ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم فورد در برابر فراری

تجربه نشان داده است علاقه‌مندان سینما از مشاهده فیلم‌هایی با موضوع سرعت و رقابت سیر نمی‌شوند و فیلم فورد در برابر فراری (Ford v Ferrari) از آن دسته فیلم‌هایی است که حتی اگر به سرعت و هیجان علاقه‌ای ندارید باز هم باید آن را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. دلیل این پیشنهاد نیز کاملاً مشخص است چرا که این فیلم داستانی واقعی از رقابت میان سلاطین خودروسازی را در کارزار مسابقات ۲۴ ساعته لمانز روایت می‌کند. از آنجایی که فیلم فورد در برابر فراری تازه به اکران درآمده است در ادامه با هم نگاهی به این فیلم هیجان‌انگیز و جذاب خواهیم داشت.

نگاهی به داستان فورد در برابر فراری

این فیلم به رقابت میان شرکت خودروسازی فورد و فراری می‌پردازد و از قرار معلوم مدت‌ها پیش فراری سلطان بی‌چون‌و‌چرای مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بود، به همین دلیل فورد به فکر استخدام راننده‌ای بی‌باک و مهندسی جسور می‌افتد تا این ۲ نفر، خودرویی طراحی کنند که به مصاف خودروهای سریع‌السیر فراری برود و عنوان قهرمانی را از آن فورد کند.

اگر به دنیای خودرو علاقه داشته باشید حتماً در جریان هستید که رقابت میان فورد و فراری ریشه‌‌ای دیرینه دارد و داستان این رقابت به زمان پیشنهاد خرید برند فراری توسط فورد باز می‌گردد. در آن زمان که تاریخ آن به سال ۱۹۶۳ باز می‌گردد، فورد سودای خرید فراری را در سر می‌پروراند، اما «انزو فراری» ( Enzo Anselmo Ferrari)، مؤسس برند فراری، دست رد به سینه فورد می‌زند و حاضر به فروش برند فراری و به‌خصوص خودروی پرسرعت «اسکودریا فراری»، (scuderia ferrari) نمی‌شود. جالب است بدانید در آن زمان «اسکودریا فراری» جوایز زیادی را در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز از آن خود کرده بود و به همین دلیل نیز فورد با استخدام یک راننده و مهندس‌خودروساز، به فکر ساخت خودرویی سریع با نام «فورد جی.‌تی‌.‌۴۰ » (Ford GT40)، می‌افتد تا شاهد رقابت جانانه‌‌ای میان این خودروی جدید و «اسکودریا فراری» باشیم.

عوامل ساخت فورد در برابر فراری

هیجان فیلم «فورد در برابر فراری» زمانی بیشتر می‌شود که نگاهی به هنرپیشه‌های ترازاول این فیلم بیندازیم. در این فیلم «مت دیمون»، (Matt Damon)، نقش کارول شلبی (Carroll Shelby)، مهندس‌خودروساز جسور و خلاق را بازی می‌کند و «کریستین بِیل»، (Christian Bale)، در نقش راننده‌ای بی‌باک و تشنه سرعت با نام «کِن مایلز» (Ken Miles)، حاضر شده است. از دیگر هنرپیشه‌های معروف این فیلم می‌توان به «جان برنثال»‌، (Jon Bernthal)، اشاره کرد.

به این ترتیب می‌توان گفت فیلم فورد در برابر فراری به لحاظ هنرپیشه چیزی کم و کسر ندارد، کارگردانی این فیلم نیز برعهده «جیمز منگولد» (James Mangold)، است که پیش از این فیلم‌ بسیار موفق «لوگان» (Logan)، با بازی «هیو جکمن» (Hugh Jackman)، را از او دیده‌ایم.

فیلم فورد در برابر فراری به لحاظ هزینه ساخت نیز فیلم کم‌خرجی نیست و هزینه ساخت آن نزدیک به یک‌صد میلیون‌دلار برآورد شده است. گفته می‌شود که این فیلم صحنه‌های اتومبیل‌رانی بسیار هیجان‌انگیزی دارد و تاکنون منتقدین نظر مثبتی به فورد در برابر فراری نشان داده‌اند. در نتیجه پیشنها‌د می‌کنیم اگر به سرعت علاقه‌ دارید یا از طرفداران فیلم‌های سینمایی با موضوع رقابت هستید، فورد در برابر فراری را به فهرست فیلم‌های خود اضافه نمایید.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی