ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم گریه کن ماچو

کلینت ایستوود، بازیگر و کارگردان افسانه‌ای هالییود، به رغم اینکه پا به سن گذاشته، هنوز هم فعال و پرکار است. این اسطوره سینما در ۹۱ سالگی به سر می‌برد. با این حال هنوز هم فیلم می‌سازد و بازیگری می‌کند. به همین دلیل اخیراً‌ شاهد اکران فیلم گریه کن ماچو (Cry Macho)، به کارگردانی و بازیگری کلینت ایستوود هستیم. طرفداران ایستوود فیلم‌های درخشان این هنرپیشه در سبک وسترن را به یاد دارند. فیلم گریه کن ماچو نیز اثری در سبک نئو وسترن به حساب می‌آید. همان‌گونه که می‌دانید ایستوود در کنار بازیگری، یدطولایی در کارگردانی هم دارد. این چهره سرشناس هالیوود با ساخت ساخت فیلم گریه کن ماچو ثابت کرد هنوز دود از کنده بلند می‌شود. از آنجایی که از کنار آثار کلینت ایستوود نمی‌توان به راحتی گذر کرد،‌ در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم گریه کن ماچو میندازیم. در پایان نیز به هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم گریه کن ماچو اشاره می‌کنیم.

داستان فیلم گریه کن ماچو

کلینت ایستوود در این فیلم نقش مربی سوارکاری کهنه‌کاری را ایفا می‌کند. این مربی سوارکاری در فیلم با نام مایک میلو شناخته می‌شود. به دنبال اتفاق‌هایی مایک میلو برای نجات پسرکی ۱۳ ساله آستین بالا می‌زند. از قرار معلوم میلو با پدر این پسر در دوران بسیار دور رفیق بوده است. به همین دلیل نیز نسبت به این پسر احساس دین می‌‌کند. مارک میلو افتخارهایی بی‌شماری در حرفه سوارکاری بدست آورده است. با این حال در کهنسالی چالش جدیدی پیش روی او قرار می‌گیرد. نجات این پسر به انگیزه‌ای برای تلاش دوباره مایک مایلو تبدیل می‌شود. مادر این پسربچه گرفتار الکل است و زندگی را برای پسرش تیره و تار کرده است. به همین دلیل کلینت ایستوود احساس مسئولیت می‌کند تا این پسر را به هر قیمتی که شده از گرفتاری نجات دهد. این داستان ممکن است در نگاه اول ساده‌ به نظر برسد، اما با روایتی چند لایه روبه‌رو هستیم که لحظه‌های هیجان‌انگیز و تماشایی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم گریه کن ماچو

جالب است بدانید ابتدا آرنولد شوارتزنگر قرار بود نقش اول فیلم گریه‌ کن ماچو را بر عهده بگیرد. با این حال به دنبال تغییر برنامه‌های شوارتزنگر، ایستوود تصمیم گرفت تا خودش در نقش اول این اثر حاضر شود. فیلم گریه کن ماچو که با نام ماچوی گریان هم شناخته می‌شود، در کنار ایستوود از هنرپیشه‌های طرازاول دیگری مانند ادواردو مینت، دوایت یوآکم، ناتالیا تراون و فرناندا اورجولا بهره گرفته است. این فیلم بر اساس رمانی نوشته ان.‌ریچارد نش ساخته شده است. جالب است بدانید کلینت ایستوود در دوران جوانی قصد ساخت این فیلم را داشت، با این حال فرصتی برای ساخت آن پیدا نشد تا تولید فیلم گریه کن ماچو به کهنسالی ایستوود موکول شود.

در مجموع باید گفت فیلم ماچو گریان از آن دسته آثاری است که به خوبی توانسته داستانی در سبک نئو وسترن را روایت کند. حضور کلینت ایستوود در این فیلم ضامنی برای جذابیت آن است. به همین دلیل اگر طرفدار ایستوود هستید، مطمئن باشید جدیدترین اثر این اسطوره هالیوود به مذاق شما خوش خواهد آمد. بدون شک تماشای فیلم گریه کن ماچو، طرفداران فیلم‌های نئو وسترن را نیز سرگرم خواهد کرد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی