ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

مقایسه گرالت سریال ویچر با بازی آن

سریال فانتزی ویچر، ساخته نتفلیکس، داستان قهرمان این مجموعه رمان پرطرفدار یعنی گرالت اهل ریویا، شکارچی هیولاها را دنبال می کند. این سریال بسیار بیشتر از نسخه بازی آن به مجموعه رمان ویچر وفادار بوده است. تا پیش از انتشار سریال ویچر نتفلیکس، سردمدار اقتباس از این مجموعه رمان پرطرفدار، مجموعه بازی ویدیویی بسیار محبوب ویچر ساخته کمپانی سی دی پراجکت رد بود. این مجموعه بازی آنقدر بین طرفداران محبوبیت داشت که آن ها فکر می کردند نسخه اقتباسی سریال ویچر نتفلیکس نیز دقیقا خط داستانی بازی را دنبال خواهد کرد. اما واضح است که چنین اتفاقی رخ نداد.

یکی از آشکارترین تفاوت های شخصیت گرالت سریال در مقایسه با نسخه بازی آن این است که در سریال، گرالت تنها با یک شمشیر نبرد می کند. اما در نسخه های بازی ویدیویی آن گرالت با دو شمشیر به نبرد می رود. یک شمشیر که برای جنگیدن با انسان ها و دشمن های معمولی اوست و شمشیر نقره او تنها برای جنگ با هیولاهاست. نبرد گرالت با دو شمشیر در مجموعه بازی ویچر یکی از اصلی ترین مکانیزم های گیم پلی این بازی ها را تشکیل می دهد. در سریال نتفلیکس گرالت تنها با یک شمشیر و آن هم شمشیر پولادین خود با دشمنان و هیولاها می جنگد. اما این ابتدای تفاوت های گرالت سریال با نسخه بازی ویدیویی آن است. گرالت نتفلیکس بسیار جوانتر از نسخه بازی می باشد. در سریال، گرالت هنوز آنقدرها در استفاده از جادو مهارت ندارد و به طور کلی تجربه کمتری در نبرد را داراست. واضح است که اصلی ترین دلیل این همه تغییر تفاوت در زمان روایت داستان توسط سریال و بازی است.

مجموعه بازی ویچر وفاداری بسیار کمتری به متن اصلی دارد. چراکه خط داستانی آن در واقع پس از وقایع مجموعه رمان و داستان های کوتاهش دنبال می شود. مجموعه بازی ویچر دقت فراوانی به ساخت دنیای بازی و شخصیت پردازی آن کرده است. اما وفاداری آنچنانی به رمان ها نداشته است. در عوض ویچر نتفلیکس کار خود را از ابتدای داستان گرالت شروع کرد. این سریال داستان را با اولین داستان کوتاه این مجموعه رمان یعنی The Last Wish که سرآغاز مجموعه ویچر می باشد، آغاز نمود. این سریال به ما نشان می دهد که چرا گرالت آن با نسخه بازی های ویدیویی از لحاظ تجربه و سن و سال تفاوت دارد.

گرالت در ابتدای راه خود روابط سردی با افراد اطرافش دارد و هنرنمایی بسیار دلنشین هنری کویل در سریال دقیقا بیانگر همین موضوع است. این سریال همچنین وقایع بسیار مهم کتاب از جمله چگونگی دست یابی گرالت به لقب قصاب بلاویکن و آشنایی او با شخصیت های اصلی و محبوب داستان یعنی دندلاین، ینفر و سیری را برای ما به تصویر می کشد. این لحظات و رابطه های مهم هستند که گرالت را به آنچه که در پایان کتاب می بینیم تبدیل می کنند. دست اندرکاران ویچر نتفلیکس ابتدا علاقه بسیار خود به مجموعه بازی های ویچر را اذعان داشتند و گفتند که می خواستند مسیری که برای ساخت این سریال طی می کنند حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشد و نمی خواستند که در نهایت سریال ویچر اقتباسی از بازی های ویدیویی آن که خود نیز یک اقتباس است، باشد.

این رویکرد سازندگان بسیار خوب برای علاقه مندان ویچر و همچنین کسانی که برای اولین بار بود با ویچر و دنیایش آشنا می شوند، جواب داد. بدین ترتیب داستان گرالت و همراهانش از ابتدا گفته می شد. همانطور که این سریال ادامه پیدا می کند و زمان روایت آن به زمان روایت بازی های ویدیویی اش نزدیک می شود، شکی نیست که گرالت نتفلیکس نیز به گرالت بازی ها بیشتر شبیه خواهد شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی