ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم فنچ جدیدترین اثر تام هنکس

فیلمی را سراغ نداریم که تام هنکس در آن بازی کرده باشد و به اثری درخشان تبدیل نشده باشد. به همین دلیل از کنار فیلم‌های تام هنکس به‌راحتی نمی‌توان گذشت. خوشبختانه تام هنکس حسابی هوای طرفداران را دارد و مدتی است که سالی یکی دو فیلم از وی در پرده نقره‌ای به نمایش در می‌آید. فیلم فنچ (Finch)، جدیدترین اثر تام هنکس است که داستانی خاص را در دنیایی آخرالزمانی روایت می‌کند. این فیلم در شبکه اپل‌‌ تی‌و‌ی‌پلاس منتشر شد و توانست عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های این شبکه را از آن خود کند. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم فنچ بیندازیم و ببینیم کدام هنرپیشه‌‌های طرازاول در این فیلم هنرنمایی می‌کنند.

داستان فیلم فنچ

این فیلم داستان زندگی فنچ واینبرگ، را روایت می‌کند. فنچ مهندس روباتیک است و در دنیایی آخرالزمانی گیرافتاده. همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید، تام هنکس نقش فنچ واینبرگ را بر عهده دارد. این مهندس روباتیک با سگ باوفای خود و یک روبات در آزمایشگاهی به تنهایی روزگار می‌گذراند. ماجرای فیلم فنچ از زمانی روایت می‌شود که حدود ۱۰ سال از برخورد شهاب‌سنگی بزرگ به کره‌زمین می‌گذرد. این شهاب‌سنگ بیشتر ساکنان زمین را نابوده کرده است. از طرف دیگر شرایط جوی زمین نیز از بین رفته و دمای زمین به حدود ۷۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. اشعه فرابنفش نیز تاثیرات مخربی روی زمین گذاشته و شرایطی برای رشد گیاهان و جانوران وجود ندارد. به همین دلیل فنچ چاره‌ای ندارد به غیر از اینکه برای پیداکردن آب و غذا، از پناهگاه خود بیرون بزند. روبات و سگش، فنچ را در این مسیر همراهی می‌کنند. بیرون آمدن فنچ از پناهگاه همانا و رویارویی با اتفاق‌های هیجان‌انگیز همانا. از طرف دیگر روباتی که فنچ ساخته، ارتباط عاطفی با وی و سگش بر قرار می‌کند. این شرایط باعث می‌شود تا داستان آخرالزمانی سرشار از لحظه‌های احساسی پیش روی مخاطب قرار بگیرد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم فنچ

همان‌گونه که اشاره کردیم، تام هنکس در این فیلم نقش اول را بر عهده دارد. طبق معمول هنکس برای فیلم‌هایش چیزی کم‌و‌کسر نمی‌گذارد. به همین دلیل در فیلم فنچ نیز با هنرنمایی درخشان این هنرپیشه روبه‌رو هستیم. از طرف دیگر کلب لندری جونز، نیز در فیلم فنچ به ایفای نقش پرداخته است. گفته می‌شود که فیلم فنچ در کنار هنرپیشه‌های طرازاول،‌ موسیقی گوش‌نوازی هم دارد. گوستاوو سانتائولایا، موسیقیدان آرژانتینی، موسیقی فیلم فنچ را بر عهده گرفته است. وی برای فیلم‌های کوهستان بروکبک و بابل جایزه اسکار را از آن خود کرده‌ است. سانتائولایا برای طرفداران بازی‌های ویدئویی نیز چهره‌ای شناخته شده است. موسیقی بازی تحسین‌برانگیز آخرین بازمانده از ما (The Last of us)، یکی از معروف‌ترین آثار گوستاوو سانتائولایا در حوزه بازی‌های ویدئویی به حساب می‌آید. کریگ لاک به همراه ایوُر پاوِل نگارش فیلمنامه فنچ را بر عهده دارند. این فیلم را با میگل سپاچنیک، کارگردانی کرده است. طرفداران سریال‌ بازی تاج‌و‌تخت، سپاچنیک را به‌خوبی می‌شناسند. وی کارگردانی چندین قسمت از این سریال را انجام داده است.

در مجموع باید گفت فیلم فنچ اثری درخشان برای طرفداران فیلم‌های آخرالزمانی به حساب می‌آید. تماشای این فیلم برای هواداران تام کروز نیز به خاطره‌ای خوش تبدیل خواهد شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی