ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم Knives Out

دلایل زیادی وجود دارد که بی‌صبرانه چشم‌انتظار اکران فیلم «چاقوکشی» (Knives Out) باشیم و یکی از مهم‌ترین این دلیل‌ها را می‌توان حضور بازیگرانی محبوب از جمله «دنیل کریگ» (Daniel Craig)  و «کریس ایوانز» (Chris Evans) در این فیلم دانست. چند سالی می‌شود که «دنیل کریگ» هنرپیشه خوش‌تیپ‌ انگلیسی ایفای نقش «جیمز باند» (James Bond) را برعهده دارد و به‌همین دلیل نیز کمتر او را در دیگر فیلم‌های سینمایی دیده‌‌ایم و حسابی دلمان برایش تنگ شده است. از طرفی همه دیگر «کریس اونس» بازیگر محبوب کاپیتان امریکا در فیلم های ابرقهرمانی مارول را می شناسند. داستان فیلم «چاقو‌کشی» نیز قرار است پرده از اسرار قتلی مرموز بردارد و از آنجایی که چند وقتی می‌شود چشم‌مان به‌ جمال یک فیلم جنایی درجه ‌یک روشن‌ نشده است برای تماشای «چاقوکشی» لحظه‌ شماری می‌کنیم. به ‌همین دلیل فرصت را غنیمت می‌ شماریم و در ادامه تمام اطلاعاتی که از «چاقوکشی» می‌دانیم را با شما در میان خواهیم گذاشت.

داستان چاقوکشی از چه قرار است؟

این فیلم که با نام «چاقوها بیرون» هم در میان ایرانی‌‌ها شناخته می‌شود رویکردی مدرن به روایتی جنایی دارد و در ژانر فیلم‌های کمدی سیاه و هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد. در فیلم «چاقوکشی» همانند بیشتر فیلم‌های کارآگاهی، اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و ناگهان قتلی رخ می‌دهد و پای کارآگاهی زبده برای حل ماجرای قتل به این خانواده باز می‌شود. ماجرا از این قرار است که فردی با نام «هارلن تُرومسبی» (Harlan Thrombey)، که نویسنده داستان‌‌های جنایی است، اعضای عجیب‌ و‌غریب خانواده‌اش را برای هشتاد‌ و ‌پنجمین‌ سالگرد تولدش به عمارتی دورافتاده دعوت می‌کند و دقیقاً یک روز قبل از سالگرد تولد، جنازه «هارلن» بیچاره توسط اعضای خانواده‌اش پیدا می‌شود.

در ادامه نیز کارآگاهی با نام «بنویت بلانک» (Benoit Blanc) برای حل معمای قتل «هارلن» وارد ماجرا می‌شود و انگشت اتهام را به تمام افراد حاضر در این عمارت می‌گیرد. از آنجایی که با فیلمی در سبک کمدی سیاه طرف هستیم، انتظار می‌رود این فیلم داستانی جدی و شوخی را در کنار هم به ‌پیش ببرد و لحظه‌های بامزه و پردلهره‌ای را در این فیلم تجربه کنیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل چاقوکشی

برای شما از حضور «دنیل کریگ» در این فیلم گفتیم و بدون شک حضور او یکی از نقطه‌های جذاب چاقوکشی به ‌حساب می‌آید، اما جالب است بدانید، «دنیل کریگ» تنها کارآگاه این فیلم نیست و «لاکیث استنفیلد» (Lakeith Stanfield) نیز کارآگاه دیگری است که با «دنیل کریگ» در حل معمای قتل همکاری می‌کند. در این فیلم بها چندین هنرپیشه ترازاول دیگر نیز سروکار داریم که در میان آنها می‌توان به «جیمی‌ لی‌ کورتیس» (Jamie Lee Curtis) و «کریستوفر پلامر» (Christopher Plummer) اشاره کرد.

نویسندگی و گارگردانی «چاقوکشی» بر عهده «ریان جانسون» (Rian Johnson) بوده است و از آنجایی که پیش‌‌از‌این کارگردانی «ریان جانسون» را در مجموعه تلویزیونی «برکینگ‌ بد» (Breaking Bad) و «برادران بلوم» (The Brothers Bloom) دیده‌ایم، انتظار داریم در «چاقوکشی» نیز با فیلمی خاص و فراموش‌نشدنی روبرو شویم. گفته می‌شود که لحن طنز و شوخی به‌همراه موسیقی و بازی جذاب «دنیل‌ کریگ» در این فیلم به‌عنوان نکات مثبت «چاقوکشی» به‌حساب می‌آید.

اکران این فیلم از تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و پیش‌نمایش‌های فیلم «چاقوکشی» نظر  منتقدان را جلب کرده‌ است. در نتیجه از آنجایی که حدود یک سال تا اکران نسخه بعدی «جیمز باند» با حضور «دنیل کریگ» زمان باقی‌مانده است، امیدواریم طرفداران این هنرپیشه‌ خوش‌تیپِ انگلیسی تماشای «چاقو‌کشی» را غنیمت بدانند.

ترجمه: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی