ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی کارتون منجمد ۲

اولین نسخه از کارتون سینمایی «منجمد» در سا ل ۲۰۱۳ به ‌نمایش درآمد و در کمترین زمان توانست عنوان پرفروش‌ترین کارتون تاریخ را از آن خود کند. در نتیجه ساخت دومین نسخه از این کارتون پرفروش در دستور کار دیزنی قرار گرفت و اگر از طرفداران «السا» (Elsa) و «آنا» (Anna)، دو خواهر مهربان و بامزه دنیای «منجمد» هستید برای شما خبر بسیار خوشی داریم، چرا که چیزی به نمایش «منجمد ۲» باقی نمانده است و این کارتون دوم نوامبر ۲۰۱۹ اکران می شود. از آنجایی که به تاریخ نمایش «منجمد ۲» نزدیک می‌شویم، در ادامه قصد داریم ببینم در نسخه دوم این کارتون چه ماجراهایی پیش‌روی «السا» و «آنا» قرار می‌گیرد.

آنچه که از منجمد ۲ می‌دانیم

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که «منجمد» در میان ما ایرانی‌ها با نام‌های «فروزن» (Frozen)، «ملکه‌برفی»، «ملکه‌یخی» و «سرزمین‌یخبندان» نیز شناخته می‌شود. همان‌گونه که انتظار می‌رود در دومین نسخه از این کارتون پرفروش باز هم السای دوست‌داشتنی و آنای بامزه، حضور دارند و شخصیت‌های دیگری مانند «کریستوف» (Kristoff )، «اولاف» (Olaf) و «سوِن» (Sven)، قهرمان‌های داستان را همراهی می‌کنند.

انصافاً باید اعتراف کرد دیزنی رازنگه‌دار خوبی بوده است و اطلاعات زیادی از داستان «منجمد ۲» به بیرون درز پیدا نکرده است، اما گفته می‌شود که با داستانی غنی‌تر طرف خواهیم بود که در دنیایی وسیع‌تر روایت می‌شود و هیجان‌ بیشتری دارد. این‌گونه که از تریلرهای دومین نسخه از پرفروش‌ترین کارتون دنیا پیدا است، «السا» در «منجمد ۲» به دنبال این است تا پرده از گذشته‌اش بردارد و اطلاعات بیشتری در خصوص قدرت‌های جادویی‌اش بدست آورد، ماجرا به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و یک‌بار دیگر سرزمین «آرندل» (Arendelle) به‌‌خطر می‌افتد. در نتیجه «السا» به همراه خواهرش به سرزمینی عجیب در دوردست‌ها سفر می‌کنند تا خطر را شناسایی کنند و به راز قدرت‌های جادویی «السا» پی‌ببرند. او در این راه از جنگلی خطرناک و دریایی خروشان گذر می‌کند و انتظار داریم به‌ بسیاری از پرسش‌هایی که در نسخه اول «منجمد» در ذهن مخاطبان باقیمانده است، در این دومین نسخه از «منجمد ۲» پاسخ داده شود.

نگاهی به عوامل ساخت منجمد ۲

«کریس باک» (Chris Buck) و «جنیفر لی» (Jennifer Lee)، کارگردانی «منجمد ۲» را بر عهده دارند و با توجه به اینکه کارگردانی اولین نسخه از «منجمد» توسط این دو کارگردان انجام شده است، انتظار داریم «منجمد ۲» با همان سبک و سیاق اولین نسخه این کارتون روایت شود. اگر خاطرتان باشد «کریستن بل» (Kristen Anne Bell)، صداپیشگی «آنا» را در «منجمد» برعهده داشت و در دومین نسخه از این کارتون نیز یک بار دیگر شاهد صدای گرم این صداپیشه خواهیم بود. دیگر صداپیشگان «منجمد» نیز در دومین قسمت این کارتون حضور دارند و بدون شک این کارتون صداپیشگی یک‌دست و جذابی خواهد داشت.

اولین نسخه از «منجمد» جایزه اسکار بهترین ترانه و بهترین پویانمایی را از آن خود کرد و از آنجایی که گفته می‌شود در «منجمد ۲» با چهار ترانه اختصاصی سروکار داریم، به‌احتمال زیاد با یکی دیگر از کارتون‌های موزیکال دیزنی طرف هستیم و ترانه‌های جذاب و فراموش‌نشدنی در این «منجمد ۲» خواهیم شنید. جالب است بدانید «منجمد ۲» پس از کارتون‌های «گیسو‌کمند» (Tangled)، «منجمد» و «موآنا» (Moana)،ِ چهارمین کارتون کاملاً کامپیوتری و موزیکال دیزنی به‌‌حساب می‌آید.

با توجه به مواردی که به آنها اشاره کردیم باید صبر کنیم و ببینیم آیا «منجمد ۲» خواهد توانست موفقیت‌های «منجمد» را تکرار کند و به پرفروش‌ترین کارتون تاریخ سینما تبدیل شود یا اینکه قطار موفقیت‌های «السا» و «آنا» در نسخه دوم «منجمد» به ایستگاه آخر می‌رسد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی