ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم چهار روز خوب

اعتیاد سوژه‌ای تکراری و نخ‌نماست که روایت‌های بیشماری از آن را در سینما و تلویزیون دیده‌ایم. با این حساب ممکن است با خودتان فکر کنید تماشای فیلمی درباره اعتیاد نباید جالب باشد؛ اینجاست که رودریگو گارسیا (Rodrigo García)، با ساخت فیلم چهار روز خوب (Four Good Days) ثابت کرده اعتیاد هنوز می‌تواند سوژه‌ جذابی برای ساخت فیلم باشد.

همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید فیلم چهار روز خوب، درباره اعتیاد است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و هنرپیشه‌های طرازاولی مانند میلا کونیس (Mila Kunis) و گلن کلوز (Glen Close) در آن حضور دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر دل‌تان هوای تماشای یک درام خانوادگی زیبا را کرده، در ادامه با ما همراه باشید تا با هم ببینم ماجرای فیلم چهار روز خوب از چه قرار است. در انتها نیز نگاهی به نظر منتقدان درجه‌یک هالیوود درباره این فیلم می‌اندازیم.

داستان فیلم چهار روز خوب

داستان فیلم چهار روز خوب بر اساس مقاله‌ای از وال‌ استریت‌ ژورنال اقتباس شده است. این مقاله به زندگی واقعی دختری جوان و تلاش‌های او برای ترک اعتیاد اشاره دارد. میلا کونیس نقش این دختر جوان را در فیلم چهار روز خوب بر عهده دارد.

این دختر جوان شدیداً معتاد است و فرزندش را به دلیل اعتیاد از وی گرفته‌اند. دختری که از او صحبت می‌‌کنیم در فیلم با نام مالی شناخته می‌شود و نقش وی را میلا کونیس بر عهده دارد. مالی که می‌خواهد از شر اعتیاد به موادمخدر رها شود، برای کمک سراغ مادرش می‌رود.

گلن کلوز، نقش‌آفرینی مادر مالی را بر عهده دارد. این مادر و دختر برای درمان به مراکز تک اعتیاد مراجعه می‌کنند. در یکی از این مراکز، به مالی پیشنهاد می‌شود داروی خاصی را مصرف کند. این دارو در عرض ۴ روز، اعتیاد وی را درمان خواهد کرد به شرط اینکه مالی بتواند این ۴ روز را دوام بیاورد.

مالی و مادرش ۴ روز بسیار سخت‌و‌دشوار را برای ترک مواد مخدر در پیش رو دارند. همان‌گونه که اشاره کردیم فیلم ۴ روز خوب، به لحاظ داستان ممکن است کلیشه‌ای و نخ‌نما به نظر برسد؛ اما میلا کونیس و گلن کلوز به اندازه‌ای در این فیلم تاثیرگذار بازی کرده‌اند که مخاطب حتی حاضر نیست لحظه‌ای از این فیلم چشم بردارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم ۴ روز خوب

گلن کروز، بازیگر سرشناسی که تاکنون آثار زیبایی را از وی دیده‌ایم، نقش مادر مالی را در فیلم ۴ روز خوب برعهده دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم، میلا کونیس نیز شخصیت اول داستان را نقش‌آفرینی می‌کند. جالب است بدانید میلا کونیس برای نقش‌آفرینی دختری معتاد در فیلم ۴ روز خوب چیزی کم نگذاشته و با یکی از بهترین فیلم‌های میلا کونیس روبه‌رو هستیم.

استفان روت (Stephan Root)، جاشوآ لئونارد (Jashua Leonard)، ربکا فیلد (Rebecca Field) و سَم هنینگز، دیگر هنرپیشه‌های فیلم ۴ روز خوب به حساب می‌آیند.

سکان کارگردانی این اثر در دستان رودریگو گارسیا قرار دارد. از مهم‌ترین آثار قبلی گارسیا می‌توان به فیلم ۹ زندگی (Nine Lives)، اشاره کرد. به این ترتیب می‌توان گفت با سابقه‌ای که از رودریگو گارسیا سراغ داریم انتظار می‌رود در فیلم ۴ روز خوب با اثری درخشان روبه‌‌رو باشیم.

اکنون که درجریان داستان و هنرپیشه‌های فیلم ۴ روز خوب قرار گرفتید، زمان آن است که با هم به امتیازهای منتقدان برجسته دنیا درباره این فیلم نگاهی بیاندازیم.

نظر منتقدان درباره فیلم ۴ روز خوب

ریچارد رُوپِر از شیکاگو سان‌تایمز

امتیاز ۳ از ۴

منتقد شیکاگو سان‌تایمز فیلم ۴ روز خوب را بهترین اثر میلا کونیس می‌داند و معتقد است این هنرپیشه در کنار گلن کلوز، یکی از بهترین بازیگری‌‌های خود را به نمایش گذاشته‌.

نِل مینو از راجرابرت دات‌کام

امتیاز ۲ از ۴

به گفته نل مینو، فیلم ۴ روز خوب، داستان مهمی را روایت می‌کند که باید حتماً دیده شود. این منتقد برجسته در ادامه نقد خود اضافه می‌کند که داستان فیلم ۴ روز خوب می‌توانست فیلمنامه بهتری داشته باشد.

مایکل اُوسالیوان از واشینگتون پست

امتیاز ۲.۴ از ۴

منتقد واشینگتون پست،‌ تمایز اصلی فیلم ۴ روز خوب را از آثار همرده خود،‌ بازی بی‌نظیر میلا کونیس و گلن کلوز می‌داند. به گفته این منتقد برجسته، ایفای نقش هنرمندانه این دو بازیگر باعث شده تا مخاطب با این اثر به خوبی ارتباط برقرار کند.

میک لاساله از سان‌فرانسیسکو کرونیکل

امتیاز ۳ از ۴

میک لاساله صحنه‌به‌صحنه فیلم ۴ روز خوب را جذاب می‌داند. به گفته وی میلا کونیس و گلن کلوز مخاطب را هر لحظه بیشتر برای تماشای ادامه داستان این فیلم ترغیب می‌کنند.

جاش کوپسکی از آستین کرونیکل

امتیاز ۱.۵ از ۵

جاش کوپسکی میلا کونیس و گلن کلوز را هنرپیشه‌‌های بسیار بااستعدادی می‌داند، اما به گفته این منتقد طرازاول،‌ به غیر از بازی چشمگیر این هنرپیشه‌ها، فیلم ۴ روز خوب حرف دیگری برای گفتن ندارد و داستان این فیلم مخاطب را جذب نمی‌کند.

مائه عبدالباکی از اسکرین رنت

امتیاز ۲.۵ از ۵

منتقد اسکرین رنت بازی میلا کونیس و گلن کلوز را ستایش می‌کند. این منتقد برجسته بر این باور است که داستان فیلم ۴ روز خوب قوام کافی را ندارد. به همین دلیل داستان در صحنه‌هایی احساسی آن‌گونه که باید و شاید روایت نمی‌شود.

ساندی آنگولو شِن از کامِن سِنس مدیا

امتیاز ۳ از ۵

ساندی آنگولو شن، گارسیا رودگریگو را کارگردانی می‌داند که به خوبی از هنرپیشه‌ها بازی می‌گیرد. در نتیجه به لطف این هنر، فیلم‌های گارسیا رودگریگو حتی اگر داستان خوبی هم نداشته باشد، باز هم در نهایت مخاطب‌پسند از آب درمی‌آید.

آملیا هاروی از اسکرین کویینز

امتیاز ۳ از ۵

به گفته آملیا هاروی، فیلم ۴ روز خوب، آغاز خوبی دارد؛ اما در ادامه با پایانی احساسی در این فیلم روبه‌رو نیستیم. این شرایط باعث می‌شود تا فیلم رفته‌رفته حالتی کسالت‌بار پیدا کند.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران میلا کونیس هستید و می‌خواهید یکی از بهترین هنرنمایی‌های این بازیگر زیبارو را ببینید، فیلم ۴ روز خوب انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. از طرف دیگر تماشای فیلم ۴ روز خوب به علاقه‌مندان فیلم‌های درام خانوادگی نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی