ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک

امکان ندارد اهل سریال‌های هالیوودی باشید و تعریف سریال سوپرانوها را نشنیده باشید. سوپرانوها، تحسین‌شده‌ترین سریال تاریخ تلویزیون به حساب می‌آید. همان‌گونه که حتماً می‌دانید سریال سوپرانوها مدت‌ زیادی است که به پایان رسیده. با این حال اخیران شاهد نسخه‌ای سینمایی از داستان این سریال هستیم. این فیلم با نام قدیسان پرشمار نیوآرک (The Many Saints of Newark)، راهی سالن‌های سینما شد و توانست نظر مثبت هواداران سوپرانوها را جلب کند. از آنجایی که می‌دانیم سوپرانوها طرفداران زیادی در میان همراهان ما دارد، در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک و هنرپیشه‌های این اثر میندازیم.

داستان فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک

فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک به داستان زندگی آنتونی سوپرانو در دوران جوانی می‌پردازد. آنتونی در روزگاری پرآشوب در نیوآرک روزگار می‌گذراند و در حال بزرگ‌شدن است. در آن زمان گانگسترهای رقیب اعتراض می‌کنند تا دست خانواده جنایتکار دی‌مئو را از اداره شهر کوتاه کنند. آنتونی سوپرانو، دائی با نام دیک مولیسانتی دارد. او دایی‌اش را ستایش می‌کند و در تمامی کارهای زندگی از وی الگو می‌گیرد. دیک مولیسانتی قادر به مدیریت خلافکاری‌ها نیست. به همین دلیل از تسلطش بر آنتونی سوپرانو بهره می‌گیرد تا وی را به یکی از جنایتکاران بزرگ و قدرتمند آینده تبدیل کند. به دنبال این اتفاق‌ها، در فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک، شاهد رشد تونی سوپرانو، به عنوان جنایتکاری بی‌رحم، باهوش و پرنفوذ هستیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک

آلن تیلور، سکان کارگردانی فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک را در اختیار دارد. پیش از این از آلن تیلور فیلم‌های پالوکویل، لباس جدید پادشاه، فقرا را بکش، ثور: دنیای تاریک و نابودگر: جنسیس را دیده‌ایم. با در نظر گرفتن فیلم‌هایی که آلن تیلور تاکنون کارگردانی کرده، می‌توان انتظار داشت که قدیسان پرشمار نیوآرک به اثر درخشان دیگری در کارنامه این کارگردان تبدیل شود. در این فیلم مایکل گاندولفینی، نقش آنتونی سوپرانو را بر عهده دارد. الساندرو نیوولا در نقش دیکی مولتیسانتی، لسلی اودم جونیور در نقش هارولد مک‌برایر، جان برانتال در نقش جیووانی سوپرانو، کوری استال در نقش کورادو سوپرانو و ری لیوتا در نقش آلود مولتیسانتی هنرنمایی کرده‌اند. در کنار این هنرپیشه‌های طرازاول، چهره‌های سرشناس دیگری مانند ورا فارمیگا و بیلی ماگنوسن نیز حضور دارند. اگر سریال سوپرانوها را دیده باشید، حتماً در جریان هستید که دیوید چیس، نقش چشمگیری در خلق شخصیت‌ و داستان این سریال دارد. خوشبختانه دیوید چیس در نسخه سینمایی این سریال نقش تهیه کننده را در کنار لارنس کان و نیکول لامبرت بر عهده گرفته است. برای اینکه خاطرتان از کیفیت بالای این اثر جمع شود، به این نکته هم اشاره کنیم که دیوید چیس به همراه لارنس کانر، نگارش فیلمنامه فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک را نیز انجام داده است.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم قدیسان پرشمار نیوآرک برای طرفداران سریال سوپرانوها از نان شب واجب‌تر است. از طرف دیگر این فیلم داستانی کاملاً مستقل دارد. به همین دلیل حتی اگر سریال سوپرانوها را ندیده‌اید، باز هم به طرفداران آثار گانگستری قول می‌دهیم از تماشای قدیسان پرشمار نیوآرک پشیمان نخواهید شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی