ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مقاومت

بر اساس آمار بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون انسان بی‌گناه در جنگ‌جهانی دوم جان شیرین خود را از دست دادند. به این ترتیب با نگاهی به جمعیت زمین در زمان جنگ‌جهانی دوم، با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت حدود ۳ درصد از جمعیت این کره خاکی در این جنگ خانمان‌سوز به خاک و خون کشیده‌ شدند. ابعاد این فاجعه به اندازه‌ای است که به رغم گذشت بیشتر از ۷۰ سال، هنوز هم داستان‌های دست‌اولی را از جنگ جهانی دوم شاهد هستیم. بسیاری از این داستان‌ها به پرده نقره‌ای راه پیدا می‌کنند و فیلم «مقاومت» (Resistance)، یکی از همین داستان‌ها است که شجاعت و انسان‌دوستی را در مقابل خشونت و مرگ به تصویر می‌کشد. داستان «مقاومت» بر خلاف بسیاری از فیلم‌های جنگی که سرشار از صحنه‌های پرزدوخورد است، روایتی از هم‌دلی میان انسان‌ها در دوران سخت جنگ و تلاش آنها برای بقا را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم ببینیم ماجرای «مقاومت» از چه قرار است.

در فیلم مقاومت با چه داستانی طرف هستیم

در همین ابتدا جالب است بدانید «مقاومت»، بر اساس زندگی واقعی کمدینی بنام «مارسل مارسو» (Marcel Marceau)، به تصویر کشیده‌ شده است. از قرار معلوم «مارسو» هنرمندی خوش‌قلب و انسان‌دوست بود که در زمان جنگ جهانی دوم، چشم خود را به روی پلیدی‌های جنگ بسته نگذاشت و از در یاری و کمک به حزب مقاومت فرانسه درآمد. او با همکاری این حزب کودکانی که پدرومادر خود را در جنگ از دست داده بودند از چنگ نظامیان نازی فراری داد. نقش این کمدین معروف و از جان گذشته را «جسی آیزنبرگ» (Jesse Eisenberg)، بر عهده دارد و به گفته منتقدین برای ایفای این نقش چیزی کم و کسر نگذاشته است. جالب اینجاست که «آیزنبرگ»، رگ و ریشه‌ای یهودی دارد و مادرش کمدین معروفی است. از آنجایی که «مارسل مارسو» نیز به فرار کودکان یهودی در فرانسه کمک می‌کند و با اجرای کمدی و برنامه‌های جالب، دل این کودکان یتیم را شاد نگه می‌داشت، «جسی آیزنبرگ» برای ایفای چنین نقشی گزینه‌ای بسیار مناسب به نظر می‌رسد. از طرف دیگر این هنرپیشه تمرین‌های زیادی برای ارائه تصویری واقع‌گرایانه از فداکاری‌های «مارسل مارسو»، انجام داده‌ است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت مقاومت

در کنار «جسی آیزنبرگ»، هنرپیشه‌های مطرح دیگری نیز در «مقاومت» به چشم می‌خورد که «اِد هریس»، (Ed Harris)، هنرپیشه خوشنام و مطرح هالیوود در کنار «ادگار رامیرز» (Edgar Ramirez) و «کلمنس پوس» (Clemence Poes) را می‌توان از دیگر چهره‌های سرشناس «مقاومت» نام برد. کارگردانی این فیلم بر عهده «جاناتان جاکوبوویچ» (Jonathan Jakubowicz) است و اگر خاطرتان باشد در سال ۲۰۱۶، فیلم «مشت‌های سنگی» (Hands of Stone)، به کارگردانی «جاکوبوویچ» به روی پرده رفت و نقدهای مثبتی را از آن خود کرد. به این ترتیب انتظار می‌رود فیلم «مقاومت» نیز در کنار داستان و هنرپیشه‌های ترازاول، به لحاظ کارگردانی نیز اثری جذاب و تماشایی باشد.

در مجموع باید گفت اگر روایت‌های جنگ‌جهانی دوم را دنبال می‌کنید، «مقاومت» را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه نمایید. این فیلم به علاقه‌مندان آثاری با داستان‌های احساسی و تکان‌دهنده نیز پیشنهاد می‌شود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی