ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم نامتعادل

بر اساس آمار منتشر شده از جانب انجمن‌های روان‌پزشکی در سال ۲۰۱۷، چیزی حدود ۱۰.۷ درصد از ساکنین این کره خاکی از انواع بیماری‌های روانی رنج می‌برند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت نزدیک به یک میلیارد انسان به بیماری‌های روانی مختلفی گرفتار هستند. داستان فیلم «نامتعادل» (Unhinged)، نیز به ماجرای یکی از این بیماران روانی اشاره می‌کند و که تعادل عصبی ندارد و تهدیدی برای جامعه به حساب می‌آید. فیلم «نامتعادل» در کنار داستان جالب و بحث‌برانگیز، از بازی چشمگیر «راسل کرو» (Russell Crow) بهره گرفته و با توجه به چیزی که در تبلیغات این فیلم دیده‌ایم باید گفت که با فیلمی پرهیجان طرف هستیم. در نتیجه در ادامه شما را در جریان معرفی کوتاهی از فیلم «نامتعادل» قرار می‌دهیم.

داستان فیلم نامتعادل

ماجرای فیلم «نامتعادل» از آنجا شروع می‌شود که شخصیت زن اصلی داستان با نام «رِیچِل» (Rachel)‌، با بازی «کارِن پیستوریوس» (Caren Pistorius)، برای رسیدن به محل کارش عجله دارد و این عجله کار دستش می‌دهد. در نتیجه در پشت‌ چراغ قرمز، میان «ریچل» و مردی ناشناس و عصبانی، مشاجر‌ه‌ای لفظی در می‌گیرد. پس از این مشاجره «ریچل» که عجله زیادی برای رسیدن به محل کارش دارد، راه خود را به محل کارش ادامه می‌‌دهد، غافل از اینکه این مرد ناشناس حاضر نیست از این مشاجره لفظی به راحتی گذشت کند و در پی انتقام از «ریچل» افتاده است.

این مرد ناشناس که کاملاً مشخص است از عدم تعادل روانی رنج می‌برد، برای درس‌دادن به «ریچل» از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند و به جان «ریچل» بیچاره می‌افتد. در نتیجه داستان این فیلم به تعقیب و گریزی مرگ‌بار میان «ریچل» و مرد ناشناس تبدیل می‌شود و بازی موش و گربه‌ای را در این فیلم شاهد هستیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم نامتعادل

ممکن است در نگاه اول داستان فیلم «نامتعادل» سطحی و معمولی به نظر برسد، اما فراموش نکنید که «راسل کرو» هنرپیشه دارنده جایزه اسکار در این فیلم حضور دارد. «کرو» نقش مرد ناشناس را در این فیلم بر عهده گرفته و از آنجایی که این مرد ناشناس از عدم تعادل روحی و روانی رنج می‌برد، باید گفت انصافاً به لحاظ هنری، نقش این مرد نامتعادل را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده و مخاطب به راحتی باور می‌کند که با فردی خطرناک طرف است.

در کنار «راسل کرو»، کارن پیستوریوس»، هنرپیشه استرالیایی نیز در این فیلم حضور دارد و ایفای نقش زنی را برعهده دارد که مورد خشم و غضب مردناشناس قرار گرفته و چاره‌ای به غیر از فرار از دست این مرد ندارد. «گابریل بیتمن»، نوجوان ۱۵ ساله‌ای که پیش از این هنرنمایی وی را در فیلم‌های «بِنجی» (Benji) و «آنابل» (Annabel) دیده‌ایم، نقش فرزند «ریچل» را در فیلم «نامتعادل» بر عهده گرفته است.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های هیجانی علاقه‌ دارید و از آثاری که به مشکلات روحی و روانی می‌پردازند، لذت می‌برید، فیلم «نامتعادل»، قطعاً شما را ناامید نخواهد کرد، از طرف دیگر از آنجایی که «راسل کرو» بازی چشمگیری در این فیلم به نمایش گذاشته است، بدون شک تماشای «نامتعادل» برای طرفداران این هنرپیشه ترازاول نیز خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی