ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بنگر و ببین: خیال اندیشی در جهان های مرتبط

lo4

اگر تمام داده های منتقل شده به صورت آنلاین را تنها برای یک روز بر روی سی دی ضبط کنیم، ردیفی از سی دی ها را روی هم خواهیم داشت که از زمین تا مریخ می رسند و دوباره به زمین باز می گردند! اگر فهرستی از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند (مثل نمونه قدیمی آن که در زمان پیدایش اولیه اینترنت وجود داشت) بخواهیم چاپ کنیم، این جلد کتاب حدود ۱۱۶ کیلومتر ضخامت خواهد داشت! و حال علاوه بر این یافته های عجیب، دانشمند جوانی نیز پیدا شده که تلاش می کند رباتی بسازد که بهتر از کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی فوتبال بازی کند.

lo2

اینها تنها تعداد کمی از چیزهایی هستند که “ورنر هرتزوگ” کارگردان این مستند بی نظیر، دیدِ انتقادی خود را در طول فیلم “بنگر و ببین” به آن ها معطوف می کند؛ نگاهی که کمی حیرت و سرگرمی از جهان به ظاهر محرمانۀ وب سایت و تکنولوژی نیز در آن دیده می شود. این فیلم که بودجۀ آن را شرکت امنیتِ سایبریِ نِت اِسکَوت تامین کرده است، گسترده و بلند پروازانه است که احتمالا به همین دلیل هرتزوگ تصمیم گرفته است آن را در ۱۰ قسمت مختلف ارائه کند. هر بخش بر یک جنبه جهان فناوری و اینترنتی تمرکز می کند. از طریق مصاحبه با کارشناسان حرفه ای و گاهی هم به طور با مزه ای بی دست و پا که اغلب مشغول کار در آزمایشگاه و یا گاراژهای منزلشان هستند، هرتزوگ از طریق داستان خارق العاده ای که ساخته است تلاش می کند واقعیت های جهان آنلاین را که در آن حدود ۳ میلیارد نفر ساکن شده اند، توضیح دهد. این فیلمساز آلمانی تکنولوژی های مدرنی را که همه ما با آن آشنا هستیم را به شکلی متفاوت کاوش می کند. اگر کسی به دنبال بررسی جامعی از تاریخ اینترنت و آینده آن باشد، شاید به طوری کامل آن را از این فیلم ورنر هرتزوگ به دست نیاورد. فیلم بیشتر تبلیغی بر روایتِ موضوعیِ غیر داستانی به سبک سرگرم کننده، شوخ طبعانه و فلسفی خاص کارگردان است. طرفداران کارهای هرتزوگ همان مقدار همیشگی ژرف اندیشی و تاملات عجیب و غریب او را در این فیلم نیز می یابند و دیگران هم ممکن است آن را به تناوب، خیره کننده و متفکرانه بیابند اما در نهایت یک موضوع قطعی است: هیچگاه اینترنت به این شکل مورد بحث واقع نشده است.

مجموعه مستند بنگر و ببین علیرغم رویکرد پراکنده و متزلزل و تعویض دائم موضوعات مورد بحث، به بررسی تقریبا کامل پیامدهای اینترنت بر آینده بشریت می پردازد.

تماشای این مستند جذاب را به همه علاقه مندان به موضوعات تکنولوژیک توصیه می کنیم.

lo3

برای سفارش زیرنویس انگلیسی و یا زیرنویس فارسی مستند Lo And Behold: Reveries Of The Connected World به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر مستند را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : دانیال مولوقی

منبع : guardian و Indiewire

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی