ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم قدرت سگ

فیلم قدرت سگ (The Power of Dog)، اسم عجیب‌و‌غریبی دارد. با این حال اجازه ندهید این اسم شما را سردرگم کند، زیرا با فیلمی روبه‌رو هستیم که در کنار هنرپیشه‌های طرازاول، کارگردان معروفی دارد. این فیلم به لحاظ داستان نیز، روایتی جالب و سرگرم‌کننده را برای مخاطب مطرح می‌کند. نقش اول فیلم قدرت سگ به بندیکت کامبربچ، هنرپیشه پرآوازه لندنی واگذار شده است. جین کمپیون که فیلم دارنده جایزه اسکار پیانو را از او دیده‌ایم نیز سکان کارگردانی قدرت سگ را در اختیار گرفته است. از آنجایی که از کنار نام‌های پرآوازه‌ای مانند کامبربچ و کمپیون، نمی‌توان گذشت، در ادامه با هم نگاهی به داستان و ماجرای فیلم قدرت سگ میندازیم. در پایان نیز می‌بینیم کدام هنرپیشه‌ها و هنرمندان در جدیدترین فیلم بندیکت کامبربچ حضور دارند.

داستان فیلم قدرت سگ

پشت داستان فیلم قدرت سگ، کتابی با همین نام، نوشته توماس سَوِیج، قرار دارد. داستان فیلم قدرت سگ به میزان چشمگیری به داستان این کتاب پایبند بوده است. با این حال برای جذابیت‌های سینمایی، تفاوت‌هایی نیز میان نسخه سینمایی قدرت سگ و این کتاب وجود دارد. ماجرای فیلم قدرت سگ از این قرار است که بندیکت کامبربچ نقش مزرعه‌داری درس‌خوانده با نام فیل را بازی می‌کند. این مزرعه‌دار نسبتاً‌ جوان، روحیه‌ای خاص دارد و اعضای خانواده را به لحاظ روانی آزار می‌دهد. در این بین برادر فیل که در فیلم با نام جورج شناخته می‌شود، زنی زیبارو را به همسری می‌گیرد. این زن، از شوهر قبلی خود پسری دارد. فیل به برادرش حسادت می‌ورزد و با پسرِ این زن از در دشمنی وارد می‌شود. درواقع می‌توان داستان فیلم قدرت سگ را روایتی از رقابت بین برادران و حسدورزی دانست.

عوامل و هنرپیشه‌‌های فیلم قدرت سگ

فیلم قدرت سگ به لحاظ هنرپیشه‌ها و عوامل‌ساخت، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بندیکت کامبربچ، نقش اول این فیلم را بر عهده دارد. منتقدان ایفای نقش وی را در این فیلم ستوده‌اند و هنرنمایی بندیکت کامبربچ را یکی از نقاط قوت فیلم قدرت سگ می‌دانند. در کنار کامبربچ، چندین هنرپیشه‌ طرازاول دیگر نیز در فیلم قدرت سگ خودنمایی کرده‌اند. کریستین دانست، هنرپیشه زیبارویی که تاکنون آثار تماشایی از وی دیده‌ایم، نقش اولِ زن را در فیلم قدرت سگ ایفا می‌کند. کُدی اسمیت مک‌فی و جسی پلمونس از دیگر هنرپیشه‌های فیلم قدرت سگ به حساب می‌آیند. جانی گرینوود، آهنگساز انگلیسی، موسیقی فیلم قدرت سگ را بر عهده دارد. این موسیقیدان یدطولایی در نواختن گیتار هم دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم سکان کارگردانی فیلم قدرت سگ در دست‌های جین کمپیون، قرار دارد. از این کارگردان صاحب‌سبک تاکنون آثار درخشانی مانند پیانو، ستاره فروزان و پرتره یک بانو را دیده‌‌ایم. به همین دلیل با توجه به تجربه‌ای که از جین کمپیون سراغ داریم، می‌توان گفت فیلم قدرت سگ نیز به اثری شایسته در دیدگاه منتقدان و طرفداران سینما تبدیل خواهد شد.

در مجموع باید گفت فیلم قدرت سگ بدون شک طرفداران بندیکت کامبربچ را راضی نگه خواهد داشت. این فیلم رقابت میان برادرها را به با روایتی تازه و متفاوت به تصویر می‌کشد. فیلم قدرت سگ بدون شک یکی از آثار جذاب ۲۰۲۱ است که از تماشای آن در آخر هفته پشیمان نخواهید شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی