی‌پایان می‌دانیم. در ادامه با هم داستان این فیلم را بررسی می‌کنیم و نگاهی به عوامل ساخت آن میندازیم.

داستان فیلم طوفان بی‌پایان از چه قرار است؟

نائومی واتس در این فیلم نقش کوه‌نوردی کارآزموده با نام پِم بِیلز را ایفا می‌کند. پم تجربه‌ زیادی در صعود به ارتفاعات دارد و یکی از چهره‌های سرشناسِ کوه‌نوردی به حساب می‌آید. وی به قصد صعود به قله واشینگتن از خانه خارج می‌شود. از قضای روزگار در مسیر صعود به قله طوفان سهمگینی آغاز می‌شود. پَم به لطف تجربه‌ای که در کوه‌نوردی دارد به صعود خود ادامه می‌‌دهد. با این حال طوفان به اندازه‌ای شدید می‌شود که راه وی را سد می‌کند. در نتیجه چاره‌ای ندارد به‌غیر از اینکه فکر صعود را از سرش بیرون کند و از کوه پایین بیاید.

در این بین در راه پایین آمدن از کوه به مردی با نام جان بر می‌خورد. این مرد گیج و پریشان در طوفانی سهمگین گیر افتاده است. به همین دلیل پم برای نجات جان این فرد آستین بالا می‌زند تا وی را به همراه خودش به‌سلامت از ارتفاعات قله واشینگتن به پایین برساند. از آنجایی که جان تجربه‌ای در کوه‌نوردی ندارد، پایین آمدن آن‌ها از کوه به چالشی خطرناک تبدیل می‌شود. طوفان نیز هر لحظه‌ شدت بیشتری پیدا می‌کند تا زندگی پم و جان به خطر بیفتد. این ۲ کوه‌نورد در طول مسیر با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند و مرگ هر لحظه جان آن‌ها تهدید می‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم طوفان بی‌پایان

همانند دیگر فیلم‌هایی که در سبک بقا ساخته می‌شود، فیلم طوفان بی‌پایان هنرپیشه زیادی ندارد. همان‌‌گونه که اشاره کردیم نقش اول این فیلم به نائومی واتس واگذار شده است. منتقدانی که طوفان بی‌پایان را دیده‌اند، تعریف‌‌و‌تمجید‌های زیادی از هنرنمایی این هنرپیشه کرده‌اند. بیلی هوول دیگر هنرپیشه انگلیسی است که نقش جان را در فیلم طوفان بی‌پایان بر عهده دارد. دنیس اُوهار، پارکر ساویِر و الیوت سانمِر از دیگر هنرپیشه‌های فیلم طوفان بی‌پایان به حساب می‌آیند. ماوگوژاتا شوموفسکا، هنرمند لهستانی که دستی در هنرپیشگی نیز دارد، کارگردان فیلم طوفان بی‌پایان است. این کارگردان لهستانی آثار چشمگیری در کارنامه‌اش ندارد. با این حال باید دید چگونه از عهده ساخت فیلم طوفان بی‌پایان بر آمده است.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم طوفان بی‌پایان برای علاقه‌مندان سبک بقا خالی از لطف نخواهد بود. بدون شک طرفداران نائومی واتس نیز مشاهده اثر جدیدی از این هنرپیشه زیبارو را به فال نیک خواهند گرفت.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی