ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم چری

آنتونی و جوزف روسو، برادران افسانه‌ای هالیوود را به‌خوبی می‌شناسیم و فیلم‌های درخشانی از این ۲ برادر دیده‌ایم. این شرایط باعث شده تا فیلم‌های برادران روسو را چشم‌بسته انتخاب کنیم و با خاطری جمع پای تماشای این فیلم‌ها بنشینیم. خوشبختانه برادران روسو از آن دسته هنرمندان پرکار هالیوود شناخته می‌شوند که سالی نیست خبری از آنها در دنیای سینما نداشته باشیم. در همین زمینه باخبر شدیم برادران روسو فیلم جدیدی با نام چری (Cherry) را روانه پرده نقره‌ای کرده‌اند. تام هالند، (Tom Holland)، هنرپیشه جوان و خوش‌آتیه در این فیلم هنرنمایی می‌کند و از آنجایی که برادران روسو سکان کارگردانی فیلم چری را در دست دارند، به راحتی نمی‌توان از کنار این فیلم گذشت. به همین دلیل در ادامه به معرفی کوتاهی از فیلم چری اشاره می‌کنیم و در انتها نیز امتیازهای منتقدین طرازاول به فیلم چری را بررسی می‌کنیم.

چرا باید به تماشای فیلم چری بنشینیم

برادران روسو را با آثار درخشانی مانند انتقام‌جویان: پایان بازی، استخراج، انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت، کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی می‌شناسیم. این فیلم‌ها در چند سال اخیر یکی پس از دیگری پرفروش شده‌اند و با آثاری مانند مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان طرف هستیم که رکورد پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ را در اختیار دارد.

به این ترتیب کافی است فیلمی نام برادران روسو را یدک بکشد تا به اثری پرفروش تبدیل شود. جالب اینجاست فیلم چری بر خلاف بیشتر آثار برادران روسو که فیلم‌های ابرقهرمانی و پرزدوخورد به‌حساب می‌آیند، فیلمی جنایی و درام است. این شرایط باعث شده تا طرفداران، عطش بیشتری برای تماشای فیلمی متفاوت از برادران روسو پیدا کنند.

داستان فیلم چری از رمانی با همین نام نوشته نیکو واکر اقتباس شده است. این اقتباس را جسیکا گلدبرگ و آنجلا روسو استوت انجام داده‌‌اند. کتاب چری داستانی واقعی از زندگی سربازی است که در ارتش ایالات متحده آمریکا خدمت می‌کرد. این سرباز به لحاظ تحصیلات دارای مدرک پزشکی بود و هم‌قطاران خود را در ارتش درمان می‌کرد.

چری به اندازه‌ای در خدمت خود به ارتش مصمم بود که در حادثه‌ای جانباز می‌شود. این شرایط نظر چری را درباره خدمت در ارتش تغییر می‌دهد. به دنبال این تغییر عقیده، چری گرفتار دام اعتیاد می‌شود و برای بدست آوردن پول بیشتر، به فکر سرقت بانک می‌افتد. پس از این سرقت نیز گرفتار قانون می‌شود و از زندان سر در میاورد. نیکو واکر داستان زندگی خود را در زندان به رشته تحریر در می‌آورد و در قالب کتابی منتشر می‌کند. این کتاب پس از مدتی به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز تبدیل می‌شود و در نهایت نیز با اقتباس برادران روسو شاهد اکران این داستان پرفرازوفرود در پرده سینما هستیم.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم چری

همان‌گونه که اشاره کردیم، تام هالند، نقش چری را در این فیلم بازی می‌کند. سی‌یرا براوو (Ciara Bravo)، هنرپیشه زیباروی هالیوود نقش مقابل چری را در این فیلم بر عهده گرفته است. جک رینو، مایکل ریسپولی و جف والبرگ دیگر هنرپیشه‌های شناخته شده فیلم چری به حساب می‌آیند. موسیقی این فیلم بر عهده هنری جکمن است و برادران روسو سکان کارگردانی چری را در اختیار دارند.

فیلم چری برخلاف دیگر آثار برادران روسو، امتیازهای متفاوتی را از منتقدین طرازاول دنیا بدست آورده‌است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه تصمیم‌نهایی خود را برای تماشای چری بگیرید، در ادامه نگاهی به نظر منتقدین سخت‌گیر هالیوودی بیاندازید.

برایان لوری از سی.‌ان.‌ان – امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

برایان لوری احترام خاصی برای هنرنمایی تام‌ هالند در فیلم چری قائل است. اما این منتقد بر این باور است که بازی چشمگیر برایان لوری نتوانسته به لحاظ هنری اعتبار فیلم چری را حفظ کند. این منتقد ایراد‌های زیادی به روایت داستان فیلم چری وارد کرده و معتقد است نسخه سینمایی چری به لحاظ داستانی، حرف بیشتری برای گفتن نسبت به کتابی که از آن اقتباس شده، ندارد.

ریچارد روپر از شیکاگو سان تایمز – امتیاز ۸۸ از ۱۰۰

ریچارد روپر از طرفداران پروپاقرص فیلم چری است. این منتقد شیکاگو سان تایمز، مشکلات شخصیت اصلی داستان با اعتیاد را در چری به عنوان نقطه قوت روایت داستان می‌داند. ریچارد روپر فیلمنامه چری را داستانی شاعرانه می‌دانند که عشق و رستگاری در آن به چشم می‌خورد.

مایک لاسل از سان فرانسیسکو کرونیکل – امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

لاسل روایت داستان فیلم چری را به سه قسمت مختلف تقسیم کرده است. این معتقد داستان فیلم‌ را در قسمت‌های نوجوانی، جنگ و اعتیاد تقسیم‌بندی می‌کند. از این طریق به بهترین شکل ممکن با شخصیت چری آشنا می‌شویم و داستان وی در مسیر پوچی و نابودی را دنبال می‌کنیم.

کریس آگار از اسکرین رنت – امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

کریس آگار فیلم چری را اثری با ضرب‌آهنگی دنبال کننده می‌داند. این منتقد در کنار زیبایی روایت داستان چری، بازیگری تام هالند در این فیلم را می‌ستاید.

کلینت ورثینگتون از کانسیکوئنس آو ساند – امتیاز ۳۳ از ۱۰۰

کلینت ورثینگتون از آن دسته منتقدان سخت‌گیری است که به راحتی امتیاز درخشان به فیلم‌ها نمی‌دهد. این منتقد درباره فیلم چری نیز سخت‌گیری به خرج داده و معتقد است شخصیت بدبین چری در داستان فیلم و همچنین سادگی تام هالند به عنوان بازیگر ایفاگر نقش وی باعث شده تا تناقض عمیقی در این فیلم ایجاد شود. ورثینگتون مدت زمان طولانی ۲ و نیم‌ساعته این فیلم را نیز عامل دیگری برای دل‌زدگی تماشاگر از چری می‌داند.

جیکوب اولر از پیست – امتیاز ۳۹ از ۱۰۰

جیکوب تلاش برادران روسو و تام هالند را برای اجرای متفاوت قابل احترام می‌داند. اما این منتقد بر این باور است که فیلم چری نقاط ضعف بزرگی دارد و همین نقاط ضعف باعث شده تا این فیلم به اثری نسبتا ضعیف تبدیل شود.

در مجموع باید گفت با نگاهی به امتیازهای منتقدین به فیلم چری کاملاً‌ می‌توان متوجه شد که با اثری متفاوت طرف هستیم. بدون شک این فیلم در نظر هر مخاطبی خوش نخواهد آمد. اما از آنجایی که از کنار فیلم‌های برادران روسو نمی‌توان به راحتی گذشت، پیشنهاد می‌کنیم تماشای چری را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. اگر هم از طرفداران تام هالند هستید و می‌خواهید اثری متفاوت از این هنرپیشه جوان را ببینید، مطمئن هستیم فیلم چری شما را ناامید نخواهد کرد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی