ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم نیروی طبیعت

انسان از خشم مادر طبیعت در امان نیست و هر سال توفان‌های سهمگین و زلزله‌های مخرب جان افراد زیادی را می‌گیرد. این شرایط باعث شده تا حوادث طبیعی دست‌مایه فیلم‌های هالیوودی شود و فیلم‌های زیادی را سراغ داریم که رویارویی انسان با نیروی طبیعت، خمیرمایه داستان این فیلم‌ها را تشکیل می‌دهد. در فیلم «نیروی طبیعت» (Force of Nature)، با داستانی جالب طرف هستیم که در کنار به نمایش گذاشتن توفانی سهمگین، ماجرایی پرزد و خورد میان گروهی از پلیس‌های از جان گذشته و تبهکارانی بی‌رحم را به نمایش می‌کشد. این فیلم در کنار داستان هیجان‌انگیز، از «مل گیبسون» (Mel Gibson)، هنرپیشه و کارگردان افسانه‌ای هالیوودی نیز بهره گرفته است تا لحظه‌های پرهیجانی را پیش‌روی مخاطب قرار دهد. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی کوتاه به ماجرای فیلم «نیروی طبیعت» می‌اندازیم.

داستان نیروی طبیعت

همان‌گونه که از اسم فیلم پیدا است، در «نیروی طبیعت»، توفانی سهمگین به شهری که کارآگاهی بازنشسته با نام «ری» با بازی «مل‌ گیبسون» در آن زندگی می‌کند، نزدیک می‌شود. اما این کارآگاه هراسی از توفان ندارد و به رغم اینکه این توفان از نوع «هاریکن نوع ۵»‌ (Hurricane)، است و میزان تخریب بسیار زیادی دارد، حاضر نیست منزل خود را ترک کند. به همین دلیل دخترش «دکتر تِروی» (Dr. Troy)، پس از اینکه قادر به راضی کردن پدر به ترک منزل نمی‌شود، از پلیس کمک می‌گیرد. در نتیجه چند افسر پلیس در منزل این کارآگاه و دخترش حضور پیدا می‌کنند. این افسر پلیس سعی در قانع کردن وی برای خروج از خانه‌اش دارد، اما ماجرا به این سادگی‌ها نیست و در این حیص، گروهی از تبهکاران سعی دارند تا از هرج و مرجی که توفان هاریکن در شهر ایجاد کرده به نفع خود استفاده کنند و ۵۵ میلیون دلار پولی که در گاوصندوقی واقع در مجتمع مسکونی که «ری» و دخترش در آن زندگی می‌کنند را به سرقت ببرند.

اینجا است که داستان «نیروی طبیعت»، هیجان بیشتری پیدا می‌کند و «ری» به عنوان کارآگاهی بازنشسته به همراه دخترش به کمک افسران پلیس می‌رود تا جلوی تهبکاران را برای سرقتی که نقشه آن را ریخته‌اند بگیرد. به این ترتیب می‌توان گفت از آنجایی که تاکنون فیلم‌‌های پرزدوخورد زیادی از «مل‌ گیبسون» دیده‌ایم، مطمئن هستیم که «نیروی طبیعت» نیز به لحاظ زدوخورد و صحنه‌های هیجان‌انگیز چیزی کم و کسر نخواهد داشت.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت نیروی طبیعت

برای شما گفتیم که «مل گیبسون»، گل سرسبد هنرپیشه‌های این فیلم است. اما در کنار این هنرپیشه‌ افسانه‌ای، چهره‌های شاخص دیگری نیز در «نیروی طبیعت» حضور دارند که در بین آنها می‌توان به «کیت باثورت» (kate bosworth)، هنرپیشه آمریکایی در نقش «تروی» (Troy)، دختر «ری»، «امیل هِرش» (Emile Hirsch)، در نقش افسر پلیس و «دیوید زایاس»، در نقش سردسته تهبکاران اشاره کرد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست اگر به سریال‌های جنایی علاقه داشته باشید، به احتمال زیاد سریال معروف «دکستر» (Dexter)، را دیده‌اید و خاطره‌های خوبی از هنرنمایی «دیوید زایاس» در این سریال در ذهن شما ماندگار شده است.

نگارش فیلمنامه نیروی طبیعت بر عهده «کوری میلِر» (Cory Miller) واگذار شده و کارگردانی این فیلم هیجان‌انگیز را «مایکل پولیش» انجام داده است. از آنجایی که «مایکل پولیش» با ساخت فیلم‌های اکشن و پرزدوخورد غریبه نیست و به این ترتیب می‌توان امید داشت که برای «نیروی طبیعت» نیز چیزی کم نگذارد.

در مجموع باید گفت «نیروی طبیعت» برای طرفداران «مل گیبسون» که مدت زیادی است در فیلم‌های اکشن حضور نداشته، بدون شک یادآور هنرنمایی‌های این هنرپیشه بزن‌بهادر خواهد بود. از طرف دیگر از آنجایی که در کنار مبارزه با سارقین، در این فیلم خشم مادر طبیعت به نمایش گذاشته می‌شود و توفان هاریکن سهمگینی به تصویر کشیده‌ شده، انتظار می‌رود که به لحاظ جلوه‌های ویژه نیز با فیلم هیجان‌انگیزی طرف باشیم.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی