ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مرد آزاد

بازی‌های ویدئویی چندین دهه است که راه خود را به دنیای سرگرمی باز کرده. این بازی‌ها در این مدت پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و انصافاً باید گفت بازی‌های اخیر به لحاظ گرافیک و هوش مصنوعی به اندازه‌ای جذاب هستند که تفاوت چندانی با دنیای واقعی ندارند. داستان فیلم مرد آزاد (Free Guy)، روایتی متفاوت از بازی‌های رایانه‌ای را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این شرایط باعث شده تا فیلم مرد آزاد به گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان بازی‌‌های رایانه‌ای تبدیل شود. از طرف دیگر رایان رینولدز، هنزپیشه پرطرفدارِ این روزها نیز در مرد آزاد، نقش اول را بازی می‌کند. افزایش محبوبیت بازی‌های رایانه‌ای و حضور رایان رینولدز در این اثر باعث شد تا فیلم مرد آزاد به یکی از عناوین محبوب در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود. از آنجایی که از کنار این محبوبیت به‌راحتی نمی‌توان گذشت، در ادامه با هم به داستان فیلم مرد آزاد نگاهی میندازیم تا ببینیم داستان این فیلم زا چه قرار است و چه هنرپیشه‌هایی در مرد آزاد هنرنمایی کرده‌اند.

داستان فیلم مرد آزاد

در این فیلم رایان رینولدز نقش کارمند ساده‌ بانک را ایفا می‌کند. این کارمند ساده روزگار معمولی را می‌گذراند و مرد بسیار خوش‌قلبی است. این کارمند ساده که در فیلم با نام گای شناخته می‌شود به دنبال اتفاق‌های عجیب‌و‌غریبی متوجه می‌شود که درواقع انسان نیست و یک شخصیت در بازی‌های رایانه‌ای است. جالب اینجاست که شخصیت وی در بازی‌های رایانه‌ای به گونه‌ای طراحی شده که قابل بازی نیست. به همین دلیل از نوع شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC)، طراحی شده و هوش مصنوعی دارد. بازی که او برای آن طراحی شده در گروه بازی‌های جهان باز قرار می‌گیرد. اگر به بازی‌های رایانه‌ای علاقه داشته باشید،‌حتماً می‌دانید که بازی‌های جهان باز، به عناوینی گفته می‌شود که گیمر اختیار عمل آزادانه‌ای در این بازی‌ها دارد.

گیمرها دنیای این بازی را دائم تخریب می‌کنند و گای در نقش کارمند بانک، دائم به بازی گرفته می‌شود. گیمرها از بانکی که گای در آن مشغول به کار است، همیشه سرقت می‌کنند و حال گای، کارمند بانک را می‌گیرند. از طرف دیگر از قرار معلوم دنیایی که شخصیت اول این فیلم در آن حضور دارد، در حال نابودی است. به همین دلیل همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید،‌ گای برای نجات دنیای مجازی این بازی آستین بالا می‌زند. این داستان نه‌تنها در نگاه اول جالب و خاص به نظر می‌رسد، بلکه در ادمه به روایتی احساسی تبدیل می‌شود که مخاطب را تا آخرین لحظه هیجان‌زده نگه می‌دارد. از طرف دیگر حضور رایان رینولدز در نقش فری گای نیز به عامل دیگری برای جذابیت این فیلم تبدیل شده است. طرفداران این هنرپیشه به‌خوبی می‌دانند که رینولدز در کنار صحنه‌‌های اکشن، یدطولایی در نشاندن لبخند روی لب مخاطب دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم مرد آزاد

طرفدارانی که فیلم مرد آزاد را دیده‌اند با ما هم عقیده‌اند که رایان رینولز، گل سرسبد هنرپیشه‌‌های این فیلم است. جودی کومر، هنرپیشه زیبارویی که پیش از این نقش‌آفرینی چشمگیری از وی در سریال کشتن ایو دیدیم نیز در فیلم مرد آزاد هنرنمایی کرده است. در کنار این هنرپیشه‌‌ها به تایکا وایتیتی نیز می‌توان اشاره کرد. به لحاظ کارگردانی نیز شاون لوی، کارگردان مطرحی که فیلم‌های پرفروش تاریک‌ترین ذهن‌ها، کین و شب در موزه را از وی دیده‌اید، سکان هدایت این فیلم را در دست دارد. به لحاظ تجاری، شاون لوی یکی از پرفروش‌ترین کارگردان‌های هالیوود است و آثار وی یکی از دیگری پرفروش‌تر می‌شوند. با این حساب می‌توان خاطرجمع بود که فیلم مرد آزاد به اثری خوش‌ساخت و پرفروش تبدیل می‌شود.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران رایان رینولدز هستید، بدون شک جدیدترین اثر این هنرپیشه، شما را حسابی سرگرم می‌کنند. تماشای این فیلم به علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای نیز پیشنهاد می‌شود. این فیلم در سبک علمی‌ تخیلی، اکشن و کمدی است و ترکیب این سبک‌ها لحظه‌های شاد و هیجان‌انگیزی را پیش روی هواداران قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی