ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم نور زندگی من

فیلم «نور زندگی من» زیبا و خوش ساخت می باشد. این فیلم روایتی آهسته دارد به نوعی که در هیچ گونه درام های این چنینی به چشم نخورده است. افلک نقش پدری را بازی می کند که عاشق دخترش است. ما او را اولین بار در نمایی از بالا می بینیم که برای دخترش قصه قبل از خواب تعریف می کند. به تدریج می فهمیم که این پدر و دختر در چادری در اعماق جنگل پنهان شده اند. ویروس مرموزی به نام «طاعون زن» سبب شده است تا اغلب زنان جهان بمیرند. دختر بچه «رگ» (با بازی آنا نیوفسکی) دختر ۱۱ ساله باهوشی است که سعی دارد خودش را پسر نشان دهد. اگر معلوم شود که پسر نیست او نیز خواهد مرد. صحنه های آغازین این فیلم بسیار شبیه به فیلم «ردی به جا نگذار» اثر «دبرا گرانیک» هستند. افلک نیز همانند گرانیک از به تصویر کشیدن جنگل زیبایی که پدر و دختری در آن زندگی می کنند، لذت می برد. دقیقا وسط زمستان هستند. هوا هیچ وقت آفتابی نمی شود و همیشه ابری است. موسیقی اندوهگین متن فیلم بر حس بدبینی بیننده می افزاید. پدر و دختر مجبور به فرار هستند. آنها خانه ای متروکه و پوشیده از گرد و غبار پیدا می کنند. به نظر می رسد این همان خانه ای است که پدر روزی با همسرش (الیزابت ماس) در آن زندگی کرده است و مخاطب این موضوع رو در فلاش بک می بیند. همسرش مدت هاست که مرده است. آنها مدتی آنجا می مانند و سپس مجبور می شوند حرکت کنند.  

بعضی مواقع فیلم «نور زندگی من» بیشتر سبک هنری پیدا می کند مثل فیلم های «کودک» و «ماه کاغذی» که در آن دو شخصیت نوجوان و بزرگسال همراه هم هستند. مهارت پدر و دختر در حفظ بقا بسیار قابل احترام است. آنان در حومه یخ زده شهر گذران زندگی می کنند.

گام ها از روی عمد بسیار آهسته طی می شوند. رنگ و شوخی کمی در فیلم گنجانده شده است ولی افلک پیوند و وابستگی عاطفی میان پدر و دختر را به خوبی به نمایش گذاشته است. پدر به دختر می گوید: «مهم نیست چه پیش می آید، من همیشه با تو خواهم بود.» دخترک به سرسختی پدرش است و همانند او به خود اعتماد دارد.

افلک در هر جایی که توانسته از نور طبیعی استفاده کرده است. مناظری دوست داشتنی از مناطق جنگلی پوشیده از برف پر در فیلم بسیار استفاده شده اند. اما طبیعت همیشه مهربان نیست. پدر و دختر تا سر حد مرگ یخ می زنند. آنها هیچ وقت نمی توانند بگویند غریبه‌هایی که با آنها رو به رو می شوند دوست هستند یا دشمن! به سختی می توانند به کسی اعتماد کنند.

در این فیلم صحنه های اکشن چندانی وجود ندارد اما افلک صحنه زد و خوردی را در زیرشیروانی به نمایش می گذارد. این فیلم در فضایی مه آلود فیلم برداری شده است که نمی توانیم دشمن را تشخیص دهیم. فهمیدن معانی پنهان فیلم کار سختی است. ظاهرا افلک هنگام جدا شدن از همسرش فیلم نامه را نوشته است! شخصیت او در فیلم  پر از پشیمانی است. به گفته کارگردان، بازیگر و نویسنده این فیلم (یعنی خود کیسی افلک)، برخلاف تمامی ویژگی های علمی و تخیلی، داستان این فیلم درباره پدر و مادران مجردی است که غصه از بین رفتن خانواده خود را می خورند. فیلم «نور زندگی من» در عین تاریکی، درخشان است. همچنین این فیلم احساسات نویسنده را به طرز زیبایی به تصویر می کشد.     

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی