ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم همان‌گونه که ما را ساختند

مدتی است که زرق‌و‌برق فیلم‌های پرخرج هالیوودی چراغ آثار درام و خانوادگی را کم‌رنگ کرده است. به همین دلیل نیز فیلم‌هایی که در این سبک ساخته می‌شود را باید به فال نیک بگیریم. یکی از این آثار که به‌تازگی اکران شده و طرفداران زیادی هم دارد، فیلم همان‌گونه که ما را ساختند (As They Made Us)، نام دارد. این اثر داستانی خانوادگی و درام را روایت می‌کند. منتقدانی که این اثر را تماشا کرده‌اند، داستان آن را ستوده‌اند. به لحاظ هنرپیشه‌ها نیز در فیلم همان‌گونه که ما را ساختند با چهره‌های سرشناسی روبه‌رو هستیم که گل سرسبد آن‌ها داستین هافمن است. از آنجایی که فیلم همان‌گونه که ما را ساختند اثری خوش‌ساخت است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت، در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم میندازیم. در پایان نیز هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم همان‌گونه که ما را ساختند

منتقدین طرازاول سینما، داستانی باقوام و چندلایه را مهم‌ترین قسمت آثار درام و خانوادگی می‌دانند. خوشبختانه داستان فیلم‌ همان‌گونه که ما را ساختند از این لحاظ چیزی کم‌و‌کسر ندارد. ماجرای فیلم همان‌گونه که ما را ساختند قصه زندگی زنی با نام ابیگِیل را روایت می‌کند. این زن از همسرش جدا شده و مادر ۲ فرزند است. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، ابیگیل روزگار خوبی ندارد. با این حال نمی‌‌خواهد دربرابر ناملایمتی‌های روزگار سر خم کند و تسلیم شود. از طرف دیگر خانواده ابیگیل نیز اوضاع مساعدی ندارند و گرفتار مشکلات مالی هستند. پدر ابیگیل بیمار است و برادرش نیز مدت‌هاست که آن‌ها را تنها گذاشته. در این حیص‌و‌بیص ابیگیل می‌خواهد به زندگی خودش سامان بخشد و اعضای خانواده را از گرفتاری‌ها نجات دهد. مشکلاتی که اعضای خانواده ابیگیل با آن‌ها روبه‌رو هستند به بهترین شکل‌ ممکن روایت می‌شود و مخاطب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم همان‌گونه که ما را ساختند

دایانا آرگون، هنرمند زیباروی آمریکایی که در کنار هنرپیشگی، دستی در خوانندگی و کارگردانی هم دارد، نقش ابیگیل را در فیلم همان‌گونه که ما را ساختند ایفا می‌کند. سایمون هِلبِرگ، دیگر هنرپیشه طرازاولی است که نقش‌آفرینی چشم‌گیری را از وی در فیلم همان‌گونه که ما را ساختند شاهد هستیم. اگر اهل سریال‌های کمدی باشید، حتماً سایمون هلبرگ را می‌شناسید. این هنرپیشه در سریال تئوری بیگ‌بنگ حسابی خوش درخشید و طرفداران بی‌شماری پیدا کرد. کَندیس بِرگِن نیز در این فیلم حضور دارد. در کنار تمامی این هنرپیشه‌ها، نام داستان هافمن خودنمایی می‌کند. داستان هافمن، اسطوره‌ای که کهنسالی را طی می‌کند با هنرنمایی در فیلم همان‌گونه که ما را ساختند ثابت کرد که به قول قدیمی‌ها دود از کنده بلند می‌شود و به‌رغم افزایش سن، هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سکان کارگردانی فیلم همان‌گونه که ما را ساختند در دستهای ماییم بیالیک قرار گرفته است. اگر سریال بیگ‌بنگ تئوری را دیده باشید، حتماً نام ماییم بیالیک برای شما آشناست. فیلمنامه این اثر را نیز ماییم بیالیک نوشته است.

در مجموع باید گفت اگر اهل تماشای فیلم‌های خانوادگی هستید و دلتان برای مشاهده اثری درام تنگ شده، فیلم همان‌گونه که ما را ساختند را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک تماشای این اثر برای طرفداران داستین هافمن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی