ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی پنج فیلم برتر تاد فیلیپس

پیش از اکران فیلم بسیار تحسین شده جوکر (Joker)، بسیاری از فیلم دوستان، کارگردان این اثر هنری یعنی تاد فیلیپس (Todd Phillips) را با فیلم های دیگری همانند سه گانه کمدی خماری (The Hangover) و یا کمدی تحسین شده ای بنام مدرسه قدیمی (Old School) می شناختند. با آنکه تاد فیلیپس بیشتر کارهایش درام و مستند می باشد اما کمدی های او بسیار شناخته شده هستند و او را بیشتر به همین خاطر می شناسند. این کارگردان زاده اهل بروکلین توانسته است در دنیای طنز حسابی برای خود نامی دست و پا کند. اما فیلم به شدت تحسین شده اش یعنی جوکر بهانه ای شد تا امروز به معرفی پنج فیلم برتر تاد فیلیپس طبق امتیاز دهی پایگاه اینترنتی IMDB بپردازیم. با ما همراه باشید.

سگ های جنگی (امتیاز ۷٫۱) (War Dogs)

با توجه به آنکه تاد فیلیپس پیش از آن مستند ها و کمدی های زیادی ساخته بود بهترین گزینه برای ساخت این کمدی تیره محسوب می شد. این فیلم جنایی محصول ۲۰۱۶ به کمک تهیه کنندگی بردلی کوپر (Bradley Cooper) داستان دو فروشنده اسلحه را روایت می کند که طی قراردادی می بایست به ارتش افغانستان مهمات بفروشند. داستان این فیلم به استناد از مقاله ای که در مجله رولینگ استونز نوشته شده بود ساخته شده است. این فیلم واکنش های مثبت و منفی از سوی منتقدان داشت. اما در عین حال جونا هیل (Jonah Hill) برای بازی در این فیلم جایزه گلدن گلوب (Golden Globe) دریافت کرد. این فیلم نشان دهنده توان تاد فیلیپس در ساخت ژانرهای مختلف می باشد.

مدرسه قدیمی (امتیاز ۷٫۱) (Old School)

درست همانند فیلم کمدی دیگر تاد فیلیپس یعنی پروژه ایکس (Project X) بسیاری اشاره کرده اند که این فیلم نسخه دهه ۲۰۰۰ فیلم خانه حیوانات (Animal House) می باشد. درست است که داستان فیلم تراوت آنچنانی ندارد اما حضور هنرپیشه های طنزی در کنار یکدیگر همانند ویل فرل (Will Ferrell)، وینس وان (Vince Vaughn) و لوک ویلسون (Luke Wilson) که امروزه به پرکاری سال های پیش نیستند، جذابیت این فیلم را دوچندان کرده است. کلیشه های زیادی در این فیلم وجود دارد اما لحظات طنز جذابش، مدرسه قدیمی را به طنزی با ارزش بدل کرده است.

ستاره ای متولد شده است (امتیاز ۷٫۷) (A Star Is Born)

فیلم ستاره ای متولد شده است مدرک دیگری است که ثابت می کند بردلی کوپر علاوه بر استعداد بازیگری در فیلم سازی نیز استعداد خاصی دارد. وی به همراه تاد فیلیپس کارگردانی این فیلم عاشقانه موزیکال را بر عهده گرفت. لیدی گاگا (Lady Gaga) نیز در نقش خود در این فیلم بسیار فوق العاده ظاهر می شود. داستان فیلم ستاره ای که متولد شده است درمورد دختری با استعداد در خوانندگی است که توسط خواننده ای معروف کشف می شود. این فیلم در واقع بازسازی مجدد فیلمی به همین مضمون که ده ها سال پیش ساخته شده است می باشد. این فیلم بسیار واکنش های مثبتی به همراه داشت و توانست فروش جهانی ۴۳۶ میلیون دلاری داشته باشد.

خماری (امتیاز ۷٫۷) (The Hangover)

امروزه فیلم های زیادی وجود دارد که هم اکشن هستند، هم به شدت کمدی و هم داستان جذابی دارند. فیلم خماری که در سال ۲۰۰۹ اکران شد تمامی این ها را در خود داشت و توانست به یکی از بهترین فیلم های تاد فیلیپس با فروش جهانی بیش از ۴۶۷ میلیون دلار بدل شود. در این فیلم همه چیز وجود دارد: از حضور در لاس وگاس گرفته تا حضور بازیگران کمدی و جذاب، تعقیب و گریز با پلیس، تبهکاران و ببرها! حتی مایک تایسون (Mike Tyson)، بوکسور معروف امریکایی نیز در این فیلم خودی نشان می دهد.

جوکر (امتیاز ۸٫۶) (Joker)

هیث لجر (Heath Ledger) در فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) شخصیت ترسناک و تیره ای به این ضد قهرمان معروف بخشید. واکین فینکس (Joaquin Phoenix) نیز در جدیدترین ساخته تاد فیلیپس، جوکر، که برای بازی در آن جایزه اسکار را نیز دریافت کرد، شخصیت تازه ای به این ضد قهرمان بخشید. طرفداران و منتقدان همگی جوکر را به خاطر بازی بسیار درخشان واکین فینکس، تصویر برداری و موسیقی متن بسیار قوی آن تمجید کردند. جوکر همچنین برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن نیز شد. برخلاف فیلم های مارول، تمرکز فیلم جوکر بر روی شخصیت پردازی، شرایط اجتماعی و نشان دادن بی پروای بیماری روانی می باشد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی