ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

نقد انیمیشن جدید The Secret Life of Pets

pets-7

داستان انیمیشن The Secret Life of Pets دربارهء یک حیوان خانگی است که بی علاقگی خود را  نسبت به حیوان تازه وارد نشان می دهد و باعث می شود هر دو پایشان به دنیای بیرحم بیرون باز شود. اگر قبلا چنین داستانی را شنیدید دیگر نیازی به تعریف نیست، اما اگر نشنیدید واژه حیوان خانگی را به اسباب بازی عوض کنید! این انیمیشن از بسیاری جهات شبیه به داستان اسباب بازی ها است؛ از شخصیت های کارتونی جذاب گرفته تا شخصیت های بدی که در طول داستان با آن ها رو به رو می شوند و زندگی مخفیانه آن ها بدون آگاهی صاحبانشان. با این حال داستان نقاط ضعفی هم دارد، مثلا رفتارهایی که دوک و مکس از خود نشان می دهند آنقدر ضعیف است که مخاطب نمی داند باید با کدامیک از آن ها احساس همدردی کند. جک (با صداپیشگی لوئی سی کِی) سگی از نژاد جک راسل است که از زمانی که یک توله بود با صاحبش کتی (با صداپیشگی الی کمپر) زندگی می کند. دوک (با صداپیشگی اریک استون استریت) شخصیت فضولی دارد و از نژاد نیو فاند لند است.

pets-2

مکس از همان ابتدا به دوک حسادت می ورزد و وقتی دوک متوجه می شود که مکس می خواد کتی را متقاعد کند (البته کتی فقط صدای پارس او را می شنود) تا تنها به یکی از آن دو توجه کند، دعوایی بینشان آغاز می شود و تا جایی پیش می رود که هر دو قلاده خود را از دست می دهند و در چنگال کنترل حیوانات نیویورک گرفتار می شوند. شخصیت های بد داستان که گروهی از حیوانات بی خانمان هستند در اینجا وارد می شوند. طی عملیاتی که آنها دوستشان را از ماشین ون کنترل حیوانات نجات می دهند، دوک و مکس نیز از آن جا فرار می کنند. این دو سعی میکنند توجه گروه را به خود جلب کنند (با اظهار به اینکه صاحب خود را کشته اند) اما دروغشان خیلی زود فاش می شود پس سعی می کنند فرار کنند اما سردسته گروه، گلوله برفی (با صداپیشگی کوین هارت) که یک خرگوش پشمالو دست آموز است تا آن ها را نکشد آرام نمی گیرد.

pets-1

صحنه های تکراری دیگری هم در این انیمیشن به چشم می خورد؛ شخصیت های بامزه ای که بعدا معلوم میشود ذات خبیثی داشته اند دیگر تکراری شده است. مثل خرس بنفش در داستان اسباب بازی های ۳، یا حیوانات وودلند کریترز در انیمیشن پارک جنوبی یا معروف ترین آن ها خرگوش قاتل در فیلم مونتی پایتون. علیرغم همه این ها، این انیمشن واقعا زیباست و فیلمنامه آن به طنز خوبی آغشته است؛ مثل وقتی که پاپس، سگ شکاری پیر (با صداپیشگی دانا کاروی) با خس خس کردن می گوید: «هنوز خیلی وقت داری!»، یا «تک تک نفس های من هیجان انگیز است!». با این که این انیمیشن مطابق استاندارد های تعیین شده از سوی طرفداران زوتروپولیس و یا کریس ریناد، دستیار کارگردان انیمیشن من نفرت انگیز نیست اما شخصیت های جذابی دارد که مخاطبان شدیدا جذبشان می شوند. با این حال شاید در مجموعه های بعدی این انیمیشن شاهد خلاقیت و نوآوری بیشتری باشیم.

pets-3

شما میتوانید زیرنویس انگلیسی و فارسی این انیمیشن را از زیر دریافت نمایید.

شما می توانید تریلر انیمیشن را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : ب. فاطمی

منبع : EmpireOnline

دانلود زیرنویس انگلیسی و فارسی انیمیشن The Secret Life of Pets

Download SRT

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی