ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم نفس نکش ۲

امکان ندارد طرفدار فیلم‌های ترسناک باشید و نام فیل نفس نکش (Don’t Breath)، به گوش شما نخورده باشد. این فیلم در سال ۲۰۱۶ اکران شد و توانست به‌راحتی جای خود را در فهرست فیلم‌های ترسناک و هیجان‌انگیز چند سال اخیر خوش کند. همان‌گونه که از سلاطین هالیوود انتظار می‌رود، موفقیت نسخه اول فیلم نفس نکش، ساخت دومین قسمت این فیلم را به دنبال داشت. این فیلم با نام نفس نکش ۲، راهی سالن‌های سینما شده و توانست نظر موافق منتقدین سخت‌گیر فیلم‌های ترسناک را جلب کند. از آنجایی که مطمئن هستیم طرفداران فیلم‌های ترسناک، فیلم نفس نکش ۲ را به فال نیک می‌گیرند، با هم در ادامه نگاهی به داستان این فیلم می‌اندازیم و هنرپیشه‌های این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم نفس نکش ۲

جذابیت فیلم نفس نکش ۲ به داستان این فیلم در نسخه اول باز می‌گردد. اگر خاطرتان باشد در این داستان، سه دزد خرده‌ پا هم‌پیمان می‌شوند تا از پیرمردی کور دزدی کنند. از قضای روزگار این پیرمرد کور در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و از کهنه‌سربازان جنگ خلیج فارس است. به همین دلیل دزدها در حین سرقت از منزل این پیرمرد، گرفتار صاحبخانه می‌شوند. پیرمردی که در این داستان از وی صحبت می‌کنیم را با نام نورمن نوردسترام یا مرد کور می‌شناسیم. این پیرمرد به رغم اینکه نابیناست، دمار از روزگار دزدها در می‌آورد. ماجرای فیلم نفس نکش ۲ نیز ادامه داستان نسخه اول این فیلم را دنبال می‌کند.

داستان دومین نسخه از فیلم نفس نکش، ۷ سال بعد از اتفاق‌های نسخه اول این فیلم را روایت می‌کند. پیرمرد نابینای داستان در پی اتفاق‌های نسخه اول، از شهر کناره گرفته و در کابینی گوشه خلوت‌ گزیده است. این پیرمرد به همراه دختری جوان و یتیم در این کابین به خوبی و خوشی روزگار می‌گذرانند تا اینکه تبهکاران به زندگی وی وارد می‌شوند. اینجاست که پیرمرد داستان برای نجات این دختر و از بین‌بردن تبهکاران آستین بالا می‌زند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم نفس نکش ۲

استیون لانگ در نسخه اول فیلم نفس نکش ایفای نقش پیرمرد نابینا را بر عهده داشت. این هنرپیشه آمریکایی که فیلم‌های موتورهای فانی و آواتار را نیز از وی دیده‌ایم در فیلم نفس نکش، نقش‌آفرینی خاطره‌انگیز را از خود به جای گذاشت. این شرایط باعث شد تا جا پای خود را در این مجموعه فیلم‌ها محکم کند. در کنار حضور استیون لانگ در فیلم نفس نکش ۲، برندان سکستون سوم و مادلین گریس هم ایفای نقش کرده‌اند.

نویسندگی فیلمنامه نفس نکش ۲ به فده آلوارز واگذار شده است. اگر از طرفداران این مجموعه فیلم‌ها باشید،‌ حتماً در جریان هستید که این هنرمند اروگوئه‌ای کارگردانی نسخه اول این فیلم را بر عهده داشت. رودو سایگرز، سکان کارگردانی فیلم نفس نکش ۲ را در اختیار گرفته است. علاقه‌مندان فیلم‌های ترسناک به‌خوبی رودو سایگرز را می‌شناسند. این کارگردان مطرح در سال ۲۰۱۳ نسخه‌ای بازسازی شده از فیلم بسیار معروف مرده شریر (Evil Dead)، را روانه سالن‌های سینما کرد. با این حساب با توجه به فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم نفس نکش ۲، باید گفت با اثری روبه‌رو هستیم که طرفداران فیلم‌های ترسناک و دلهره‌آور را ناامید نخواهد کرد.

در مجموع پیشنهاد می‌‌کنیم اگر از طرفداران فیلم‌های ترسناک هستید، تماشای نفس نکش ۲ را به برنامه‌ فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. اگر هم نسخه اول این فیلم را دیده‌اید، مطمئن باشید که از تماشای نسخه دوم فیلم نفس نکش، حسابی لذت خواهید برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی