ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم The Outpost

در تاریخ بشر پدیده‌ای شوم‌تر از جنگ سراغ نداریم، اما در کنار تمام پلیدی‌هایی که جنگ به دنبال دارد، نمی‌توان رشادت سربازان در میادین نبرد را نادیده گرفت. این امر جنگ را به دستمایه‌ای برای ساخت داستان‌ها و فیلم‌هایی کرده که شجاعت سربازان در نبرد با دشمن را به تصویر می‌کشند. از طرف دیگر بسیاری از این داستان‌ها بر اساس واقعیت نگاشته شده و هیجان بیشتری را به مخاطب منتقل می‌کنند. یکی از این داستان‌ها مربوط به فیلم «پاسگاه» (The Outpost)، است که روایتی واقعی از نبردی خونین میان نیروهای آمریکایی، طالبان و سربازان روس را به تصویر می‌کشد. «پاسگاه» نه تنها صحنه‌های هیجان‌انگیزی دارد، بلکه به لحاظ استراتژیک و سیاست‌های نظامی نیز فیلم جالب توجهی به نظر می‌رسد. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به معرفی کوتاهی از این فیلم بیاندازیم.

ماجرای پاسگاه از چه قرار است

«جک ترَپِر» (Jack Trapper)، روزنامه‌نگار آمریکایی، در سال ۲۰۱۲ کتابی با عنوان «پاسگاه: داستانی ناگفته از شجاعت سربازان»، (The Outpost: An Untold Story of American Valor)، نوشت. این کتاب به سرعت به یکی از کتاب‌های پرفروش در حوزه جنگ و نبرد تبدیل شد و محبوبیت آن زمینه را برای اقتباس نسخه سینمایی از کتاب «پاسگاه»، فراهم کرد و شاهد ساخت این فیلم با هنرنمایی «اورلاندو بلوم» (Orlando Bloom)، هنرپیشه سرشناس مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings)، هستیم.

ماجرای «پاسگاه» به سوم اکتبر ۲۰۰۹ باز می‌گردد، در آن زمان جنگی مداوم در افغانستان درجریان بود و چیزی حدود ۳۰۰ نیروی طالبان به پاسگاه نیروهای آمریکایی با نام «کیتین» (Keating)، در نزدیکی شهری با نام «کمدش» (Kamdesh)، در استان «نورستان» (Nuristan)، در شرق افغانستان حمله‌ور می‌شوند. در نتیجه نبرد سختی در این پاسگاه در می‌گیرد و به نابودی کامل پاسگاه منجر می‌شود. ۸ سرباز آمریکایی نیز جان خود را از دست می‌دهند و ۲۷ نفر دیگر زخمی می‌شوند، از طرف دیگر چیزی حدود ۱۵۰ نیروی طالبان در این نبرد به هلاکت می‌رسند. به این ترتیب می‌توان گفت در فیلم «پاسگاه» با نبردی تمام و عیار طرف هستیم که لحظه‌ای مخاطب را به حال خودش واگذار نمی‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم پاسگاه

برای شما گفتیم که «اورلاندو بلوم» در فیلم پاسگاه حضور دارد و اگر خاطر‌تان باشد، آخرین باری که این هنرپیشه را در پرده نقره‌ای در حال ایفای نقش‌های نظامی دیدیم، به فیلم «افول شاهین سیاه» (Black Hawk Down)، باز می‌گرددو با یک حساب سرانگشتی می‌توان محاسبه کرد که «اورلاندو بلوم» ۴۳ ساله، پس از گذشت چیزی حدود ۲۰ سال، دوباره لباس رزم بر تن کرده تا در فیلمی نظامی ایفای نقش کند. «اسکات ایستوود»، (Scott Eastwood)، پسر «کلینت‌ ایستوود»، هنرپیشه و کارگردان بلند‌آوازه سینما نیز در «پاسگاه» حضور دارد و کارگردانی این فیلم را «راد لوری» (Rod Lurie) بر عهده دارد. با توجه آثاری که تاکنون از «راد لوری» دیده‌ایم می‌توان انتظار داشت که «پاسگاه» به لحاظ هیجان و روایت داستان چیزی کم و کسر نداشته باشد.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران فیلم‌های جنگی هستید، تماشای «پاسگاه» را از دست ندهید، مشاهده این فیلم برای هواداران «اورلاندو بلوم» نیز بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی