ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ۱۹۱۷

نزدیک به یک قرن از جنگ‌ جهانی اول می ‌گذرد اما ابعاد این رویداد خانمان‌ سوز به ‌اندازه‌ ای است که از این حادثه آثار ادبی و سینمایی زیادی تاکنون اقتباس شده است. فیلم ۱۹۱۷ نیز یکی از همین آثار است که نوید از نبرد‌های عظیم و لحظاتی پرهیجان از یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ را می ‌دهد. این فیلم به لحاظ داستان و روایت جنگ، یکی از آثار مهم ساخته شده در چند سال اخیر به ‌حساب می ‌آید و در ادامه نگاهی به ماجرای فیلم ۱۹۱۷ می اندازیم.

داستان ۱۹۱۷

همانگونه که از نام این فیلم پیداست، داستان فیلم ۱۹۱۷ در سال ۱۹۱۷ میلادی و در اوج جنگ ‌جهانی اول رخ می دهد. ماجرا از این قرار است که در بهار سال ۱۹۱۷ در شمال فرانسه، دو افسر بریتانیایی جوان با نام‌ های «اسکافیلد» (Schofield)، با هنرنمایی «جورج مک‌ کی» (George MacKay) و «بِلِیک» (Blake)، با هنرنمایی «دین چارلز چَپمن»، (Dean-Charles Chapman) راهی ماموریتی غیرممکن و بی ‌بازگشت برای ارسال پیامی به نیروهای خودی می ‌شوند. این پیام، خبر از حمله غافلگیرانه‌ ای پس از عقب‌ نشینی‌ آلمان ‌ها در «عملیات آلبِریخ»، (Operation Alberich)، می‌دهد.

این دو افسر جوان و جسور، جان خود را کف دست می‌ گذارند و به دل خاک دشمن می‌ زنند تا نیروهای خودی را که چیزی حدود ۱۶۰۰ نفر هستند، در جریان این حمله غافلگیرانه قرار دهند. از قضای روزگار در میان نیروهای‌ خودی برادر سرباز «بلیک» نیز حضور دارد و این قضیه انگیزه بیشتری برای «بلیک» جهت عبور از دل دشمن تا دندان مسلح می ‌دهد.

به این ترتیب می‌توان گفت داستان ۱۹۱۷ به لحاظ هیجان و جذابیت چیزی کم‌ و ‌کسر ندارد. با توجه به آنچه که از تبلیغات این فیلم دیده ایم نیز ۱۹۱۷ به‌ عنوان یک فیلم جنگی، نبردهای نفس‌ گیری را به تصویر می‌کشد و از لحاظ بصری با فیلمی‌ سروکار داریم که خشونت جنگ را بدون هیچ‌ کم‌ و ‌کاستی پیش‌ روی مخاطب قرار می ‌دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ۱۹۱۷

برای شما از نقش ‌آفرینی «جورج‌ مک‌ کی» و «دین‌ چارلز چپمن» در ۱۹۱۷ گفتیم، اما چهره‌ های سرشناس دیگری را نیز در این فیلم شاهد هستیم که در بین آن ها می‌توان به «مارک استرانگ»، (Mark Strong)، «ریچارد مدن»، (Richard Madden) هنرپیشه خوب سریال پرطرفدار «بازی تاج‌ و ‌تخت» و «بندیکت کامبربچ»، (Benedict Cumberbatch)، اشاره کرد.

«سَم مِندس»، (Sam Mendes)، کارگردان دارای جایزه اسکار، که اولین بار با فیلم «زیبای آمریکایی» (American Beauty) با او آشنا شدیم، کارگردانی ۱۹۱۷ را بر عهده دارد. اگر به مجموعه فیلم ‌‌های «جیمز باند» (James Bond)، علاقه داشته باشید، حتماً در جریان هستید که دو فیلم اخیر «جیمز باند» را نیز «سم مندس» کارگردانی کرده است و با این حساب ۱۹۱۷ به لحاظ کارگردانی، اثر شاخصی به حساب می‌ آید.

نگارش فیلمنامه ۱۹۱۷ بر عهده «کریستی ویلسون کایرنز»، (Krysty Wilson-Cairns) و «سم مندس» بوده و از فیلمی صحبت می‌کنیم که خرج زیادی روی دست تهیه ‌کنندگان گذاشته است و بودجه ساخت ۱۹۱۷ چیزی نزدیک به یک ‌صد میلیون ‌دلار برآورد می ‌شود.

به این ترتیب پیشنهاد می‌ کنیم اگر از طرفداران فیلم‌ های جنگی و تاریخی هستید حتماً ۱۹۱۷ را به فیلم ‌های آخر هفته خود اضافه کنید. مشاهده ۱۹۱۷ به طرفداران «بندیکت کامبربچ» نیز پیشنهاد می‌شود چرا که او در این فیلم نقشی متفاوت را ایفا کرده است و مطمئن هستیم تماشای آن برای علاقه‌ مندان این هنرپیشه محبوب انگلیسی خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی