ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

موسیقی متن سریال The Last of Us

گوستاوو سانتائولایا (Gustavo Santaolalla) آهنگساز بازی The Last of Us و همچنین نسخه دوم آن The Last of Us Part II که قرار است در تاریخ ۲۹ می ۲۰۲۰ مصادف با ۹ خرداد ۱۳۹۹ به صورت اختصاصی بر روی کنسول PlayStation 4 عرضه شود در سریال The Last of Us نیز نقش خود را تکرار خواهد کرد. بازی بسیار تحسین شده کمپانی ناتی داگ (Naughty Dog) یعنی The Last of Us در سال ۲۰۱۳ و به صورت اختصاصی بر روی کنسول PlayStation 3 عرضه شد. این بازی به سرعت محبوبیت بسیاری میان گیمرها به دست آورد و چندی پیش نیز بازی برتر دهه گذشته انتخاب شد.

هنوز یک سال از عرضه آن نگذشته بود که صحبت از ساخت فیلم سینمایی بر اساس داستان این بازی شد. جالب است بدانید که از نام افراد بزرگی نظیر سم ریمی (Sam Raimi) برای ساخت این اقتباس سینمایی سخن گفته شد. اما پس از چندین سال این پروژه هرگز به سرانجام نرسید. کارگردان و نویسنده قسمت اول و دوم بازی The Last of Us، نیل دراکمن (Neil Druckmann) بر این عقیده است داستان الی و جول در قالب یک فیلم نمی گنجد. پیش از این نیز ناتی داگ اعلام کرده بود که با اقتباس مستقیم از  عنوان هایش برای ساخت فیلم تمایلی ندارد. چرا که بازی هایی نظیر آنچارتد (Uncharted) و The Last of Us خود به گونه ای تجربه ای سینمایی محسوب می شوند. و ساخت دقیقا همان آثار در قالب فیلم سینمایی تکرار مکررات خواهد بود.

بازی The Last of Us مضمونی آخرالزمانی دارد. سال ها پس از آنکه ویروسی خطرناک نیمی از مردم کره زمین را از بین برده و تقریبا نیمی دیگر را به موجوداتی وحشتناک تبدیل کرده است، مردی بنام جول مامور می شود دختری بنام الی را به شهری دیگر منتقل می کند. اینطور گفته می شود که الی نسبت به این ویروس مقاوم است و قرار است بدین ترتیب واکسنی ساخته شود. چند مورد از دلایل متعدد موفقیت کم نظیر این بازی نحوه داستان سرایی، صداپیشگی بسیار عالی و داستان احساساتی بسیار قوی آن است.

موسیقی متن این بازی از همان ابتدای انتشار The Last of Us، مورد تقدیر منتقدان و گیمرها قرار گرفت. ساعاتی پیش بود که دراکمن اعلام کرد که گوستاوو سانتائولایا برای سریال The Last of Us نیز آهنگسازی خواهد کرد. اما دایره موفقیت های گوستاوو سانتائولایا محدود به بازی The Last of Us نیست. او در تلویزیون و سینما نیز کارهای فاخر بسیاری انجام داده است. وی در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ جایزه اسکار بهترین موسیقی متن را برای فیلم های کوهستان بروکبک (Brokeback Mountain) و بابل (Babel) دریافت کرد. از دیگرهای کارهای فاخر او می توان به ساخت موسیقی متن برای مستند Making a Murderer محصول شبکه نتفلیکس نیز اشاره کرد. با انتشار خبر ملحق شدن گوستاوو سانتائولایا به تیم ساخت سریال The Last of Us موجی از واکنش های مثبت از سوی طرفداران بازی The Last of Us و شخص وی، شبکه های اجتماعی او و نیل دراکمن را پرکرد.

گوستاوو سانتائولایا

دراکمن پس از عرضه بازی The Last of Us Part II با همکاری خالق سریال پرطرفدار چرنوبیل (Chernobyl)، کریگ مازن (Craig Mazin)، ساخت این سریال را شروع خواهد کرد. بدین ترتیب ساخت این سریال این فرصت را به ارمغان خواهد آورد که علاوه بر وفادار ماندن به هسته اصلی داستان، به شخصیت های فرعی و داستان های دیگری که در جریان داستان اصلی رخ می دهند نیز پرداخته شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی