ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم نگهبانانی از دیرباز

امکان ندارد اهل سینمای هالیوود باشید و آوازه فروش فیلم‌های ابرقهرمانی به گوش شما نخورده باشد. محبوبیت این فیلم‌ها باعث شده تا سلاطین هالیوود دست از دنیای ابرقهرمان‌ها بر ندارند و هر از گاهی شاهد فیلم ابرقهرمانی جدیدی هستیم که داستان و روایتی از این دنیای مهیج و پرطرفدار را در پرده نقره‌ای به تصویر می‌کشد. این امر باعث شده تا هالیوود به لحاظ محتوا در چرخه تکرار بیافتد و شاهد حضور ابرقهرمان‌های معروف، اما تکراری در فیلم‌های ابرقهرمانی باشیم. به همین دلیل بزرگان هالیوود برای دوری از چرخه تکرار به داستان ابرقهرمانی رو آورده‌‌اند که تاکنون این داستان را در پرده نقره‌ای شاهد نبوده‌ایم. این داستان در قالب فیلمی با نام «نگهبانانی از دیرباز» (The Old Guard)، اکران خواهد شد و از آنجایی که به لحاظ داستان با ماجرای جدیدی در دنیای ابرقهرمان‌ها سروکار داریم، انتظار‌ها برای نمایش این فیلم بیشتر شده است. به همین منظور در ادامه معرفی کوتاهی از «نگهبانانی از دیرباز» را با شما درمیان می‌گذاریم.

داستان نگهبانانی از دیرباز

«نگهبانانی از دیرباز» جدیدترین فیلم ابرقهرمانی هالیوودی است که داستان این فیلم از کتاب کامیکی با همین نام اقتباس شده و طبق معمول فیلم‌های ابرقهرمانی، در این فیلم شاهد تلاش چندین قهرمان با نیروهای فراطبیعی برای نجات بشریت هستیم. ماجرای «نگهبانانی از دیرباز» به روایت نبرد گروهی ابرقهرمان نظامی می‌پردازد که در مقابل مرگ آسیب‌ناپذیر هستند و از دیرباز تاکنون از بشریت محافظت کرده‌‌اند. « شارلیز ترون» (Charlize Theron)، که هنرنمایی وی در فیلم‌های پر زد و خورد را دیده‌ایم، در این فیلم نقش سرکردگی گروه ابرقهرمان‌ها را بر عهده دارد. این گروه برای انجام ماموریتی حیاتی استخدام می‌شوند و در حین انجام ماموریت، آسیب‌ناپذیر بودن افراد گروه در برابر مرگ، برای دیگران آشکار می‌شود. در نتیجه دشمنان این گروه تلاش می‌کنند تا پرده از اسرار توانایی‌های فوق‌بشری این ابرقهرمان‌ها بر دارند و قدرت‌های ابرقهرمان‌ها را از آن خود کنند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت نگهبانانی از دیرباز

برای شما از حضور «شارلیز ترون» در نقش رهبر ابرقهرمان‌های این فیلم گفتیم، اما در کنار این هنرپیشه معروف، چهره‌های درخشان دیگری مانند «کیکی لِین» (Kiki Layne)، «مروان کنزاری» (Marwan Kenzari)، «چیتول اجیوفور» (Chiwetel Ejiofor) و «لوکا مارینِلی» (Luca Marinelli)، نیز در «نگهبانانی از دیرباز» حضور دارند.

کارگردانی این فیلم را «جینا پرینس-بایدوود» (Gina Prince-Bythewood)، کارگردان سریال «شلیک شده» (Shot Fired)، بر عهده دارد و از آنجایی که فیلم اکشنی را در کارنامه این کارگردان مشاهده نمی‌کنیم، باید دید «جینا پرینس-بایدوود»، چگونه از پس کارگردانی فیلم اکشنی با خمیرمایه‌های ابرقهرمانی بر خواهد آمد.

نویسندگی فیلمنامه «نگهبانانی از دیرباز» بر عهده «لئوناردو فرناندِز» (Leandro Fernandez) و «گِرِگ روکا» (Greg Rucka)، نویسنده‌های مجموعه کتاب‌‌های «نگهبانانی از دیرباز»، واگذار شده است. در نتیجه انتظار می‌رود به لحاظ داستان، با روایتی وفادار به مجموعه کتاب‌های کمیک «نگهبانانی از دیرباز» طرف باشیم.

در مجموع باید گفت این‌گونه که پیدا است، «نت‌فلیکس» (‌NetFlix)، به عنوان تولید کننده این اثر، حساب خاصی برای «نگهبانانی از دیرباز» باز کرده و انتظار می‌رود تا موفقیت نسخه اول این فیلم، راه را برای ساخت نسخه‌‌های بعدی آن هموار کند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی هستید و می‌خواهید ماجرای جدیدی از دنیای ابرقهرمان‌ها را تجربه کنید، فیلم «نگهبانانی از دیرباز» را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه نمایید.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی