ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم نیروی تندر

با نگاهی به تاریخچه فیلم‌های کمدی به این نتیجه خواهید رسید که کمدین‌های مرد بازار این فیلم‌ها را قبضه کرده‌اند. به همین دلیل در این تاریخچه کمتر نام کمدین‌های زن را می‌بینیم. این سکه روی دیگری نیز دارد و گاهی اوقات هنرپیشه‌های زنی سر از دنیای کمدی در می‌آورند که هنرنمایی آنها چیزی کمتر از هنرپیشه‌های مرد ندارد. یکی از این چهره‌ها که از تماشای آثار کمدی وی سیر نمی‌شویم، ملیسا مک‌کارتی (Melissa McCarthy) است. این هنرپیشه که پنجمین دهه از عمر خود را پشت‌سر می‌گذارد از سال ۱۹۹۷ حضور فعالی در سینما و تلویزیون پیدا کرده است. اخیراً نیز فیلم نیروی تندر (Thunder Force) را با بازی ملیسا مک‌کارتی شاهد بودیم. همان‌گونه که از آثار مک‌کارتی انتظار می‌رود، این فیلم سرشار از لحظه‌های شاد و بامزه‌ است؛ در نتیجه جدیدترین اثر مک‌کارتی را به فال نیک گرفتیم تا با هم ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است و منتقدین طرازاول چه دیدگاه درباره نیروی تندر دارند.

معرفی فیلم نیروی تندر

اگر فیلم‌های فراهوش (Super Intelligence)، رئیس (The boss)، یا قتل در ساعت‌های خوش (The Happytime Murders) را دیده باشید، بدون شک نام بن فالکونه (Ben Falcone) را شنیده‌اید. این کارگردان، نویسنده و بازیگر سرشناس مدتی است آثاری یکی جذاب‌تر از دیگری روانه سالن‌های سینما می‌کند. فالکون، سکان کارگردانی فیلم نیروی تندر را در اختیار دارد.

چهره‌های سرشناس فیلم نیروی تندر تنها به نام بن فالکون خلاصه نمی‌شود و ملیسا مک‌کارتی، اکتاویا اسپنسر و بابی کاناواله از دیگر هنرمندان این اثر به حساب می‌آیند. جالب است بدانید بن فالکونه علاقه‌ زیادی به همکاری با ملیسا‌ مک‌کارتی دارد. برای اثبات این ادعا کافی است به فهرست آثار اخیر فالکونه و مک‌کارتی نگاهی بیاندازید.

بن فالکونه در کنار کارگردانی، نگارش فیلمنامه نیروی تندر را بر عهده گرفته است. با توجه به محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی، فالکونه در فیلم نیروی تندر، رویکردی کمدی و بامزه را برای این اثر در نظر گرفته تا شخصیت‌های ابرقهرمانی این فیلم به جای لحظه‌های هیجان‌انگیز، صحنه‌های بامزه و خنده‌داری را پیش روی مخاطب قرار دهند.

ماجرای فیلم نیروی تندر در شهری روایت می‌شود که تبهکاران در آن جولان می‌دهند. در این بین ملیسا مک‌کارتی در نقش لیدیا برمن و اکتاویا اسپنسر در نقش امیلی استنتون در پی اتفاق‌های جالب و خنده‌داری به ابرقهرمان‌هایی شکست‌ناپذیر تبدیل می‌شوند.

ابرقهرمان‌های بامزه داستان ما شخصیت‌های متفاوتی دارند و هر کدام با شیوه خود به دنبال برقراری صلح و آرامش در جهان و نبرد با خلافکاران هستند. لیدیا و اکتاویا دوستان قدیمی نیز به حساب می‌آیند. رابطه دوستی این ۲ ابرقهرمان در مبارزه آنها با تبهکاران باعث می‌شود تا صحنه‌های پرزدوخورد بامزه‌ای را در این فیلم شاهد باشیم. از طرف دیگر در دنیای این فیلم گروهی متشکل از خلافکاران وجود دارد که برای نابودی دنیا هم‌پیمان شده‌اند. پس از فرازوفرودهای زیاد لیدیا و اکتاویا به عنوان ابرقهرمان‌های شکست ناپذیر به نبرد با اعضای اهریمنی این گروه می‌روند.

اکنون که درجریان خلاصه داستان فیلم نیروی تندر قرار گرفتید، خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم ببینیم جدیدترین اثر ملیسا مک‌کارتی تا چه اندازه توانسته نظر منتقدان سخت‌گیر را به خود جلب کند.

جاش اسپیگل از اسلش فیلم – امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

منتقد اسلش فیلم، نیروی تندر را اثری با ایده‌ای درخشان قلمداد می‌کند. اما به نظر اسپیگل، داستان فیلم به اندازه‌ای که بایدوشاید قوام ندارد و با اثری روبه‌رو هستیم که تکه‌های زیادی از آن ارتباط لازم را به یکدیگر پیدا نمی‌کند. جاش اسپیگل بر این باور است که ملیسا مک‌کارتی استعدادی سرشار در خنداندن مخاطب دارد، اما به اندازه کافی از این استعداد بهره نمی‌گیرد و این شرایط باعث شده تا فیلم‌های نه چندان مطلوبی روانه سالن‌های سینما کند.

آلونسو دورالده از دِ ورَپ (The Wrap) – امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

دورالده، فیلم نیروی تندر را اثری می‌داند که توان رسیدن به بهترین شرایط فیلمسازی را ندارد. در نتیجه لحظه‌های خوبی را در این فیلم شاهد هستیم که می‌توانست از چیزی که هست، بهتر ساخته شود. آلونسو دورالده، نقطه قوت این فیلم را ارتباط بامزه ملیسا مک‌کارتی با اکتاویا اسپنسر می‌داند و معتقد است فیلم برای ایجاد لحظه‌های خنده‌دار از هنر این دو هنرپیشه بهره‌های زیادی گرفته‌ است.

کریستی پاچکو از آ.‌جی‌.‌ان – امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

کریستی پاچکو ضعف اصلی فیلم نیروی تندر را کارگردانی این اثر می‌داند. به گفته پاچکو، ملیسا مک‌کارتی و اکتاویا اسپنسر برای ساخت این فیلم چیزی کم نگذاشته‌اند، اما بن فالکونه آن‌گونه که بایدوشاید نتوانسته از شیطنت‌های این ۲ هنرپیشه بهره بگیرید و لحظه‌های بامزه‌ای را خلق کند. در نتیجه فیلم نیروی تندر به اثری تبدیل شده که نه تنها در رده فیلم‌های خنده‌دار حرف زیادی برای گفتن ندارد، بلکه در رده آثار ابرقهرمانی نیز مخاطب را راضی نگه نمی‌دارد.

مایک دانجلو از پلی لیست – امتیاز ۲۵ از ۱۰۰

مایک دانجلو معتقد است استفاده بیش از حد از کمدی فیزیکی در این فیلم، نیروی تندر را به اثری کلیشه‌ای تبدیل کرده است. به گفته این منتقد سخت‌گیر، نیروی تندر بودجه هنگفتی را برای ساخت هدر داده و جا داشت که با این بودجه، اثری بامزه‌تر در سبک ابرقهرمانی کمدی ساخته می‌شد. مایک دانجلو در پایان نقد مدعی می‌شود که ملیسا‌ مک‌کارتی و اکتاویا اسپنسر شایسته حضور در آثار درخشان‌تری هستند.

ریچارد روپر از شیکاگو سان تایمز – امتیاز ۳۸ از ۱۰۰

روپر شکی ندارد که چهره‌های با استعدادی در فیلم نیروی تندر حضور دارند. اما در این فیلم فرصتی فراهم نشده تا این چهره‌ها استعداد خود را به نمایش بگذارند؛ در نتیجه فیلم نیروی تندر به اثری نیم‌بند تبدیل شده که هنرنمایی عوامل آن به چشم نمی‌آید.

امیدواریم اکنون که درجریان داستان فیلم نیروی تندر قرار گرفتید و با نظر منتقدان درباره این فیلم آشنا شدید، ‌تصمیم‌نهایی را برای اضافه کردن این فیلم به فهرست آثار آخر هفته خود اتخاذ کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر ملیسا مک‌کارتی هستید و دلتان برای هنرنمایی این هنرپیشه کمدی تنگ شده است، تماشای نیروی تندر را به فال نیک بگیرید. اگر هم از سینمای ابرقهرمانی لذت می‌برید و دلتان هوای فیلمی متفاوت را در این زمینه کرده، بدون شک از تماشای نیروی تندر پشیمان نخواهید شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی