ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم پرندگان شکاری

در محافل سینمایی جایی را سراغ نداریم که در آن صحبت از فیلم‌های ابرقهرمانی مطرح نباشد و برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به جدول فیلم‌های پرفروش هالیوودی بیاندازید تا با محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی آشنا شوید. به همین دلیل در سال ۲۰۲۰ نیز چشم‌انتظار چندین فیلم ابرقهرمانی هستیم که یکی از معروف‌ ترین این فیلم‌ها، «پرندگان شکاری» (‌Birds of Prey) است. این فیلم دنباله‌ فیلم «جوخه انتحار» (Suicide Squad) به حساب می‌آید و همان‌گونه که از فیلم‌های ابرقهرمانی انتظار داریم، هنرپیشه‌های ترازاولی در «پرندگان شکاری» حضور دارند که در میان این هنرپیشه‌ها به «مارگو رابی» (Margot Elise Robbie) می‌توان اشاره کرد و از آنجایی که فاصله چندانی با نمایش «پرندگان شکاری» نداریم، فرصت را غنیمت دانستیم تا در ادامه معرفی کوتاهی از این فیلم را با شما درمیان بگذاریم.

ماجرای پرندگان شکاری از چه قرار است؟

داستان فیلم «پرندگان شکاری»، در دنیای ابرقهرمانی «دی‌سی کامیکس» (D.C. Comics) روایت می‌شود و این فیلم نهمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی «دی‌.‌سی. کامیکس» است. اگر خاطرتان باشد در سال ۲۰۱۶ فیلم «جوخه انتحار» با دوجین هنرپیشه و هزینه‌ساخت بسیار گزاف اکران شد و در این فیلم «مارگو رابی» در نقش «هارلی کویین» (Harley Quinn)، زن روانکاو دیوانه‌ای که عاشق «جوکر» شده بود، ظاهر شد و نقش‌آفرینی بسیار درخشانی را از «مارگو رابی» شاهد بودیم. این هنرنمایی که نظر مخاطبان را جلب کرده بود، مدیران «دی‌.‌سی. کامیکس» را به فکر ساخت نسخه‌ای فرعی از «جوخه انتحار» با محوریت «هارلی کویین»، انداخت و ماحصل این تلاش، فیلم «پرندگان شکاری» نام گرفت.

این‌گونه که پیدا است داستان «پرندگان شکاری» رویدادهای فیلم «جوخه انتحار» را دنبال می‌کند و اگر این فیلم را دیده باشید حتماً خاطرتان هست که «هارلی کویین»، از عشق خود «جوکر» (Joker) جدا می‌شود و مسیر دیگری را در پیش می‌گیرد. در «پرندگان شکاری»، خلافکاری با نام «بلَک ماسک» (‌Black Mask)، جایزه‌ای برای کشتن دختر جوانی با نام «کاساندرا کِین» (Cassandra Cain)، مشخص می‌کند و تمام خلاف‌کارهای شهر «گوتام» (Gotham City)، کمرهمت به قتل «کاساندرا» می‌بندند. این خبر به گوش «هارلی کویین» می‌رسد و تصمیم‌ می‌گیرد تا به همراه دارودسته‌اش از این دختر محافظت کند و حق «بلک ماسک» را کف دستش بگذارد.

فیلم «پرندگان شکاری» بر خلاف بیشتری فیلم‌های ابرقهرمانی که درجه سنی ۱۳ را دریافت می‌کنند، دارای درجه سنی بالای ۱۷ سال است و با این حساب می‌توان انتظار داشت که این فیلم به لحاظ خشونت، یک سروگردن بالاتر از بیشتر فیلم‌های ابرقهرمانی قرار دارد.

عوامل و هنرپیشه‌های پرندگان شکاری

برای شما از حضور «مارگو رابی» در نقش «هارلی کویین»، گفتیم، در کنار این هنرپیشه تراز اول، شاهد حضور «مری الیزابت ونستد» (Mary Elizabeth Winstead)، در نقش «هانترس» (Huntress)، «کریس مِسینا»، (Chris Messina) در نقش «ویکتور زاز» (Victor Zsasz) و «یوان مک‌گرگور»، (Ewan McGregor) در نقش «بلک ماسک» هستیم. کارگردانی «پرندگان شکاری» به «کتی یان» (Cathy Yan)، کارگردان جوان و خوشنام چینی، واگذار شده و فیلم‌نامه این فیلم را «کریستینا هادسون» (Christina Hodson)، نگاشته است.

در مجموع می‌توان گفت با توجه به حضور «مارگو رابی» در «پرندگان خشمگین»، این فیلم بدون شک گزینه خوبی برای طرفداران این هنرپیشه به ‌حساب می‌آید. از طرف دیگر مطمئن هستیم طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی دی.‌سی.‌ کامیکس نیز از تماشای «پرندگان خشمگین» لذت خواهند برد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی