ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مرد نامرئی ۲۰۲۰

بشر قرن‌ها است که آرزوی نامرئی‌ شدن دارد و به رغم اینکه به بسیاری از آرزوهای خود دست‌یافته است، هنوز با این آرزو فاصله زیادی دارد. اینجا است که برای دستیابی به این آرزو دست به دامان خیال و رؤیا می برد و داستان‌های زیادی را در این‌ خصوص سراغ داریم. یکی از معروف‌ترین این داستان‌ها، داستان «مرد نامرئی» (The Invisible Man)، است که بیشتر از یک قرن پیش در سال ۱۸۹۷ میلادی توسط «اچ‌.‌جی.‌وِلز» (H.G Wells)، نگاشته شد. جذابیت ایده نامرئی‌شدن به اندازه‌ای بود که از آن زمان تاکنون اقتباس‌های زیادی را از این کتاب شاهد بوده‌ایم. فیلم «مرد نامرئی»، محصول سال ۲۰۲۰ نیز جدیدترین اقتباس از این کتاب است که حضور هنرپیشه‌های سرشناس و داستانی تازه و جدید باعث شده تا بی‌صبرانه چشم‌انتظار نمایش «مرد نامرئی ۲۰۲۰» باشیم. به همین دلیل در ادامه نگاهی کوتاهی به داستان و هنرپیشه‌های این فیلم خواهیم داشت.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت مرد نامرئی ۲۰۲۰

ماجرای ساخت اولین اقتباس از داستان «مرد نامرئی» به سال ۱۹۳۳ باز می‌گردد و «پل ورهوفن» ، کارگردان شهیر هلندی در سال ۲۰۰۰ اقتباسی جذاب از این داستان را با بازی «کوین بِیکن» (Kevin Bacon) کارگردانی کرد. جدیدترین اقتباس از «مرد نامرئی» که در سال ۲۰۲۰ چشم‌انتظار نمایش آن هستیم نیز هنرپیشه‌ها و کارگردان ترازاولی دارد. «الیزابت ماس» (Elisabeth Moss)، هنرپیشه‌ ای که هنرنمایی او را در سریال خوش‌ساخت «سرگذشت ندیمه» ( The Handmaid’s Tale) دیده‌ایم در «مرد نامرئی ۲۰۲۰» ایفای نقش کرده است. در کنار «الیزابت ماس»، «اولیور جکسون کوهن»، ( Oliver Jackson-Cohen) و «آلدیس هاج» (Aldis Hodge) در اقتباس تازه «مرد نامرئی» حضور دارند و کارگردانی این اثر را «لی وَنِل» (Leigh Whannell)، بر عهده گرفته است.

اگر مجموعه فیلم‌های ترسناک «اره» (Saw)، را دیده باشید بدون شک با «لی ونل» آشنا هستید و به خاطر دارید که این هنرپیشه و کارگردان استرالیایی در ۵ نسخه از فیلم‌های «اره» حضور داشت. به این ترتیب انتظار داریم، «لی ونل» اقتباس جدید «مرد نامرئی» را با توجه به تجربه‌ای که از فیلم‌های «اره» اندوخته است، به روی پرده نقره‌ای ببرد و فیلمی سراسر از هیجان و دلهره را شاهد باشیم.

داستان مرد نامرئی ۲۰۲۰

نسخه جدید «مرد نامرئی» به لحاظ داستان، تفاوت‌های زیادی با اقتباس‌های قبلی «مرد نامرئی» دارد و با اقتباسی کاملاً آزاد و هیجان‌انگیز طرف هستیم که این فیلم را به فیلمی امروزی و ترسناک تبدیل کرده است.

ماجرای «مرد نامرئی ۲۰۲۰» از این قرار است که «سیسیلیا کاس» با بازی «الیزابت ماس» نقش نامزد فردی دانشمند و بدرفتار را بازی می‌کند که به کمک دوستان قدیمی خود از چنگ این دانشمند دیوانه می‌گریزد. مدتی بعد خبر می‌رسد که این دانشمند بدرفتار خودکشی مشکوکی داشته است و کسی در جریان کامل مرگ او قرار ندارد. در نتیجه پس از مرگ این دانشمند، «سیسیلیا کاس»، اتفاقات مشکوکی را در منزل‌اش مشاهده می‌کند و مدعی می‌شود که روح یا موجود نامرئی قصد تهدید او را دارد. «سیسیلیا» از آنجایی که قادر به اثبات ادعایش نیست، کسی حرف او را باور نمی‌کند و ماجرا زمانی جدی می‌شود که کاشف به عمل‌ می‌آید این دانشمند بدرفتار، خودکشی نکرده است و درعوض نامرئی شده است و قصد آزار و اذیت «سیسیلیا» را دارد.

در مجموع باید گفت با توجه به اطلاعاتی که از «مرد نامرئی ۲۰۲۰» در اختیار داریم، بدون شک اهالی سینمای دلهره و وحشت از تماشای این فیلم پشیمان نخواهند شد. از طرف دیگر از آنجایی که «الیزابت ماس» در «مرد نامرئی ۲۰۲۰» حضور دارد، این فیلم گزینه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز برای طرفداران این هنرپیشه پرطرفدار شناخته می‌شود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی