ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم هیچ‌کس

باب ادنکیرک (Bob Odenkirk) با سریال برکینگ بد به شهرت جهانی رسید و پای خود را در دنیای پرزرق‌و‌برق هالیوود محکم کرد. هنرنمایی وی در نقش سول گودمن (Soul Goodman)، کار را به جایی کشاند که شبکه اِی‌.‌بی‌.سی به عنوان سازنده برکینگ بد، اسپین‌آفی از این سریال با نام بهتره با سول تماس بگیری (Better Call Soul)، منتشر کرد. این سریال حسابی گل کرد و چندین فصل تکرار شد تا زمینه برای درخشش بیشتری باب ادنکریک فراهم شود.

به دنبال محبوبیت بیشتر ادنکریک، در سال ۲۰۲۱ فیلم سینمایی اکشنی با نام هیچ‌کس (Nobody)، روانه سالن‌های سینما شد. این اثر پرده جدیدی در موفقیت‌های ادنکریک به حساب می‌آید و فیلمی مهیج و پرزدوخورد است که طرفداران را حسابی سرگرم می‌کند. فیلم هیچ‌کس داستان مردی معمولی را به تصویر می‌کشد که بدنبال اتفاق‌هایی به بزن‌بهادری تبدیل می‌شود که کسی قادر به رویارویی با وی نیست.

فیلم هیچ‌کس به لطف صحنه‌های پرخرج و داستان جالب به اکشنی جانانه تبدیل شده که طرفداران فیلم‌های پرزدوخورد نباید تماشای آن را از دست بدهند. به همین دلیل در این مطلب ابتدا با هم می‌بینیم داستان فیلم هیچ‌کس از چه قرار است. سپس به نظر منتقدان درجه‌یک هالیوود درباره این فیلم نگاهی می‌اندازیم.

داستان فیلم هیچ‌کس

در همین ابتدا اجازه دهید خیال‌تان را از جانب داستان فیلم هیچ‌کس راحت کنیم. برای اثبات این ادعا کافی است به این نکته اشاره کنیم که دریک کولستاد (Derek Kolstad)، فیلمنامه‌نویس مجموعه فیلم‌های جان‌ ویک (John Wick)، نگارش فیلمنامه هیچ‌کس را بر عهده دارد.

در فیلم هیچ‌کس با داستان زندگی مردی معمولی روبه‌رو هستیم که زندگی ساده‌ای دارد. ایفای نقش این مرد که در داستان وی را با نام هاچ مانسِل (Hutch Mansel)، می‌شناسیم، به باب ادنکریک واگذار شده است. مانسل، ۲ فرزند دارد و به همراه همسرش، بِکا، زندگی معمولی را می‌گذراند. او یکی از کارمند‌های دون‌پایه در شرکت پدرشوهر است.

یکنواختی زندگی باعث شده تا هاچ مانسل به دنبال فرصتی برای تغییر زندگی‌اش باشد. در این بین در شبی از شب‌ها، مرد و زنی سارق به منزل مانسل حمله‌ور می‌شوند. بلِیک (Blake)، پسر مانسل، به سارقان حمله‌ور می‌شود و کاری می‌کند که آنها پا به فرار بگذارند. مانسل در این درگیری دخالت نمی‌کند و اجازه می‌دهد دزدها فرار کنند.

این حادثه باعث می‌شود اطرافیان و اعضای خانواده مانسل فکر کنند که وی فردی دست‌و‌پاچلفتی و ضعیف است. در روز بعد، سَمی (Sammy)، دختر مانسل متوجه گم‌شدن گردنبندش می‌شود. مانسل که از جانب اعضای خانواده تحقیر شده، بدون اینکه به کسی چیزی بگوید به دنبال سارقین می‌رود تا در کنار پیدا کردن گردنبند دخترش، مردانگی خود را نیز به اعضای خانواده ثابت کند.

هاچ مانسل برای رویارویی با تهبکاران، سراغ پدرش می‌رود تا اسلحه و نشان پلیس وی را قرض بگیرد. ماجرای فیلم هیچ‌کس از این قسمت به بعد جذاب می‌شود و به دنبال تعقیب و گریز میان هاچ مانسل و سارقان، اتفا‌ق‌های هیجان‌انگیزی را در فیلم مشاهده می‌کنیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم هیچ‌کس

برای شما گفتیم که باب ادنکیرک، ایفای نقش شخص اول فیلم هیچ‌کس را بر عهده دارد. کانی نیلسون (Connie Nielsen)، اَلکسی سربرریاکوف (Aleksei Serbryakov) و مایکل آیرون ساید (Micheal IronSide)، دیگر هنرپیشه‌های سرشناس فیلم هیچ‌کس به حساب می‌آیند.

مایکل آیرون‌ساید، برای علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای چهره‌ای شناخته‌ شده است. صداپیشگی آیرون‌ساید به جای شخصیت سَم فیشِر (Sam Fisher)، یکی از معروف‌ترین هنرنمایی‌های آیرون‌ساید شناخته می‌شود. ایلیا نایشولر، (Ilya Naishuller)، کارگردان و نوزانده معروف روس، سکان هدایت فیلم هیچ‌کس را در اختیار دارد.

همان‌گونه که اشاره کردیم، دریک کولستاد، فیلمنامه‌نویس مجموعه فیلم‌های جان ویک نگارش هیچ‌کس را بر عهده دارد. با نگاهی به هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم هیچ‌کس می‌توان گفت این فیلم به لحاظ چهره‌های درخشان چیزی کم‌و‌کسر ندارد.

اکنون که در جریان داستان و هنرپیشه‌های فیلم هیچ‌کس قرار گرفته‌اید، زمان آن فرا می‌رسد که با هم به نظر منتقدان درباره این فیلم نگاهی بیاندازیم.

کِوین ماهِر از تایمز بریتانیا

امتیاز ۲ از ۵

منتقد تایمز، فیلم هیچ‌کس را اثری جذاب می‌داند که می‌توانست از چیزی که هست جذاب‌تر باشد.

وِندی آیدی از آبسِروِر

امتیاز ۴. از ۵

منتقد آبسرور، فیلم هیچ‌کس را اثری جانانه تلقی می‌کند.

تیم رابی از دِیلی تلگراف

امتیاز ۴. از ۵

تیم رابی از تلگراف تماشای فیلم هیچ‌کس را تجربه‌ای سرشار از هیجان می‌داند.

کلاریس لاوگِری از ایندیپندینت

امتیاز ۳ از ۵

به گفته کلاریس لاوگری، هنرنمایی باب ادنکیرک در فیلم هیچ‌کس به اندازه‌ای است که مخاطب در دلش آرزو کند، ایکاش در فیلم‌های بعدی جان‌ ویک، گذار هاچ مانسل و جان ویک به همدیگر بیافتد.

دَنی لی از فایننشال تایمز

امتیاز ۳ از ۵

منتقد فایننشال تایمز فیلم هیچ‌کس را اثری سرشار از صحنه‌های هیجان‌انگیز می‌داند که به لحاظ جلوه‌های ویژه‌ و لحظه‌های پرزدوخورد چیزی کم ندارد. این منتقد برجسته بر این باور است که فیلم هیچ‌کس به رغم صحنه‌‌های اکشن، در خلق صحنه‌‌های بامزه ضعیف عمل کرده است.

پیتر برادشاو از گاردین

امتیاز ۳ از ۵

منتقد گاردین بر این باور است باب ادنکریک برای حضور در فیلم‌های اکشن پتانسیل خوبی دارد و همان‌گونه که از نام این فیلم پیداست، توانسته سری درمیان سرها درآورد و از هیچ‌کس، برای خودش به کسی تبدیل شود.

لو توماس از لیتِل وایت لایز

امتیاز ۲ از ۵

این منتقد برجسته فیلم هیچ‌کس را اثری بسیار سرگرم‌کننده می‌داند؛ اما بر این باور است که این فیلم اصالت لازم را ندارد.

استفان رومی از استرالیان

امتیاز ۳.۵ از ۵

استفان رومی فیلم هیچ‌کس ممکن است به اندازه کافی مخاطب را دچار احساسات نکند، اما در نهایت این پاسخ را در ذهن تماشگر ایجاد می‌کند که از زندگی که پشت سر گذاشته، رضایت کامل دارد؟

در مجموع باید گفت با توجه به داستان فیلم هیچ‌کس و نظر منتقدان درباره این فیلم، با اکشنی جانانه روبه‌رو هستیم که تماشای آن به علاقه‌مندان فیلم‌های پرزدوخورد توصیه می‌شود. از طرف دیگر طرفداران سریال‌های برکینگ بد و بهتر است با سول تماس بگیری نیز بدون شک از تماشای هنرنمایی باب ادنکیرک در فیلم هیچ‌کس حسابی لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی